PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie - Redukcja etatu

  • 1. Data: 2003-04-01 14:29:07
    Temat: Zwolnienie - Redukcja etatu
    Od: "Grzegorz" <b...@p...onet.pl>

    Mili panstwo, mam problem. Otóż dostałem wypowiedzenie z pracy. Okres
    wypowiedzenia dla mnie zgodnie z prawem wynosi 3 miesiące.
    Przyczyna zmiany organizacyjne pracodawcy - redukcja etatu,
    Zgodnie z art.36 k.p skrócono go do 1 miesiąca. Moje pytania brzmią:
    - Czy w tym okresie mam prawo odmówić zwolnienia z obowiązku świadczenia
    pracy (chciałbym w tym okresie przychodzić),
    - Czy w tym okresie mam prawo odmówić wykorzystania urlopu wypoczynkowego
    (wolałbym dostac pieniądze).
    - Czy pracodawca może odmówić mi wejścia na teren zakładu w okresie
    wypowiedzenia (ustnie - nie miałem dokumentu świadczącego o tym, że
    jestem zwolniony z obowiązku świadczenia pracy - nie zostałem wpuszczony na
    teren zakładu juz na drugi dzień po otrzymaniu wypowiedzenia).

    Pozdrawiam Grzegorz

  • 2. Data: 2003-04-01 17:52:44
    Temat: Re: Zwolnienie - Redukcja etatu
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 1 Apr 2003 16:29:07 +0200, "Grzegorz"
    <b...@p...onet.pl> zakodował:

    >- Czy w tym okresie mam prawo odmówić zwolnienia z obowiązku świadczenia
    >pracy (chciałbym w tym okresie przychodzić),

    Nie bardzo. Ale dlaczego chciałbyś przychodzić? Płacą Ci jakbyś
    pracował, a masz wakacje.

    >- Czy w tym okresie mam prawo odmówić wykorzystania urlopu wypoczynkowego
    >(wolałbym dostac pieniądze).

    Nie - ale jak Cię zwolnią z obowiązku świadczenia pracy to nie
    "marnujesz" urlopu.

> [...]
    >jestem zwolniony z obowiązku świadczenia pracy - nie zostałem wpuszczony na
    >teren zakładu juz na drugi dzień po otrzymaniu wypowiedzenia).

    Nie. Mogą teraz powiedzieć, że nie stawiłeś się i nie usprawiedliwiłeś
    nieobecności i zwolnić bez wypowiedzenia za naruszenie podstawowych
    obowiązków.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775