PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zatrudnienie z rentą po rodzicu - parę pytań

  • 1. Data: 2002-06-18 17:56:39
    Temat: Zatrudnienie z rentą po rodzicu - parę pytań
    Od: "Tomek Dębiński" <t...@p...onet.pl>

    Na jakich warunkach zatrudniane sa osoby uczace sie i otrzymujace
    rente po zmarlym rodzicu ?

    Kiedys bylo tak ze renta byla cofana jesli podpisywalo sie umowe o zatrudnieniu.
    Renta nie byla cofana tylko wtedy gdy podpisywalo sie umowe zlecenie.

    Podobno od 1 czerwca br. (wedlug pracowniczki ZUS) mozna byc normalnie
    zatrudnionym (umowa o prace) i renta nie zostanie cofnieta.
    Czy to prawda ?

    Jaka umowe trzeba podpisac aby nie cofnieto renty ?
    Czy przy podpisaniu umowy o dzielo renta nie zostaje cofnieta ?

    Pozdrawiam
    Tomek Dębiński
    t...@p...onet.pl
    http://tdebinski.republika.pl

  • 2. Data: 2002-06-18 18:25:21
    Temat: Re: Zatrudnienie z rentą po rodzicu - parę pytań
    Od: "AndY" <a...@i...pl>

    > Na jakich warunkach zatrudniane sa osoby uczace sie i otrzymujace
    > rente po zmarlym rodzicu ?
    Na takich jak sie zdecyduje pracodawca

    > Kiedys bylo tak ze renta byla cofana jesli podpisywalo sie umowe o
    zatrudnieniu.
    > Renta nie byla cofana tylko wtedy gdy podpisywalo sie umowe zlecenie.
    Tak bylo ale nie mozna bylo przekroczytc w ciagu roku jakiejsc tam kwoty
    zarobku bo wtedy odbierali rente ...

> [...]
    > Jaka umowe trzeba podpisac aby nie cofnieto renty ?
    > Czy przy podpisaniu umowy o dzielo renta nie zostaje cofnieta ?

    Niestety nie wiem czy sie cos zmienilo :(

    AndY

  • 3. Data: 2002-06-19 10:35:02
    Od: "AndY" <a...@i...pl>

    > Obecnie mozna pracowac i otrzymywac rente/emeryture po zmarlym rodzicu.
    > Sam wlasnie taka otrzymalem a jestem zatrudniony na pelnym etacie.
    > Warunkiem jest jedynie kontynuowanie nauki.
    >
    > Mariusz

    No ale co z przekroczeniem rocznego jakiegos okreslonego limitu zdobytych
    pieniedzy ? Juz go nie ma dla takich rencistow ?

    AndY

  • 4. Data: 2002-06-21 18:25:08
    Od: "Tomek Dębiński" <t...@p...onet.pl>

    > No ale co z przekroczeniem rocznego jakiegos okreslonego limitu zdobytych
    > pieniedzy ? Juz go nie ma dla takich rencistow ?
    To akurat wiem 1500 PLN netto miesiecznie.