PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy o prace - pytania

  • 1. Data: 2008-06-17 00:23:15
    Temat: Wypowiedzenie umowy o prace - pytania
    Od: t...@g...com

    Witam, dzisiaj w godzinach porannych po kilku latach pracy w jednej
    firmie (powyżej 7 lat) będę składał wypowiedzenie w związku z tym mam
    kilka pytań - moje wypowiedzenie wygląda tak:

    ROZWIĄZANIE UMOWY O PRACĘ ZA WYPOWIEDZENIEM

    Niniejszym chciałbym rozwiązać z dniem 17.06.2008 z zachowaniem 3
    miesięcznego okresu wypowiedzenia, bądź na mocy porozumienia stron,
    umowę o pracę zawartą w dniu XX.XX.XXXXX w NAZWA MIASTA, pomiędzy:
    PRACODAWCĄ:
    NAZWA MOJEJ FIRMY reprezentowaną przez osobę: IMIĘ I NAZWISKO OSOBY

    PRACOWNIKIEM:

    MOJE IMIĘ I NAZWISKO i DOKŁADNY ADRES

    Na dole jeszcze mój podpis i potwierdzenie odbioru przez pracodawcę.

    Moje pytania:

    1. W tej chwili praca na czas nieokreślony tak więc standardowy okres
    wypowiedzenia to 3 miesiące jednakże będę się starał negocjować żeby
    wyjść wcześniej (istnieje duże prawdopodobieństwo ze pracodawca się
    nie zgodzi) czy powyższa forma ma sens (3 miesięcznego okresu
    wypowiedzenia bądz ....) ?

    1a. Jeżeli wynegocjuję wcześniejszy okres wypowiedzenia (niż
    standardowe 3 miesiące) czy powinienem poprosić o dodatkowe pismo do
    tych negocjacji ???

    2. Chciałbym wskazać bezpośrednio komu dałem pismo, czy to ma być mój
    szef który jest z jakiegoś tam działu, czy może szef działu kadr, czy
    to może być szeregowy pracownik działu kadr, nie wiem do końca komu to
    dać?

    3. Fakt rozwiązania umowy następuje tego dnia kiedy składam dokument
    wypowiedzenia czy tego dnia kiedy kończy się faktycznie praca po
    okresie wypowiedzenia? wydaje mi się że chodzi o to pierwsze ale
    chciałbym się upewnić więc wybaczcie moje naiwne pytanie :)

    4. Rozumiem że przy standardowych 3 miesiącach mój stosunek pracy dla
    aktualnego pracodawcy zakończy się 30.09.2008? Zgadza się?

    Zaznaczę tylko że pytania są takie z serii podejrzliwych ale
    spodziewam się pewnych oporów i różnych zagrywek tak więc chciałbym
    się upewnić że robię wszystko dobrze.

    Pomóżcie proszę

  • 2. Data: 2008-06-17 05:16:22
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o prace - pytania
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

> [...]
    > wyjść wcześniej (istnieje duże prawdopodobieństwo ze pracodawca się
    > nie zgodzi) czy powyższa forma ma sens (3 miesięcznego okresu

    Ma sens. Jeżeli okres bęziie skrócony - zmienisz zdanie " z zachowaniem
    3-miesięcznego..." na cos w rodzaju "z zachowaniem skróconego okresu
    wypowiedzenia..."

    > 1a. Jeżeli wynegocjuję wcześniejszy okres wypowiedzenia (niż
    > standardowe 3 miesiące) czy powinienem poprosić o dodatkowe pismo do
    > tych negocjacji ???

    Wystarczy, jak w tym samym pismie zostanie to zmienione. Zresztą w czase
    negocjacji mozecie się umówić w jakiej formie zostanie przyjęty ten
    okres skrócony

> [...]
    > szef który jest z jakiegoś tam działu, czy może szef działu kadr, czy
    > to może być szeregowy pracownik działu kadr, nie wiem do końca komu to

    IMHO pójść do bezpośredniego przełozonego i dalej się sytuacja sama
    potoczy - np. powie ci że on nie może przyjąć i zasugeruje kadry.

> [...]
    > okresie wypowiedzenia? wydaje mi się że chodzi o to pierwsze ale
    > chciałbym się upewnić więc wybaczcie moje naiwne pytanie :)

    Umowa o pracę kończy sie w ostatnim dniu pracy. Wypowiedzenie to cos
    jakby złozenie deklaracji że za jakiś czas się rozstajecie (oczywiście z
    określonymi skutkami prawnymi, np. urlopy, wysługi, świadectwa, zdanie
    powierzonego mienia). A sama umowa kończy się w faktycznym dniu
    zakończenia pracy

    > 4. Rozumiem że przy standardowych 3 miesiącach mój stosunek pracy dla
    > aktualnego pracodawcy zakończy się 30.09.2008? Zgadza się?

    Dziś mamy 17 czerwca, tak że 3 miesiące zaczyna sie liczyć od pierwszego
    lipca. Lipiec-sierpień-wrzesień. Wrzesień ma 30 dni, więc tak, masz
    rację (sorki, to był taki mało wybredny żarcik)

    > Zaznaczę tylko że pytania są takie z serii podejrzliwych ale
    > spodziewam się pewnych oporów i różnych zagrywek

    A co masz dokładnie na myśli? może warto przemyśleć twoje podejrzenia i
    dzięki temu może uda ci się uniknąć jakiś błędów?

