PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie za porozumieniem stron a urlop ?

  • 1. Data: 2002-03-17 11:52:54
    Temat: Zwolnienie za porozumieniem stron a urlop ?
    Od: "JacekO" <j...@y...com>

    Witam wszystkich,
    Czy zwalniając się z pracy za porozumieniem stron przysługuje mi ekwiwalent
    za zaległy urlop, czy nie, czy może zależy to od porozumienia ?
    Chodzi mi o taką sytuację, że np. chcę się zwolnić z dnia na dzień
    (zakładam, że mi się to uda :) i nie będę wykorzystywał zaległego urlopu, bo
    od następnego dnia nie chcę już być formalnie zatrudniony w obecnej firmie
    tylko w nowej, a nie chciałbym się potem z pracodawcą kłócić, czy złamałem
    zakaz konkurecji, czy nie ... a tak przy okazji, to rozumiem, że w okresie
    wypowiedzenia też obowiązuje zakaz prowadzenia działalności konkurencyjnej,
    bo pozostaję w stosunku pracy ?

    I jescze jedno pytanie. Czy przy podpisywaniu wypowiedzenia za porozumieniu
    stron trzeba jakieś osobne porozumienie spisać określające np. w/w spłate
    lub nie urlopu, rozliczenie się ze służbowego sprzętu, materiałów i ogólnie
    wszystkie sporne kwestie.

    Z góry dziękuje za odpowiedzi
    Jacek

  • 2. Data: 2002-03-17 17:12:06
    Temat: Re: Zwolnienie za porozumieniem stron a urlop ?
    Od: Jaroslaw M <j...@k...net.pl>

    JacekO wrote:

> [...]
    > lub nie urlopu, rozliczenie się ze służbowego sprzętu, materiałów i ogólnie

    zawsze przy rozwiązaniu umowy o prace w przypadku nie wykorzystania urlopu
    wypocznkowego w naturze - pracownikowi przysługuje ekwiwalent za urlop
    wypoczynkowy w wymoiarze proporcjonalnym do okresu zatrudnienia u danego
    pracodawcy ( 1/2 wymiaru urlopu za każy miesiąc pracy).
    Zakaz konkurencji to całkiem odrębna sprawa.
    Zasady rozliczania się ze służbowego sprzetu, materiałów, odzieży i obuwia
    roboczego powinny być uregulowane wewnętrzymi przepisami. Pracownik powinien w
    chwili roziwązania stosunku pracy zwrócić ww. przedmioty będące własnością
    pracodawcy.

  • 3. Data: 2002-03-17 17:12:23
    Od: Jaroslaw M <j...@k...net.pl>

    JacekO wrote:

> [...]

    wypocznkowego w naturze - pracownikowi przysługuje ekwiwalent za urlop
    wypoczynkowy w wymoiarze proporcjonalnym do okresu zatrudnienia u danego
    pracodawcy ( 1/12 wymiaru urlopu za każy miesiąc pracy).

  • 4. Data: 2002-03-20 19:16:27
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "JacekO" <j...@y...com> wrote in message
> [...]
    bo
    > od następnego dnia nie chcę już być formalnie zatrudniony w obecnej firmie

    Ekwiwalent za zaległy urlop należy się zawsze, kiedy pracownik nie
    wykorzystał urlopu w naturze.
    Istnieje możliwość wyboru (w naturze czy ekwiwalent), ale nie można wskutek
    porozumienia stron zrzec się prawa do zaległego urlopu, podobnie jak nie
    można zrzec się prawa do zaległej pensji.

    Marta