PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasiłek przedemerytalny

  • 1. Data: 2003-02-02 17:07:43
    Temat: Zasiłek przedemerytalny
    Od: cura <m...@d...majlowy>

    Witam,

    Jak wygląda obecnie sytuacja z zasiłkiem przedemerytalnym? Ponoć
    nastąpił powrót do starych zasad lub nastąpi...

    Proszę o radę w następującej sytuacji:

    Mężczyzna, wiek 54 lata. Pracował w pełnym wymiarze od 1965 do 2002
    roku, czyli 37 lat (w tym zasadnicza służba wojskowa) jako ślusarz -
    spawacz. Obecnie jest na zasiłku (zwolnienie z przyczyn dotyczących
    zakładu pracy).

    I teraz pytania:

    1. Czy ten okres pracy uprawnia do przejścia na zasiłek przedemerytalny?
    2. Czy wykonywanie pracy w "szczególnych warunkach" (cytat ze świadectwa
    pracy) czyli, jak rozumiem, szkodliwych ma jakieś znaczenie?
    3. Jeżeli odp.1 twierdząca - gdzie należy się udać w celu rozpoczęcia
    procedury przyznania tego zasiłku?
    4. Jaka jest wysokość tego zasiłku?

    Będę wdzięczny za jakieś sugestie i rady.

    pozdrawiam,

    --
    -=<cura>=-

  • 2. Data: 2003-02-02 19:12:43
    Temat: Re: Zasiłek przedemerytalny
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > pracy) czyli, jak rozumiem, szkodliwych ma jakieś znaczenie?
    > 3. Jeżeli odp.1 twierdząca - gdzie należy się udać w celu rozpoczęcia

    zasilkow przedemerytalnych juz nie ma, zostaly zlikwidowane od 1 stycznia
    2002 !!
    w znowelizowanej ustawie jest zapis, ze osoby ktore sie zarejestrowly do
    12.01.2002 moga przejsc na ZPE lub SP, wg zasad obowiazujacych w dniu
    31.12.2001, ale od dnia zlozenia wniosku w PUP

    Jean

  • 3. Data: 2003-02-02 22:50:32
    Od: cura <m...@d...majlowy>

    Na pl.praca.dyskusje napisane przez Ciebie zostało:

> [...]
    > 12.01.2002 moga przejsc na ZPE lub SP, wg zasad obowiazujacych w dniu
    > 31.12.2001, ale od dnia zlozenia wniosku w PUP

    Czyli, jak rozumiem, ilość lat pracy jest drugoplanowa - wiążącą jest
    _tylko_ rejestracja w PUPie, która powinna mieć miejsce do 12
    stycznia 2002.

    Czy jest to sztywny termin? Czy np. osoba, która straciła pracę i
    rejestrowała się w PUPie 13.01.2002 obejdzie się smakiem?

    pozdrawiam,

    --
    -=<cura>=-

  • 4. Data: 2003-02-03 09:47:32
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > Czy jest to sztywny termin? Czy np. osoba, która straciła pracę i
    > rejestrowała się w PUPie 13.01.2002 obejdzie się smakiem?

    tak, ale rej do 12 stycznia, ale rozwiazanie umowy do 31 grudnia

    Jean

  • 5. Data: 2003-02-03 19:31:09
    Od: "LEŻAK" <d...@w...pl>

    > Jak wygląda obecnie sytuacja z zasiłkiem przedemerytalnym? Ponoć
    > nastąpił powrót do starych zasad lub nastąpi...

    wyczytałem ostatnio, że 5.12.2002 roku weszła w życie ustawa o zmianie
    ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu zaczyna ona obowiązywać
    1.01.2003 roku i dotyczy osób, które do dnia 12.01.2002 roku spełniały
    wszystkie warunki do uzyskania zasiłku lub świadczenia przedemerytalnego,
    ale nie mogły tego wyegzekwować z powodu wejścia w życie ustawy likwidującej
    zasiłki przedemerytalne.

    > 1. Czy ten okres pracy uprawnia do przejścia na zasiłek przedemerytalny?
    > 2. Czy wykonywanie pracy w "szczególnych warunkach" (cytat ze świadectwa
    > pracy) czyli, jak rozumiem, szkodliwych ma jakieś znaczenie?

    w myśl starej ustawy czyli tej którą teaz przywrócono wystarczyło
    przepracować 15 lat w warunkach uznanych za szkodliwe bez względu na wiek.

    > 3. Jeżeli odp.1 twierdząca - gdzie należy się udać w celu rozpoczęcia
    > procedury przyznania tego zasiłku?

    do Urzędu Pracy. Ale zaznaczam, że pani w Urzędzie napewno nic nie będzie
    wiedzieć na ten temat i zaproponuje Ci złozenie jakiegoś wniosku albo
    całkowicie Cię zignoruje (przeżyłem to prawie osobiście).