PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zbiór runa w Szwecji - zwykła ściema ???

  • 1. Data: 2004-05-31 17:03:18
    Temat: Zbiór runa w Szwecji - zwykła ściema ???
    Od: "Radekx" <r...@n...pl>

    Cześć

    W zeszłym roku chciałem wyjechać na taką eskapadę (zamówiłem nawet bezpłatny
    informator do domu). Coś mnie jednak tknęło i zadzwoniłem do Urzędu
    Wojewódzkiego w pewnym mieście na północy kraju. Miła pani po usłyszeniu
    pytania, aż sie roześmiała i stwierdziła, że oczywiście firma która
    organizuje te wyjazdy nie ma pozwolenia na tego typu działalność.
    Czy jest tu na grupie osoba, która doświadczyła na własnej skórze
    "dobrodziejstw" tej pracy ?
    Czy faktycznie jak jest słaby urodzaj nie idzie zarobić na przeżycie?
    Czy skupy owoców są bardzo daleko od miejsc pozyskiwania ?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    P.S. Pytam dlatego, że rozglądam się za jakimś sezonowym zajęciem, najlepiej
    zbiory (niekoniecznie Szwecja)

    ___
    / Radek Klensporf / Radekx | r...@n...pl | r...@g...pl | \
    http://republika.pl//radekx | ICQ 276192912 | GSM (0 - 694) 847 - 766
    \______________________Poznań 2004_______________________/

  • 2. Data: 2004-05-31 17:34:30
    Temat: Re: Zbiór runa w Szwecji - zwykła ściema ???
    Od: Grzegorz Szczepanik <g...@o...pl>

    Radekx wrote:
> [...]
    > która organizuje te wyjazdy nie ma pozwolenia na tego typu działalność.
    > Czy jest tu na grupie osoba, która doświadczyła na własnej skórze

    Znajomy był na wyjeździe zorganizowanym przez firmę INTERREGION (czy coś
    podobnego, nie pamiętam dokładnie, zresztą bez większego znaczenia, ta
    firma zmienia nazwy). To było w 2000 r. Pojechał, firma generalnie zrobiła
    go w balona, ale dali sobie radę sami i nawet trochę zarobili. W każdym
    razie układ był taki że wyjazd był zyskowny, ale wydanie pieniędzy na firmę
    nie. Ale zorientował się jak wygląda sytuacja, nawiązał kontakty. Rok
    później pojechał samodzielnie, znowu zarobił trochę kasy, chociaż urodzaj
    był mniejszy. Wiecej nie pojechał. W sumie za każdym razem kiedy on jechał
    byłem bliski wyjazdu razem z nim, ale jakoś nie wychodziło.

    > Czy faktycznie jak jest słaby urodzaj nie idzie zarobić na przeżycie?

    Może tak być. Życie w Szwecji jest drogie.

    > Czy skupy owoców są bardzo daleko od miejsc pozyskiwania ?

    Tam w ogóle duże odległości wszędzie wchodzą w grę. Rzędu kilkudziesięciu
    kilometrów.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Szczepanik

  • 3. Data: 2004-05-31 17:42:04
    Od: "Radekx" <r...@n...pl>

    > Znajomy był na wyjeździe zorganizowanym przez firmę INTERREGION (czy coś
    > podobnego, nie pamiętam dokładnie, zresztą bez większego znaczenia, ta
    > firma zmienia nazwy).

    Obecnie figuruje jako INTERREGION i ma swoją stronę w internecie.

> [...]
    > go w balona, ale dali sobie radę sami i nawet trochę zarobili. W każdym
    > razie układ był taki że wyjazd był zyskowny, ale wydanie pieniędzy na

    To tak jak się domyślałem...

> [...]
    > był mniejszy. Wiecej nie pojechał. W sumie za każdym razem kiedy on jechał
    > byłem bliski wyjazdu razem z nim, ale jakoś nie wychodziło.

    Ja chyba też sobie odpuszczę...

    ___

  • 4. Data: 2004-06-01 10:44:10
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

    Użytkownik "Radekx" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pytania, aż sie roześmiała i stwierdziła, że oczywiście firma która
    > organizuje te wyjazdy nie ma pozwolenia na tego typu działalność.

    To nie do końca tak... Oni nie muszą mieć żadnego pozwolenia, bo... nie
    pośredniczą w szukaniu pracy.
    Oni Cię wywożą do lasu i tyle. Bo w Szwecji każdy może zbierać runo - nie są
    potrzebne pozwolenia, umowy, itp.
    A ludzie ne wiedzą i płacą firmie xxx kasę właśnie za wywiezienie do lasu.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 5. Data: 2004-06-01 21:44:29
    Od: "Qtik" <q...@p...onet.pl>

    > Obecnie figuruje jako INTERREGION i ma swoją stronę w internecie.

    Z góry ci mówię daj sobie spokój. Rok temu siedziałem w Szwecji na mchu i
    spotkałem kilkanaście ludzi, którzy mieli okazję skorzystać z usług tej
    firmy. Po prostu płacili im jakąś kwotę, natomiast interregion podawał
    adresy skupów runa leśnego, a czasami opłacali dzień lub dwa na kampingu (co
    zresztą jest w Szwecji bardzo tanie). Opinia co prawda nie jest z własnego
    doświadczenia (po prostu jezdziłem do szwecji indywidualnie), ale mam
    nadzieję, że pomoże tobie oraz innym w wyborze, a raczej nie wybraniu tego
    pośrednika.

    pzdr

    Witek