PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zadali sobie pracę- likwidują najstarszą 88-letnią średnią, szkołę budowlaną

  • 1. Data: 2006-02-17 00:53:42
    Temat: Zadali sobie pracę- likwidują najstarszą 88-letnią średnią, szkołę budowlaną
    Od: "Zibi.pi" <z...@w...pl>

    Uwaga ,w Warszawie urzędasy zaczynają juz na dobre
    likwidacje średnich szkól technicznych.Maja nowy kierunek: ogólniaki dla
    wszystkich a nauki zawodu młodzież nabędzie... w pełnopłatnych,prywatnych
    szkołach
    pomaturalnych / ich sieć się dynamicznie rozwija .../ oraz na platnych
    pseudouczelniach od marketingu i zarządzania, gdzie wypuszcza się stada
    matołków z ambicjami menedżerskimi i żadną wiedzą i z żadnym
    doświadczeniem!!!
    TYmczasem nasze kadry dorabiają się w UE, a do nas :jak
    dobrze pójdzie to przyjadą Ukraińcy i diabli wiedzą kto
    jeszcze...
    Urzedasom z głowy para uchodzi m.in. w Warszawie czynione są
    przygotowania do zamknięcia najstarszej w Polsce średniej szkoły budowlanej
    z 88 -letnią tradycją Technikum Budowlanego nr 1, przy ul. Górnośląskiej.
    Zasług tej szkoły nie da sie krótko opisać.Wydała wielu profesorów,
    inzynierów i techników budownictwa. Nawet obecny dziekan Budownictwa
    Lądowego Politechniki Warszawskiej jest jednym z absolwentów tego zacnego
    technikum.Szkoła ta wychowała kilku olimpijczyków m.in. Janusz Peciaka
    Kilku wybitnych sportowcównp. Jacka Gmocha.
    W każdym normalnym kraju taka buda i jej tradycje byłyby
    pielęgnowane - tradycja to jest niezwykła wartość !!!!
    Wszędzie,ale nie tu na Wschodzie.Urzędnicy wszak
    zostali tu na Wschodzie wychowani!!!
    A najśmieszniejsze jest to,że w budownictwie pojawiło się własnie nowe
    zjawisko... brak wykwalifikowanych kadr.Co robią firmy: kształca same
    na tyle , na ile muszą to robić,aby zapewnić sobie cięgłość pracy...
    Powstała nowa sytuacja: oświata przestaje kształcic, a za kształcenie
    fachowców biorą się same firmy!

    W Polsce można zniszczyć wszystko,aby potem to z mozołem
    i ... martyrologia odbudowywać przez lata. Ruszmy puste mózgi w
    urzędach.pzdr.zibi.pi

  • 2. Data: 2006-02-17 04:23:40
    Od: "Klus144: PL Bankrut 2007/8" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zibi.pi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > W Polsce można zniszczyć wszystko,aby potem to z mozołem
    > i ... martyrologia odbudowywać przez lata. Ruszmy puste mózgi w
    > urzędach.pzdr.zibi.pi

    Tak nieco przekrojowo mozna poczytac o tym jak to sie RP
    rozwijala lub zwijala na przestrzeni wielu lat.
    http://ciborowski.w.interia.pl/prl.htm

    Klus

  • 3. Data: 2006-02-17 05:17:30
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Klus144: PL Bankrut 2007/8" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dt3j71$5rc$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > [...]
    >
    > Tak nieco przekrojowo mozna poczytac o tym jak to sie RP
    > rozwijala lub zwijala na przestrzeni wielu lat.

    Czytałem to już kilka tygodni temu, troche ścimey tam jest. Poczytaj inne
    strony autora o PRL, według których były to czasy wielkiego rozkwitu i
    dobrobytu.

  • 4. Data: 2006-02-17 09:45:36
    Od: "Klus144: PL Bankrut 2007/8" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czytałem to już kilka tygodni temu, troche ścimey tam jest. Poczytaj inne
    > strony autora o PRL, według których były to czasy wielkiego rozkwitu i

    Czytalem. Z czym sie nie zgadzasz?
    W PRL (w gospodarce) byly rozne okresy, raz szybszego, raz wolniejszego, a
    wreszcie destabilizacji od schylku lat 70 XX w.
    Nie zmienia to faktu, ze gospodarka i sytuacja przecietnego obywatela konca
    lat 80 XX w. byla o wiele lepsza niz za czasow II RP.

    Klus

  • 5. Data: 2006-02-17 10:53:34
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Klus144: PL Bankrut 2007/8" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:42c0.0000006c.43f59b3f@newsgate.onet.pl...

