PracaGrupypl.praca.dyskusje › JAK SZYBKO ZNALEZC PRACE PO STUDIACH

  • 1. Data: 2003-08-22 09:25:20
    Temat: JAK SZYBKO ZNALEZC PRACE PO STUDIACH
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    Szybko i krótko w formie recepty

    Wiele podań jest cofanych z racji tego, że nie ma miejsc dla 'umysłowych' po
    zakładach pracy.
    Natomiast nasuwa mi się taka refleksja, że gdyby nie pisać poprostu że się
    ukończyło studia, tylko powiedzmy że naukę zakończyło się na liceum czy
    technikum, dodatkowo zorientować się jakich ludzi i do czego w firmie
    potrzeba, zrobić odpowiednie szkolenie i złożyć tam papiery.
    Jest realna szansa że się dostaniemy do danej firmy!!!!
    Pracujemy powiedzmy miesiąc i z niby gadki szmatki, rozmowy z szefem
    wyniknie rozmowa o zarobkach. W której dopiero ujawnimy że mamy przecież
    wyższe wykształcenie a pracujemy za pomocą łopaty i zarabiamy za nisko.
    Zaraz się okaże że 60% ludzi od dawna pracujących (a sam szef ma jakieś
    studium only) w firmie nie posiada wyższego a pracują i biorą kasę na
    stanowiskach dla umysłowych.
    Niestety szef powinien wówczas podnieść stawkę za stanowisko przy łopacie, a
    że płacić jednemu za łopatę tyle a innemu więcej się nie godzi - po jakiś
    max. 3 miesiącach otrzymamy awans do biura. A jakiś staruszek pójdzie na
    emeryturkę.

    Nie wiem jak to wygląda w sensie prawnym, ale chyba można się nie przyznać w
    momencie aplikowania że się nie ma wyższego. Dzisiaj dzwoniła do mnie firma,
    w której chcą mnie zatrudnićjako technika (całkiem niezła forsa). Złożyłem
    tam podanie i nie napisałem że mam wyższe. Cholera, nie wiem jak się
    zachować teraz.
    Okazuje się że potrzeba więcej pracowników produkcyjnych i tzw. fartuchów
    niż umysłowych. Przebiłem się do firmy, moje poprzednie podanie zostało 3
    m-ce temu rozpatrzone negatywnie (składałem do biura):
    Wysoko oceniamy Pana kwalifikacje, ale niestety nie możemy w obecnym czasie
    zaoferować pracy na danym stanowisku. itd, itp.

    Napiszcie co o tym myślicie. Mam kumpla, który po studiach robi na maszynie
    (już 5 rok), drugi znajomy skończył psychologię i układa gresy i płytki
    ceramiczne w Warszawie, może to jest sposób żeby nie zasrać sobie życia tym
    że nieopatrznie ukończyło się studia.

    Pozdr.,
    Th

  • 2. Data: 2003-08-22 09:40:39
    Temat: Re: JAK SZYBKO ZNALEZC PRACE PO STUDIACH
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    OutDOOR s.c. wrote:

    [...]

    Pewien facet, bardzo wyksztalcony, doktor matematyki, fizyki - piec
    fakultetow, trzy jezyki perfekt - szukal pracy. Niestety - wszedzie, gdzie
    aplikowal, mowiono mu iz posiada za wysokie kwalifikacje, i niestety firma
    nie jest w stanie dac mu uposazenia adekwatnego do jego umiejetnosci.
    Pomyslal wiec, i wyciagnal z czelusci szuflady dyplom magisterski. Niestety
    sytuacja sie powtarzala, wszedzie slyszal, ze "nie ma pracy dla
    umyslowych". Niezrazony zaczal rozsylac aplikacje ze swiadectwem
    maturalnym. Niestety i to nie przynioslo spodziewanych rezultatow....
    Wreszcie zirytowany wygrzebal skads swoje stare swiadectwo ze szkoly
    podstawowej, i firmujac sie jedynie podstawowym wyksztalceniem zaczal
    chodzic po zakladach i szukac pracy.
    Trafil w koncu do firmy, ktora potrzebowala ludzi do obsadzenia na
    stanowiska fizyczne, bez wyksztalcenia. Jednakze warunkiem zatrudnienia
    bylo przejscie odpowiedniego przeszkolenia do pracy na tym etacie. Facet
    jako ze nie byl odporny na wiedze zgodzil sie - i poszedl na szkolenie.
    Byle tylko otrzymac ta prace.
    Na szkoleniu wyklad teoretyczny, prowadzacy cos tam tlumaczy, bla, bla, bla
    - wreszcie przyszedl czas na odpytywanie kursantow: nasz bohater zostal
    wezwany do tablicy, gdzie postawiono go przed problemem rozwiazania
    jakiegos trywialnego rownania matematycznego. Nieszczesliwie sie zlozylo,
    ze gosc wskutek nerwow zapomnial zupelnie wzoru na pole kola. Niezrazony
    zapytal sie prowadzacego, czy moze sobie ow wzor wyprowadzic...
    Otrzymawszy zgode, zaczal pokrywac tablice wzorami matematycznymi,
    wyprowadzajac wzor na pole kola. Liczy, liczy, i z wyliczen okazalo sie, ze
    pole kola wyszlo o wartosci... ujemnej. Facet stoi przed tablica, patrzy,
    analizuje swoje wyliczenia w poszukiwaniu bledu...
    ... i nagle slyszy podszepty od pozostalych uszestnikow szkolenia:
    "... zmien granice calkowania..."

