PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zalety i wady pracy administratora

  • 1. Data: 2005-06-16 21:50:47
    Temat: Zalety i wady pracy administratora
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    W sumie jak w temacie - czyli pytanie skierowane do osob, ktore sa
    administratorami sieci. Napiszcie jakie sa wg was zalety a jakie wady tej
    pracy :)

    Pewnie ktos spyta po co mi to : odpowiedz - ciekawosc. Dziekuje :)
    jaspis

  • 2. Data: 2005-06-16 22:32:26
    Temat: Re: Zalety i wady pracy administratora
    Od: jahmon <"michu[remove_this]"@[and_this]axel.com.pl>

    hmm... gdyby to byla serwerownia oparta na takich SPARCach na
    przyklad... na ktorych stalyby Solarisy... i do tego jedynymi osobami z
    ktorymi bys sie musial kontaktowac to inni administratorzy / informatycy
    to taka robota nie ma raczej nieznosnych wad ...

    gorzej gdy siedzisz na fedorach lub auroxach, albo windach i walczysz ze
    spamem, p2p, antenami i switchami wartymi 70pln - w sieci osiedlowej -
    no to nad czyms takim - lepiej dwa razy sie zastanowic zanim sie wpdepnie :)

  • 3. Data: 2005-06-17 00:18:50
    Od: Rafał <t...@...polsce.pl>

    dnia Thursday 16 of June 2005 23:50 raczył pisać...:

    > W sumie jak w temacie - czyli pytanie skierowane do osob, ktore sa
    > administratorami sieci. Napiszcie jakie sa wg was zalety a jakie wady
    > tej pracy :)

    Jakie?
    Hmmmm...
    1. Jak wszystko działa to siedzisz i "nic nie robisz". Czekasz na
    awarię. No i widza, że siedzisz przed kompem i "nic nie robisz". Czyli
    nie pracujesz...
    2. Kiedy coś siada, biegasz jak kot z podbitym..... ( i nie wiesz za co
    się brać w pierwszej kolejności.)
    Ponieważ zazwyczaj nic nie pada w dobrze administrowanym i updateowanym
    systemie, więc na ogół admin dostaje okruchy, o wszystko tzreba walczyć
    (bo i po co dać więcej na sprzęt jak i tak działa?), a jak spróbujesz
    powalczyć o swoje to i tak usłyszysz, że roboty nie ma tak dużo i w
    zasadzie to mógłby pan jeszcze zrobić to i tamto i siamto i przydać się
    i tu i tam.....
    3. Trzeba wychować sobie użytkowników, tak aby nie biegali za Tobą co 5
    minut z brudną myszką. Nauczyć higieny komputerowej...

    Generalnie zależy jakie środowisko...

    Pozdrawiam
    Rafał
    P.S. A jak jesteś naprawdę pewien, że chcesz to poczytaj BOFH.
    P.S.2 zastanów się czy warto wybierać taki kierunek/szkołe - bo nawet po
    szkole, bez doświadczenia wiele na rynku nie zdziałasz...

  • 4. Data: 2005-06-17 05:43:14
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Rafał napisał(a):

    [wszystko ciach]

    Nic dodać, nic ując. Cala prawda w kilku zdaniach.

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 5. Data: 2005-06-17 05:50:16
    Od: "F.M.T" <f...@b...bla>

    <j...@N...gazeta.pl> wrote in message
    >W sumie jak w temacie - czyli pytanie skierowane do osob, ktore sa
    > administratorami sieci. Napiszcie jakie sa wg was zalety a jakie wady tej
    > pracy :)

    Zalety w dobrej firmie

    - kontakt z interesujacym sprzetem (aktualnie nie mam miejsca na biurku na
    kawe :-)
    - interesujace projekty (bezpieczenstwo, sieci WAN, geograficznie rozrzucone
    klastry)
    - upominki na swieta od dostawcow sprzetu ;-)

    Wady

    - pomimo istnienia Help-Desku uzytkownicy beda Cie przesladowac, zwlaszcza
    szefostwo, poniewaz potrafisz naprawic szybciej i lepiej
    - drukarki ! - niestety czasami trzeba sie nimi zajmowac
    - centralki telefoniczne ! - jak wyzej, w koncu znasz sie na sieciach, a to
    tez kable

    FMT

  • 6. Data: 2005-06-17 10:15:32
    Od: marcins <m...@c...pl>

    F.M.T wrote:
    > <j...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Zalety w dobrej firmie
    >
    > - kontakt z interesujacym sprzetem (aktualnie nie mam miejsca na biurku
    > na kawe :-)

    hehe masz male biurko ;)

    inne:
    dostep do nowych technologii, sprzetow, hmm projekty piloty
    wysylanie na konferencje szkolenia itp pierdolanty
    ciezko sie nudzic :)

    > - pomimo istnienia Help-Desku uzytkownicy beda Cie przesladowac,
    > zwlaszcza szefostwo, poniewaz potrafisz naprawic szybciej i lepiej

    ee zmien sobie telefon i po sprawie ;)

    a wady:

    w sumie to jestes jak ciec na budowie..

    --
    Marcin Strzyzewski

  • 7. Data: 2005-06-18 09:41:25
    Od: "nica" <n...@g...pl>

> [...]
    > P.S.2 zastanów się czy warto wybierać taki kierunek/szkołe - bo nawet po
    > szkole, bez doświadczenia wiele na rynku nie zdziałasz...

    przeciez wam tez ktos kiedys dal szanse, gdy miesliscie dobre checi ale nie
    mieliscie wiedzy ;) oczywiscie mozna probowac z administracja na uczleni - tam
    zawsze sa jakies kompy wymagajace opieki. poza tym obecnie sa poszukiwani
    admini bez doswiadczenia w Wawie. oczywiscie to nie jest czeste, ale sie zdarza.

  • 8. Data: 2005-06-19 13:51:35
    Od: "Lukasz" <k...@b...pl>

    Witam,

    [...]
    > administratorami sieci. Napiszcie jakie sa wg was zalety a jakie wady tej
    > pracy :)

    Według mnie wszystko zalezy od firmy do jakiej dostaniesz sie.
    Polecam Ci szukac takiej pracy w firmach informatycznych, providerskich itp
    w ktorych prowadzone sa projekty takze z dziedziny sprzetu, infrastruktruy,
    zabezpieczen. Uzyskasz wtedy dostep do nowych technologii, zakupow, szkolen,
    kontaktach na rynku.

    Lepiej byc wszak admienem PIX'a niz 'adminem od wszystkiego i byle czego'

    Pozdrawiam,

    Lukasz