PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zakaz konkurencji.

  • 1. Data: 2003-06-25 11:28:01
    Temat: Zakaz konkurencji.
    Od: e...@o...pl

    Pracodawca wymaga podpisania umowy o zakazie konkurencji (mowa o firmie
    informatycznej). OK.
    W wykazie działalności konkurencyjnych znajdują się rzeczy, które w żadnym
    wypadku nie są i nie mogą być prowadzone przez firmę informatyczną,
    prz. "wynajem nieruchomości" lub "handel paliwami", oprócz tego wszystkie nie
    ujęte w wykazie typy działalności trafiają do ostatniego punktu wykazu
    jako "działalność komercyjna niesklasyfikowana"!!!

    Czy to aby nie przesada?
    Jakie argumenty przeciwko temu?

  • 2. Data: 2003-06-25 11:40:31
    Temat: Re: Zakaz konkurencji.
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ujęte w wykazie typy działalności trafiają do ostatniego punktu wykazu
    > jako "działalność komercyjna niesklasyfikowana"!!!

    dlaczego zaraz przeciwko ;)

    zamieść w umowie stosownie udze wynagrodzenie/odszkodowanie za nie
    prowadzenie konkurenyjnej dzialalnosci.. i rozstajac sie z pracodawca mozesz
    lepiej zarabiac niz w trakcie pracy ;)

    a teraz serio.. imo taka lojalka moze zawierac jedynie zakres twoich
    obowiazkow, i nei moze nie zawierac odszkodowania i czasu przez jaki bendzie
    wyplacane za nie prowadzenie konkurencyjnej dzialalnosci

  • 3. Data: 2003-06-25 19:29:42
    Od: kiwaczek <k...@m...pl>

    e...@o...pl napisał w wiadomości <4...@n...onet.pl>:

> [...]
    > W wykazie działalności konkurencyjnych znajdują się rzeczy, które w żadnym
    > wypadku nie są i nie mogą być prowadzone przez firmę informatyczną

    Witaj elewaz,
    to jest przesada. Pamiętaj, że "zakaz konkurencji" działa w dwie strony.
    Pracodawca, jeśli nie chce, byś pracował u konkurencji, musi ci za to
    płacić. Zazwyczaj jest to procent od twojej pensji. I to powinno być w
    twoim kontrakcie. Przeczytaj go dokładnie i... miłych wakacji, jeśli ów
    zakaz cię obejmie ;-). Może rzecz dotyczy podpisania nieujawniania
    informacji na temat firmy? Bo to inna bajka.

    OK, i tak miłych wakacji życzę
    kiwaczek

  • 4. Data: 2003-06-26 05:02:49
    Od: e...@o...pl

> [...]
    > zakaz cię obejmie ;-). Może rzecz dotyczy podpisania nieujawniania
    > informacji na temat firmy? Bo to inna bajka.

    -
    Hej.
    Nieujawnienie "firmowej" informacji to druga część tego diabelskiego
    dokumentu. I z tą częścią w całości się zgadzam.
    Ale czy można nazwać konkurencją działalność, która ma się niejak do głównej
    działalności firmy?
    Pogoda do wakacji nie nastraja, ale miło pomyśleć, że kiedyś i ja pociągnę
    nad morze, jak inni.
    Dziękuję za odzew.

  • 5. Data: 2003-06-26 08:28:59
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    e...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > ujęte w wykazie typy działalności trafiają do ostatniego punktu wykazu
    > jako "działalność komercyjna niesklasyfikowana"!!!

    W KP masz napisane

    Art. 1011.
    § 1. W zakresie określonym w odrębnej umowie, pracownik nie może prowadzić
    działalności konkurencyjnej wobec pracodawcy ani też świadczyć pracy w
    ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na rzecz podmiotu prowadzącego
    taką działalność (zakaz konkurencji).

    i ta umowa jest na tej podstawie - najlepiej sprawdź.

    Co do zakresu, to jest to pewnie przepisane ze Statutu Spółki. Takie Statuty
    (jest przed uchwaleniem nowego Kodeksu Handlowego) zawierały całą listę
    różnych działalności na wszelki wypadek.

    Jeśli jednak podpiszesz taką umowę, to będziesz musiał jej przestrzegac.
    Jedynym wyjściem jest negocjowanie - domagaj się wpisania działalności, jaką
    rzeczywiście firma prowadzi i nie jakiejś listy pobożnych życzeń.