    :P

    --
    Pozdrawia m.

  • 3. Data: 2003-08-22 09:44:52
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > max. 3 miesiącach otrzymamy awans do biura. A jakiś staruszek pójdzie na

    Niestety, może się okazać że jak już "wyczują" że masz wyższe wykształcenie
    to mogą Cię zwolnić - po prostu stajesz się osobą, która może kogoś wygryźć.
    A obawa przed "wygryzeniem" przez młodszych i bardziej wykształconych jest
    bardzo częsta w wielu firmach w naszym kraju.

    pozdr
    Krzysiek

  • 4. Data: 2003-08-22 10:22:45
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > A obawa przed "wygryzeniem" przez młodszych i bardziej wykształconych jest
    > bardzo częsta w wielu firmach w naszym kraju.

    Właśnie. Chodzi o to, że ja nikogo nie chcę wygryźć. Zatrudniam się na dane
    stanowisko i na nim chcę pracować. Jak pisane w umowie. Odpowiada mi za tą
    płacę praca na tym stanowisku, i tak mam więcej niż w firmie konkurencyjnej
    po studiach, z angielskim, 3 lata stazu i jeszcze w kur.. wymagań.
    A od zwykłego fartuch jest ponadto bardziej realna szansa awansu, kiedyś
    gdzieś tam... niż od stanowiska konstruktora (taka osoba nie może nigdzie
    awansować, ale żeby się rozwijała zawodowo, to raz na 2-3 lata podnoszą jej
    stopień zaszeregowania) jest przykładowo - asystent konstruktora,
    konstruktor, samodzielny konstruktor, starszy konstruktor i główny
    konstruktor = to samo miejsce, ten sam komputer przez 20-30 lat!!!!
    Oczywiście kasa za tym idzie coraz większa, to zrozumiałe.
    Więc jeśli będą chcieli żebym pracował na tym stanowisku, to ok. Ale po
    pewnym czasie może coś zrozumią i komuś będzie głupio płacić mi mniej niż
    innym.
    Rozumiesz

    Th

  • 5. Data: 2003-08-22 11:43:20
    Od: wondoł <y...@h...com>

    Użytkownik "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    | Szybko i krótko w formie recepty

    Pomysł jest dobry, tylko po co poswięcać od trzech do sześciu (w normalnym
    wymiarze;)) lat na studia, żeby robić łopatą?????

    --
    Wondoł
    y...@h...com

    ---

  • 6. Data: 2003-08-22 11:44:12
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    KrzysztofM napisał:

> [...]
    > A obawa przed "wygryzeniem" przez młodszych i bardziej wykształconych jest
    > bardzo częsta w wielu firmach w naszym kraju.

    To ja, tym razem na spokojnie - udokumentowaną mam tylko maturę i też
    nie mogę znaleźć pracy. Dodatkowo, sądząc z ofert w PUPie i GW -
    wykształcenie wyższe [KIERUNKOWE ???] i ewentualnie wykształcenie
    średnie KIERUNKOWE, są przepustkami do jakiejkolwiek rozmowy o pracy. To
    w kwestii powrotu na Ziemię. ;)

    Flyer

  • 7. Data: 2003-08-22 13:21:53
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    > Pomysł jest dobry, tylko po co poswięcać od trzech do sześciu (w normalnym
    > wymiarze;)) lat na studia, żeby robić łopatą?????

