PracaGrupypl.praca.dyskusje › badania a praca

  • 1. Data: 2003-08-22 11:42:10
    Temat: badania a praca
    Od: "" <a...@W...onet.pl>

    Moja kolezanka ma problem: zwolnili ja z jednej pracy w koncem czerwca, przez
    wakacje nigdzie nie pracowala, ani nie zarejestrowala sie w UP, w zwiazku z
    czym jest obecnie nie objeta ubezpieczeniem zdrowotnym. Od 1.09 idze do szkoly
    uczyc, pani w administracji skierowala ja na badania, mowiac, ze musi je
    wykonac zanim ja przyjma. Fama niesie, ze dopiero po podpisaniu umowy
    pracodawca kieruje na badania... Kto ma racje? Czy ona za te badania musi teraz
    zaplacic, czy moze je zrobic dopiero po 1.09, kiedy to juz bedzie miec umowe i
    ubezpieczenie?
    dzieki za pomoc
    a.

  • 2. Data: 2003-08-22 12:28:18
    Temat: Re: badania a praca
    Od: JMS <s...@w...pl>

> [...]
    > za te badania musi teraz zaplacic, czy moze je zrobic dopiero po 1.09,
    > kiedy to juz bedzie miec umowe i ubezpieczenie?

    Zgodnie z kodeksem pracy, wszystkie dokumenty powinien zlozyc pracownik
    przed podjeciem pracy. -- Pozdrawiam,
    JMS

  • 3. Data: 2003-08-22 12:52:53
    Od: "Rafti" <r...@g...nospam.pl>

    > Zgodnie z kodeksem pracy, wszystkie dokumenty powinien zlozyc pracownik
    > przed podjeciem pracy. -- Pozdrawiam,

    Zgodnie z Kodeksem Pracy (art. 229) obowiązek opłacenia badań, zarówno
    wstępnych jak i okresowych, spoczywa na pracodawcy. Posiadanie ubezpieczenia
    bądź nie nie ma tu żadnego znaczenia, ponieważ te badania tak czy owak są
    płatne.

    --
    pozdrawiam
    Rafti

  • 4. Data: 2003-08-22 13:17:58
    Od: "" <a...@W...onet.pl>

> [...]

    > bądź nie nie ma tu żadnego znaczenia, ponieważ te badania tak czy owak są

    takie rozwiazanie ciekawsze ;-) czy to znaczy, ze w przychodni ona ma wziac
    fakture na szkole i szkola jej te pieniadze zwroci? Bo moze kArta Nauczyciela
    cos innego mowi na ten temat...
    a.

  • 5. Data: 2003-08-22 13:26:24
    Od: "Rafti" <r...@g...nospam.pl>

> [...]
    wziac
    > fakture na szkole i szkola jej te pieniadze zwroci? Bo moze kArta

    Niestety nie wiem, co mówi na ten temat Karta Nauczyciela ale wydaje mi się,
    że nie może być ona sprzeczna z kodeksem pracy. Jeśli chodzi o stronę
    techniczną to moim przypadku procedura była następująca: w pierwszym dniu
    pracy dostałem skierowanie na badania wstępne, na skierowaniu adres z
    pieczątką firmy. Żadnych pieniążków nie płaciłem - fakturka poszła pewnie
    bezpośrednio do firmy. Niech koleżanka zapyta panią w sekretariacie jak to
    ma w jej przypadku wyglądać, ale fakt jest jeden szkoła musi pokryć koszt
    badań.

    --
    pozdrawiam
    Rafti

  • 6. Data: 2003-08-22 13:40:31
    Od: JMS <s...@w...pl>

> [...]
    > ubezpieczenia
    > bądź nie nie ma tu żadnego znaczenia, ponieważ te badania tak czy owak są

    OK. miales racje, ja pamietalem ten artykul jeszcze przed zmiana kodeksu
    pracy iles lat temu.
    --
    Pozdrawiam,
    JMS