    > Nie zmienia to faktu, ze gospodarka i sytuacja przecietnego obywatela konca
    > lat 80 XX w. byla o wiele lepsza niz za czasow II RP.

    Tak samo jak życie przeciętnego pasera jest lepsze od kopacza rowów. Niech żyje
    paserka!?

    --
    vertret

  • 6. Data: 2006-02-17 11:02:30
    Od: "Klus144: PL Bankrut 2007/8" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiadomości news:42c0.0000006c.43f59b3f@newsgate.onet.pl...

    > Tak samo jak życie przeciętnego pasera jest lepsze od kopacza rowów. Niech

    Porownujesz cos nielegalnego (paserke) z gospodarka i sytuacja materialan
    przecietnego obywtaela?
    To nie to samo.

    Klus

  • 7. Data: 2006-02-17 12:33:34
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Klus144: PL Bankrut 2007/8" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dt4aj1$4im$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Porownujesz cos nielegalnego (paserke) z gospodarka i sytuacja materialan
    > przecietnego obywtaela?
    > To nie to samo.

    Czy uważasz, że legalna jest sytuacja, gdy ktoś pozabiera ludziom pół wypłaty,
    większość porozdaje przyszywanym szwagrom a to co zostanie (starczające na
    salceson, flaszkę wódki, mieszkanie w slumsie i felczera raz w roku), odda z
    wielkim halo i wedle nieodgadnionego uważania?

    --
    vertret

  • 8. Data: 2006-02-17 12:54:33
    Od: "Klus144: PL Bankrut 2007/8" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wiadomości news:dt4aj1$4im$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czy uważasz, że legalna jest sytuacja, gdy ktoś pozabiera ludziom pół

    Kto, kiedy i komu?
    Zabieranie czesci wyplaty to podatek, moze byc wyrazony w srodku pienieznym,
    w naturze, w zmniejszeniu praw do tego co zostanie wyprodukowane lub do
    uslug
    (tzw. praw do zdolnosci produkcyjnych).
    Dzielenie sie tym co pracownicy wyprodukuja to koniecznosc, jesli zalozy
    sie,
    ze trzeba lozyc na tych co sa albo zbyt mlodzi, albo niezdolni do pracy,
    albo sa juz na emeryturze.
    Jesli ktos jest zdolny do pracy, a nie wykonuje uzytecznej pracy, nie nalezy
    mu sie
    prawo do korzysci z owych "podatkow".

    > większość porozdaje przyszywanym szwagrom a to co zostanie (starczające na
    > salceson, flaszkę wódki, mieszkanie w slumsie i felczera raz w roku), odda
    > wielkim halo i wedle nieodgadnionego uważania?

    Zgadzam sie z toba, ze rozpietosc wynagrodzen przecietnego pracowniak w
    PRL w stosunku do roznych dyrekcji przedsiebiorstw i kierownictw partii bylo
    zbyt duze.
    Ja jak juz przystaje na np. 3 krotna roznice miedzy max a min, poniewaz
    pewna
    rozpietosc musi byc, dla zachowania motywacji.

    Przy czym przypominam, ze obecnie rozpietosc w wynagrodzeniach jest jeszcze
    wieksza niz owczesnie, czyli pracownikom zabiera sie jeszcze wiecej niz
    kilkanascie lat temu.
    Zgodzisz sie z faktem, ze rozpietosc obecnie jest wieksza?

    Klus

  • 9. Data: 2006-02-17 13:36:31
    Od: "Klus144: PL Bankrut 2007/8" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > salceson, flaszkę wódki, mieszkanie w slumsie i felczera raz w roku), odda
    > wielkim halo i wedle nieodgadnionego uważania?

    Zostaje wiec porownac spozycie, czy aby na pewno konsumowano wylacznie
    salceson, wodke ...

    1938* 1946 1950 1960 1970 1980 1989 1990 1999
    Spożycie mięsa i podrobów w kg na jednego mieszkańca w ciągu roku
    16,2 15,8 36,5 42,5 53 74 68,6 68,6 66,7
    Nowe mieszkania oddane do użytku w ciągu roku w tys.
    37,9 - 59,5 142,1 194,2 217,1 150,2 134,2 82
    obuwie z cholewką skórzaną w mln par
    - 3,6 11,5 39 62,2 72,4 55,1 43,3 22,6
    wyroby dziewiarskie w tys. ton
    - 2,1 7,3 18,2 33,4 46,7 38,2 27,5 32,4
    wyroby farmaceutyczne z zielarskimi (1990=100)
    - - 0,3 5,2 23,1 78,3 - 100 78,5
    Żywiec rzeźny w tys. ton
    - 337 1323 1726 2187 3148 3172 3325 3296

