PracaGrupypl.praca.dyskusjeZalegle wynagrodzenie, sąd pracy, odszkodowanie itp. › Zalegle wynagrodzenie, sąd pracy, odszkodowanie itp.
    From: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Zalegle wynagrodzenie, sąd pracy, odszkodowanie itp.
    Date: Wed, 31 Dec 2008 13:58:23 +0100

    Witajcie,

    Firma, w ktorej pracowalem zalega mi z wynagrodzeniem za
    pazdziernik(pieniadze powinienem dostac do 10 listopada biezacego roku).
    Rozmawialem z prezesem przez telefon i ustalilismy, ze poruszymy problem
    mojego wynagrodzenia w poniedzialek.

    Podejrzewam, ze pieniedzy szybko nie zobacze. Nie mam tez pewnosci czy w
    ogole pan prezes zamierza mi wyplacic zalegle wynagrodzenie. Z tego
    powodu rozwazam odzyskanie pieniedzy na drodze sadowej i tu pare pytan:

    - zalozmy, ze zloze wniosek do sadu pracy a pracodawca na drugi dzien
    przeleje mi pieniadze. Co w takim wypadku? Sprawa zostaje umorzona? Czy
    ktoras ze stron pokrywa koszty sadowe, jezeli nie dojdzie do rozprawy?
    Jezeli tak to ktora?

    - czy mozna rozwiazac ten problem na jednej rozprawie, czy moze tego
    typu sprawy ciagna sie troche dluzej?

    - czy mozna zadac jakiegos odszkodowania za opoznienia w wyplacaniu
    pensji? Jezeli tak to w jakiej wysokosci? Pracowalem w tej firmie 9
    miesiecy i ani razu nie dostalem wyplaty w terminie. Nie ukrywam, ze
    chcialbym dostac jakas rekompensate, chocby za to, ze musialem jezdzic
    do pracy za pozyczane pieniadze.

    Interesuje mnie rowniez sprawa podatkow. Pracodawca wyslal mi PIT, z
    ktorego wynika, ze zarobilem pewna sume pieniedzy. Problem w tym, ze
    tych pieniedzy przeciez jeszcze nie dostalem i do konca roku
    prawdopodobnie nie dostane. Czy pracodawca jest wporzadku z Urzedem
    Skarbowym?

    Ostatnie pytanie: jak obliczyc wynagrodzenie za niepelny miesiac?

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos