PracaGrupypl.praca.dyskusje › Teraz zbliżamy się do poziomu realnego

  • 1. Data: 2003-08-22 07:13:25
    Temat: Teraz zbliżamy się do poziomu realnego
    Od: "Adam" <a...@W...onet.pl>

    Ja np. wykonuję tłumaczenia, wystawiam faktury VAT (mam niedużą firmę, choć nie
    biuro tłumaczeń, ale jest dział usług lingwistycznych - tłumaczenia,
    konsultacje, prace redakcyjne i in.) i u mnie tłumaczenia kosztują 25-30 zł
    brutto za 1800 znaków, zależnie od okoliczności (termin, tematyka, konieczność
    konsultacji specjalistycznych itd.).
    Zaznaczam: ceny na poziomie przyzwoitym, rejon: Kraków.
    Ale z drugiej strony mam klientów, którym wykonuję zlecenia bardzo
    zaawansowane, wielokrotnie konsultuję się ze specjalistami z danej dziedziny
    (oczywiscie native speakers), i wiem, że klient preferuje wysoką jakość, co
    przekłada się na stawki rzędu od 60 zł wzwyż za stronę, którą to stawkę klient
    akceptuje.

    Popieram również głos na temat "szanowania się". Jest cała masa ludzi, którym
    wydaje się, że umieją tłumaczyć. I to jest wszystko, co im się wydaje...
    Tymczasem jakość ich pracy bywa żałosna. No ale liczą już od 10 zł za stronę!

    Kiedyś miałem duże zlecenie, i potrzebowałem podwykonawców. Dałem próbkę
    ludziom do tłumaczenia, i ok. 70% tłumaczeń została zdyskwalifikowana już w
    pierwszym etapie (tłumaczenia kiepskie lub beznadziejnie kiepskie).

    ==========================
    http://Amex.wizytowka.pl/

  • 2. Data: 2003-08-22 07:16:33
    Temat: Przepraszam
    Od: "A." <a...@W...onet.pl>

    Ten wątek miał być głosem w dyskusji zainicjowanej przez Kol. Tumora Mózgowicza
    w dniu 18.08., błednie poszedł jako autonomiczny post.

    Pozdrowienia,
    A.

    >Ile za tłumaczenia.

    Witam,

    Czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile mam zażądać za tłumaczenie z angielskiego
    na polski. Chodzi o tekst komputerowy i stawkę za 1800 znaków. To znaczy ile
    zażądać, żeby nie było za dużo.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Tumor Mózgowicz.