PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana pracy

  • 1. Data: 2008-11-16 12:32:04
    Temat: Zmiana pracy
    Od: Pele <p...@g...com>

    Witam

    Aktualnie pracuje w panstwowej firmie ale planuje jej zmiane.
    Jak sadzicie, czy w czasie trwania kryzysu czy tez poczatku recesji
    dobrym pomyslem jest zmiana pracodawcy na prywatnego?
    Jestem informatykiem z 7-letnim doswiadczeniem.

  • 2. Data: 2008-11-16 13:45:25
    Temat: Re: Zmiana pracy
    Od: "jQ" <j...@s...eu>

    Uzytkownik "Pele" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Jestem informatykiem z 7-letnim doswiadczeniem.
    To tak samo, jakbys napisal "jestem inzynierem", "jestem lekarzem", albo "jestem
    nauczycielem". Czyli bardzo ogólnie, a tak naprawde nie wiadomo, czym sie
    zajmujesz. No wiec w jakiej specjalnosci siedzisz te 7 lat?

  • 3. Data: 2008-11-16 15:46:12
    Od: "andreas" <a...@y...com>

> [...]
    > dobrym pomyslem jest zmiana pracodawcy na prywatnego?
    > Jestem informatykiem z 7-letnim doswiadczeniem.

    Jezeli te cale 7 lat pracowales w panstwowej firmie, to istnieje ryzyko, ze
    doszlo u Ciebie do tak zwanego "urzedniczego zgabczenia mózgu" i nie masz juz
    szans na dobra (dla Ciebie i pracodawcy) prace w sektorze prywatnym.

    --
    andreas

  • 4. Data: 2008-11-16 19:36:29
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl>

    andreas wrote:

> [...]
    > ryzyko, ze doszlo u Ciebie do tak zwanego "urzedniczego zgabczenia
    > mózgu" i nie masz juz szans na dobra (dla Ciebie i pracodawcy) prace

    Ciekawe rzeczy powiadasz, widac nie pracowales nigdy w samorzadzie czy to w
    administracji publicznej.

  • 5. Data: 2008-11-16 19:57:55
    Od: Pele <p...@g...com>

    On Nov 16, 2:45 pm, "jQ" <j...@s...eu> wrote:
    > Uzytkownik "Pele" <p...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:9ce3c599-fa7a-40c5-9af6-118a534ff56e@
    z6g2000pre.googlegroups.com...> Jestem informatykiem z 7-letnim doswiadczeniem.

    > To tak samo, jakbys napisal "jestem inzynierem", "jestem lekarzem", albo "jestem
    > nauczycielem". Czyli bardzo ogólnie, a tak naprawde nie wiadomo, czym sie
    > zajmujesz. No wiec w jakiej specjalnosci siedzisz te 7 lat?

    Glownie administracja siecia ale tez tworzenie stron www w technologi
    PHP, CSS (malo profeionalne jak na wymagajacy rynek) i ogolnie
    helpdesk.

  • 6. Data: 2008-11-16 20:01:39
    Od: Pele <p...@g...com>

    On Nov 16, 4:46 pm, "andreas" <a...@y...com> wrote:
> [...]
    > szans na dobra (dla Ciebie i pracodawcy) prace w sektorze prywatnym.

    Skad takie przypuszczenia? Pracuje na panstwowej uczelni.

  • 7. Data: 2008-11-16 20:08:38
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 16 Nov 2008 16:46:12 +0100, "andreas" <a...@y...com>
    wrote:

> [...]
    >szans na dobra (dla Ciebie i pracodawcy) prace w sektorze prywatnym.

    Powiedz no, gdzie to nabywa się takiej arogancji?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 8. Data: 2008-11-16 21:55:27
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Powiedz no, gdzie to nabywa się takiej arogancji?

    To nie arogancja lecz znajomość życia.
    A nabywa się ją pracując wystarczająco długo "na państwowym", aby potem "u
    prywaciarza" przejrzeć na oczy w jakim bagnie się było.
    Dziękuję Bogu, że nie zaraziłem się nieuleczalnie.

    --
    andreas

  • 9. Data: 2008-11-16 22:12:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:odv0i451brtn3orqt43ve4gkv49nm0phre@4ax.com Maciej Bojko
    <m...@g...com> pisze:

    > Powiedz no, gdzie to nabywa się takiej arogancji?
    To nie arogancja. To zgąbczenie umysłu.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2008-11-17 07:20:59
    Temat: Re: Zmiana pracy <dłuższa odpowiedź>
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    Kryzys? recesja? jak ci wyjdzie zmiana pracy to będziesz mówił ze
    recesji/kryzysu nie ma, jak nie wyjdzie - będziesz zwalał własnie na nią....
    imho - wszelkie przedsięwzięcia obarczone sa pewnym ryzykiem. Powiedzmy
    że jak jest większe bezrobocie, to trudniej jest zmienić pracę. Ale czy
    to oznacza że tej pracy nie ma?

    Albo jeszcze inaczej - kazdy z nas potrzebuje wielu elementów do zycia,
    których sam nie wytworzy. Dlatego jest sklep, dlatego jest fabryka.... i
    dlatego tez te własnie miejsca nie przestaną istniec tylko z powodu
    czegoś co jest nazywane kryzysem czy recesją. Owszem, może sie tak
    zdarzyć że np. pieniadz będzie drozszy, praca będzie tańsza, jakiś
    konkretny podmiot będzie potrzebował mniej czy więcej pracowników. Już
    rozumiesz?
    No i dochodzi specjalizacja. Informatyka, administracja, stronki... ty
    najlepiej wiesz co potrafisz lepiej czy gorzej, czym jestes w stanie
    zarobić na życie. Teraz potrzebujesz wziąć do ręki ogłoszenia o pracę i
    przeszukac pod kątem własnej wiedzy i umiejętności. I będziesz miał
    jakąś w miare realną wiedze co do wymagań. Może byłoby pomocne przejść
    się do agencji pracy i porozmawiać na ten temat? może wtedy miałbyś
    pełniejszą wiedzę?

    No i na sam koniec rozróżnienie państwowa-prywatna. Podstawowa definicja
    firmy prywatnej - zarabia pieniadze. I jak wyjdziesz z tego punktu, to
    wiele będziesz sobie w stanie sam odpowiedzieć. Bo jak zwykle bywa -
    firma może byc mniejsza, wieksza, pracować z doskoku albo mieć stałe
    zlecenia (niezależnie od branży). jeżeli przedsięwzięcie ma przyszłość,
    to nie ma się co zastanawiać. Jeżeli pomysł jest szemrany (np. teraz to
    za codzienne doglądanie naszych komputerów możemy panu dać 200 zł na
    umowę o dzieło, ale od przyszłego roku to na pewno wzrośnie) to raczej
    bym się wystrzegał.

    I jeszcze mi mały szczegól w różnicy między państwowym a prywatnym
    przyszedł do głowy. W państwowej firmie masz widełki płacowe i
    praktycznie żadne możliwosci negocjacji (co najwyżej czasem premie,
    wysługi itp). Zaś w firmie prywatnej wszystko zależy od polityki i
    mozliwości firmy oraz twoich możliwosci negocjacyjnych. Powiesz "chcę
    mało pieniędzy i będę pracował po 12 godzin 6 dni w tygodniu" to raczej
    będą cię chcieli. Powiesz że chcesz bardzo duzo pieniędzy i dzięki
    twojej ciężkiej pracy firma będzie w stanie opracować nowoczesne
    standardy, a tym samym ogromnie zwieksza się zyski to też raczej powinni
    pójść na rękę. Ale to ty wiesz, jakie masz argumenty w ręku