    Mleko krowie w mld litrów
    - 3,3 7,8 12,1 14,5 16 15,9 15,4 11,9

    Kwestia kartek na wiele towarow:
    "Podstawowym środkiem używanym, a raczej nadużywanym w swych formach był
    strajk. Strajki nie tylko zaburzały życie społeczne, lecz rozprężały życie
    gospodarcze i wyrządzały ogromne szkody materialne. O ile w gospodarce
    wolnorynkowiej strajki obejmujące kilka zakładów nie wpływają znacząco na
    kraj, o tyle w przypadku gospodarki planowej, strajk nawet dwóch zakładów
    może rozłożyć niemal całą działalność produkcyjną i handlową, z uwagi na
    ścisłe powiązania produkcyjne zakładów między sobą. Władze doskonale zdawały
    sobie sprawę z tych faktów, dlatego "dla świętego spokoju" cofały podwyżki
    cen, czym tym samym utrwalały nierównowagę rynkową. Skutki były dwojakie. Po
    pierwsze, sklepy była ogałacane ze wszystek towarów. Wkrótce utrwalił się
    fałszywy stereotyp, że towaru jest za mało i należy zaopatrzyć się na zapas.
    Gdy więc przyszła dostawa, natychmiast ustawiały się kolejki, a ludzie
    wykupywali wszystko w nadmiarze, zakupując nawet telewizory po kilka sztuk.
    Tego typu niemal panika rynkowa potrafi sparaliżować nawet tak zorganizowane
    gospodarczo kraje, jak USA"

    Prosze sie przyjrzec sile nabywczej osob z pierwszego kwintyla (1986 i 1999)
    po odliczeniu kosztow stalych typy oplaty zwiazane z zamieszkiwaniem.
    727 szt, 186 szt Chleb (0,8kg)
    384 kg, 169 kg Kasza
    78 kg, 26 kg Kielbaska zwyczajna
    1018 kg, 349 kg ziemnaiki
    320 kg, 115 kg jablka
    8,9 pary, 2,5 pary polbuty meskie skurzane
    1357 op, 107 op witamina C 50x0,1g
    2545 szt, 333 szt gazeta codzienna
    1,5 szt, 0,4 szt rower turystyczny
    106 razy, 31 razy fryzjer strzyzenie
    89 szt, 13 szt.bilet na pociag osob. do 200 km
    5091 m3, 366 m3 gaz sieciowy
    566, 128 rozmowa miedzymiastowa 3min

    Mozna tez porownac wynagrodzenia w cenach stalych z 1999 r.
    Mamy wiec nastepujace wynagrodzenia w 1986 r wyplacone w gotowce.

    salowa 554 zł
    sprzedawca 707 zł
    położna 710 zł
    magazynier 852 zł
    konstruktor 949 zł
    stanowiska robotnicze 995 zł
    tynkarz 1 121 zł
    radca prawny 1 138 zł
    kierownik budowy 1 199 zł
    główny księgowy 1 423 zł
    dyrektor przedsiębiorstwa 2 154 zł

    Żródło:
    http://ciborowski.w.interia.pl/prl.htm
    Roczniki statystyczne, przykladowo
    Rocznik Statystyczny 1987, GUS
    Rocznik Statystyczny 2000, GUS

    Klus

  • 10. Data: 2006-02-17 14:58:40
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    > Czytalem. Z czym sie nie zgadzasz?
    Z ogólnym stwierdzeniem że to czasy dobrobytu. Ludzie w kolejkach stali a u
    "partyjnych" szynka gniła. Wiem bo moja matka była sprzedawca wtedy. A
    wszystko było napisano tak żeby ładnie na papierze wyglądało a wyszło to na
    jaw kiedy po 89 państwo przestało "ochraniać" gospodarkę.

> [...]
    konca
    > lat 80 XX w. byla o wiele lepsza niz za czasow II RP.

    Sytuacja w porównaniu do II RP była napewno lepsza, ale nie zapominaj że w
    II RP kraj się podnosił z długoczasowego nie istnienia, a były lata kiedy 60
    % budżetu szło na armie. Porównywałem raczej do III RP, każdy narzeka
    widziwia jaka to bieda a spójrz za okno, spróbuj pod lokiem o 23 samochód
    gdzieś wcisnąć, i mówię to jako człowiek którey samochodu jeszcze nie ma i
    pracuje za 700 zł. Faktem jednak jest że jest jeszcze bardzo dużo do
    zrobienia a w porównaniu do świata aż tak źle nie jest.