PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS rząda zwrotu zasiłku chorobowego › ZUS rząda zwrotu zasiłku chorobowego
    From: "kostek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: ZUS rząda zwrotu zasiłku chorobowego
    Date: 2 Apr 2006 03:40:26 -0700

    W firmie pracowałam do 31.12.2004, od 1 stycznia 2005 poszłam na
    chorobowe, po miesiącu zostałam zaproszona na rozmowę
    kwalifikacyjną na stanowisko z którym nigdy nie miałam nic
    wspólnego. Z tego względu iż byłam na chorobowym nie podpisałam
    żadnej umowy z tym pracodawcą ale powiedziałam że jak dojde do
    zdrowia to z przyjemnością nawiążę współpracę. Pracodawcy to
    odpowiadało i wyraził zgodę na to że mimo że teraz nie mogę z nim
    podjąć współpracy to zapewnił mnie że to stanowisko pozostawi dla
    mnie. Ja również wyraziłam zgodę na to żeby moje zdjęcie w
    materiałach firmowych było wykorzystane oraz podpisane na stronach
    internetowych jakobym już pracowała dla tej firmy. Zaznaczę, że nie
    miałam żadnej umowy, i nie pobierałam wynagrodzenia. W wolnej chwili
    oczywiście, z tego względu że zwolnienie lekarskie nie wymagało
    leżenia w łóżku (miało nr.2) w internecie umieszczałam jakieś
    ogłoszenia ze swoim nazwiskiem oraz informacją że jestem
    przedstawicielem danej firmy. Pracodawca na to zezwolił a ja siedząc
    w domu nie uznałam że wpisanie na forum jakiegoś ogłoszenia może
    być prawnie zakazane przez ZUS. Mój były pracodawca ze względu na
    mój pozew przeciwko niemu w sądzie pracy chce mnie zniszczyć za
    wszelką cenę. Do ZUS'u dostarczył wydruki ze stron internetowych
    (forum), wydruki z gazet w których jest moje zdjęcie oraz opisał
    bardzo "ciekawą" historię na temat tego że będąc chora i
    pobierając zasiłek współpracowałam już z inną firmą. Ja
    oczywiście wyraziłam zgodę na publikację moich zdjęć, jeżeli
    byłam zaproszona na jakieś targi to oczywiście pojechałam jednakże
    nie miałam żadnej umowy z tą firmą i robiłam to wyłącznie bo
    chciałam bo miałam szansę poznać moją przyszłą pracę. W tej
    firmie podjął pracę także mój mąż. On miał podpisaną umowę.
    Teraz ZUS żąda ode mnie zwrotu zasiłku chorobowego argumentując że
    w momencie kiedy byłam na zwolnieniu lekarskim wpisywałam informację
    na fora (z domu), byłam na zdjęciu w gazecie i widniałam na stronach
    tej firmy jako już pracownik oraz ze wysłalam 4 maile do klientow tej
    firmy jako jej przedstawiciel. Powtórzę, ja pracownikiem nie byłam,
    a jedynie siedząc w domu surfowałam po internecie i wpisywałam
    ogłoszenia oraz jeżeli pracownicy firmy wyjeżdżali gdzieś na targi
    zabierali mnie ze sobą (oczywiście to była moja inicjatywa, nikt
    mnie do tego nie zmuszał i nie pobierałam za to pieniędzy).
    Zwolnienie lekarskie, które miałam dotyczyło choroby serca, arytmii
    i zaleceniem lekarza był spokój, relaks spacery, a najlepiej wyjazd w
    góry i odpoczynek, a takie wyjazdy targowe ewidentnie nie wymagały
    ode mnie żadnego wysiłku.
    Czy ZUS ma prawo rządać ode mnie zwrotu zasiłku z odsetkami ? Czy
    jest szansa wygrania tego ? Mam możliwość odwołania do sądu pracy
    i ubezpieczeń społecznych ale czy ma to sens ? Poprzednie firma
    ubzdurała sobie i poinformowała o tym ZUS że współpraca mojego
    męża była tylko podkładką abym to ja pobierała zasiłek, to jest
    bzdura. Prosze o pomoc.

    Jeszcze jedno pytanie. Były pracodawca aby nie placic zbyt duzych
    skladek ZUS pracownikom czesc pensji dawal w formie delegacji.
    Twierdzil ze nie chce takich kosztow ponosic, wiec co miesiac dawal do
    podpisu puste delegacje a potem je sobie wypełniał robiąc dodatkowe
    koszty. Czy jezeli o tym doniose do Z/US i urzedu skarbowego to
    odpowiadam za to prawnie? Wiekszosc pracownikow tak musialo robic.