PracaGrupypl.praca.dyskusjemoderowanie ppo › ZUS znowu, bylo Re: moderowanie ppo
    From: "Związek Pracodawców Dolnego Śląska"
    <b...@n...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: ZUS znowu, bylo Re: moderowanie ppo
    Date: Thu, 23 Sep 2004 11:50:50 +0200
    <cgffd6$1jn$1@korweta.task.gda.pl> <cgfgkt$4j2$1@news.onet.pl>
    <cgfma2$b5g$1@inews.gazeta.pl> <cgftnn$9uc$1@news.onet.pl>
    <v...@4...com>
    <opsc9dg7q84iukdk@krzysztofc>
    <l...@4...com>
    <qmWWc.23667$k4.459330@news1.nokia.com> <cghee8$kg9$1@news.onet.pl>
    <n...@4...com> <cigpad$108$1@news.onet.pl>
    <opseirn8ms4iukdk@krzysztofc> <cih6ee$bc$1@news.onet.pl>
    <opseitilpk4iukdk@krzysztofc> <cihb0v$adt$1@news.onet.pl>
    <cikdco$14g$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <s...@d...maczewski.dyndns.org>
    <cis9ft$44u$1@nemesis.news.tpi.pl> <cis9uu$lra$2@opal.futuro.pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości
    news:cis9uu$lra$2@opal.futuro.pl...
    > From: [Immona] - 2004-09-22 18:28:

    > Nie wiem właściwie dlaczego ale czytając ten fragment wskoczył mi do łba
    > Hausner i jego pomysł ułatwienia życia pracodawcom poprzez zwiększenie
    > obciążeń ZUS :D

    Pewnie dlatego, ze piszac "sluzbowo" z pracy i prywatnie wieczorem z domu
    glosze te same poglady :)

    Przypomne raz jeszcze:
    www.zusdajnamluz.pl

    Akcja przyniosla pewne efekty, tzn. rzad troche zlagodzil projekt - jednak
    nadal chca podniesc ZUS przedsiebiorcom, tyle tylko, ze troche mniej, ale
    nadal za duzo. Dobra wiadomosc jest taka, ze w Polsce mozna wbrew
    rozpowszechnionym opiniom cos zdzialac calkowicie czystym lobbingiem.

    http://gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,25044,2287065.
    html - o zmianach, jakie
    zaproponowal rzad
    http://gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,25044,2297234.
    html

    Przy okazji taka uwaga: o ile duze przedsiebiorstwa rozumieja koniecznosc
    laczenia sie w dzialaniach lobbingowych, to do aktywizacji malych
    przedsiebiorcow - mimo powodzenia tej akcji - jeszcze nam wiele brakuje.
    Zapracowani, nie maja czasu. Latwo uwierzyc, ze sa rzeczywiscie zapracowani,
    ale teraz sie bedzie wiele dzialo wokol malych przedsiebiorstw - w zwiazku z
    UE i z kolejnymi pomyslami rzadu (np. bardziej restrykcyjna niz unijna
    definicja malego przedsiebiorstwa, kolejny bubel prawny). Jak werbowalismy
    male firmy do uczestnictwa w projekcie TMS (www.zpds.com.pl/tms.html), to
    bylo to chwilami bardzo trudne - niektorzy przedsiebiorcy sie bali, ze
    jestesmy firma akwizycyjna, inni mowili, ze nie moga wyjechac na dwa dni i
    zostawic interesu. Niemieccy partnerzy, jak im powiedzielismy, ze byly
    trudnosci, absolutnie nie chcieli uwierzyc, ze daje sie ludziom cenne rzeczy
    za darmo i jeszcze ich trudno namowic na to, zeby je wzieli. Na szczescie
    dotyczylo to tylko czesci firm, ale wydaje mi sie, ze trzeba bedzie duzo
    pracy u podstaw, zeby niektorych malych przedsiebiorcow odzwyczaic od
    myslenia "Ja musze pilnowac swojego interesu i nie mam czasu ani ochoty na
    zadne sprawy publiczne".

    C. Oleszkiewicz
    Biuro ZPDS
    www.zpds.com.pl