    Po co?

    5 lat studiowałem, przez 10 lat wbijali mi do głowy że warto się uczyć bo
    później łatwiej (czyt. bez problemu) znajdziemy pracę.

    Obecnie dojrzałem do sytuacji, i widzę że trudno znaleźć pracę 'umysłowego'
    w kraju w którym się nie myśli wcale.

    Oferty jakie się pojawiają dotyczą właśnie prac z wykształceniem zawodowym
    (murarz, tynkarz, kierowac, tokarz, itp.) i trochę się zdarza prac dla
    wykszt. średniego z maturą (przedst. handlowy, monter, serwisant itp.)
    natomiast nikt nie szuka pracowników stricte:
    policjant, ksiądz, artysta malarz, socjolog, itp. do których niestety
    wymagane jest wyższe.
    Jeśli pojawiają sie oferty pracy dla inżynierów (to specyficzny sektor) to
    najchętniej z doświadczeniem, językiem i różnymi innymi umiejętnościami
    akrobatystycznymi. Niestety nie ma możliwości wejścia na staż i tym samym
    odcina się możliwość zdobycia doświadczenia kierunkowego.

    Teraz jesteśmy w takim punkcie: Zawsze jest możliwość podjęcia na początku
    pracy przedstawiciela... itp. Ale to już jest praca dla osoby z
    wykształceniem średnim, nie przesadzajmy że żeby wcisnąć komuś łapówkę w
    hipermarkecie to trzeba mieć mgr przed nazwiskiem bo popadniemy w
    skrajności.

    Pozdr.
    Th

  • 8. Data: 2003-08-22 21:24:47
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > max. 3 miesiącach otrzymamy awans do biura. A jakiś staruszek pójdzie na

    hehe ;) naiwnys.
    ja na miejscu takiego szefa po prostu bym tych ludzi zwolnila a
    zatrudnila takich, co to sa po podstawowce, maja kwalifikacje tylko do
    lopaty i placila im za kopanie.

    na co komu problem w firmie i pracownik, ktory bedzie chowal urazy i
    niespelnione ambicje oraz zamiast machaniem lopata zajmowal sie
    glowkowaniem, jak tu "dostac sie wyzej"?

    tzn. nie ma nic przeciwko awansowaniu, natomiast bardzo watpie ze
    powyzsza twoja rada osiagnelaby taki efekt - po prostu dlatego, ze
    nikt nie lubi byc kiwany.

    robiac cos takiego podwazasz zaufanie pracodawcy do ciebie i on bedzie
    wolal cie zwolnic, niz za kzdym nastepnym razem sprawdzac, czy
    faktycznie mowisz prawde i znow czego nie ukrywasz albo czy nie
    montujesz nastepnego spisku ;)

    > Nie wiem jak to wygląda w sensie prawnym, ale chyba można się nie przyznać w
    > momencie aplikowania że się nie ma wyższego. Dzisiaj dzwoniła do mnie firma,

    oczywscie, ze mozna. ale taktyka pozniejsza szantazu, ktora
    sugerujesz, skonczy sie wyrzucenie na pysk.

    jak nie wierzysz, idz wykonaj swoj swiatly plan ;)

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 9. Data: 2003-08-22 21:27:43
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    misman <m...@r...NIESPAM.pl> writes:

> [...]
    > analizuje swoje wyliczenia w poszukiwaniu bledu...
    > ... i nagle slyszy podszepty od pozostalych uszestnikow szkolenia:

    i jaki stad wniosek wyplywa?

    ano: jak ktos jest pierdo/l/a zyciowa, to nia pozostanie bez wzgledu
    na to, ile faktultetow zrobi i jezykow obcych pozna ;)

  • 10. Data: 2003-08-22 22:05:16
    Od: p...@y...com (Piotr Dembiński)

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) writes:

    [...]

    > i jaki stad wniosek wyplywa?
    >
    > ano: jak ktos jest pierdo/l/a zyciowa, to nia pozostanie bez wzgledu
    > na to, ile faktultetow zrobi i jezykow obcych pozna ;)

    ...a jeśli ktoś jest Ninką to wszystkich porządnych facetów będzie
    uważać za pie*ły życiowe