    --
    to tylko moje zdanie,
    taki skrót myślowy

  • 3. Data: 2008-06-17 06:12:05
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Mon, 16 Jun 2008 17:23:15 -0700 (PDT), t...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > PRACODAWCĄ:
    > NAZWA MOJEJ FIRMY reprezentowaną przez osobę: IMIĘ I NAZWISKO OSOBY

    Y-y. To nie przejdzie. Zdecyduj się czy wypowiadasz umowę,
    czy chcesz, żeby rozwiązana była za porozumieniem stron.
    W pierwszym przypadku "chciałbym rozwiązać" zamień na
    "rozwiązuję", bo wyrażenie swojej chęci nie rozwiązuje niczego.

    Aha, a jeśli tak bardzo chcesz się przygotować na obie
    możliwości (zależnie od rozmowy), to napisz obie wersje.
    Zresztą, pogooglaj - są przykładowe teksty tych pism.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 4. Data: 2008-06-17 18:02:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 16 Jun 2008 17:23:15 -0700 (PDT), t...@g...com
    wrote:

    >ROZWIĄZANIE UMOWY O PRACĘ ZA WYPOWIEDZENIEM
    >
    >Niniejszym chciałbym rozwiązać z dniem 17.06.2008 z zachowaniem 3

    To nie jest wypowiedzenia.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 5. Data: 2008-06-17 18:59:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    c.googlegroups.com
    t...@g...com <t...@g...com> pisze:

> [...]
    > ROZWIĄZANIE UMOWY O PRACĘ ZA WYPOWIEDZENIEM
    > Niniejszym chciałbym rozwiązać z dniem 17.06.2008 z zachowaniem 3
    To bełkot.
    Niniejszym wypowiadam umowę (tu dane) z zachowaniem 3 miesięcznego okresu
    wypowiedzenia.
    I to z grubsza tyle.

    > bądź na mocy porozumienia stron,
    Negocjacje w sprawie porozumienia stron to zupełnie inna kwestia.

    > Na dole jeszcze mój podpis i potwierdzenie odbioru przez pracodawcę.
    Potwierdzenie na kopii. Albo poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

> [...]
    > wyjść wcześniej (istnieje duże prawdopodobieństwo ze pracodawca się
    > nie zgodzi) czy powyższa forma ma sens (3 miesięcznego okresu
    Nie ma.
    Możesz zaproponować rozwiązanie za porozumieniem stron. Jak się nie zgodzi
    wypowiadasz. Tyle, że odkrywasz karty.

    > 1a. Jeżeli wynegocjuję wcześniejszy okres wypowiedzenia (niż
    > standardowe 3 miesiące) czy powinienem poprosić o dodatkowe pismo do
    > tych negocjacji ???
    Nie ma potrzeby. Prozumienie stron i tyle.

> [...]
    > szef który jest z jakiegoś tam działu, czy może szef działu kadr, czy
    > to może być szeregowy pracownik działu kadr, nie wiem do końca komu to
    Pracodawcy, czyli stronie wymienionej na umowie.
    Albo ma jakiś sekretariat/biuro albo poleconym.

> [...]
    > okresie wypowiedzenia? wydaje mi się że chodzi o to pierwsze ale
    > chciałbym się upewnić więc wybaczcie moje naiwne pytanie :)
    Mylisz się. To drugie.

    > 4. Rozumiem że przy standardowych 3 miesiącach mój stosunek pracy dla
    > aktualnego pracodawcy zakończy się 30.09.2008? Zgadza się?
    Tak, 30.09.2008 to ostatni dzień trwania stosunku pracy.

    > Zaznaczę tylko że pytania są takie z serii podejrzliwych ale
    > spodziewam się pewnych oporów i różnych zagrywek tak więc chciałbym
    > się upewnić że robię wszystko dobrze.
    A kodeks pracy czytałeś?

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-06-17 19:00:16
    Od: t...@g...com

    > To nie jest wypowiedzenia.

    Być może masz rację (dlatego piszę na grupę żeby się zorientować),
    mógłbyś napisać dlaczego to nie jest umowa wypowiedzenia pracy???

  • 7. Data: 2008-06-17 20:27:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 17 Jun 2008 12:00:16 -0700 (PDT), t...@g...com
    wrote:

    >Być może masz rację (dlatego piszę na grupę żeby się zorientować),
    >mógłbyś napisać dlaczego to nie jest umowa wypowiedzenia pracy???

    To jest tylko wyrażenie chęci wypowiedzenia, a nie wypowiedzenie.
    Tryb oznajmujący ma być.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 8. Data: 2008-06-17 20:50:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > To jest tylko wyrażenie chęci wypowiedzenia, a nie wypowiedzenie.
    > Tryb oznajmujący ma być.

    Niemniej skutek prawny jest - imho - ten sam.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 9. Data: 2008-06-18 11:20:07
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    > Pracodawcy, czyli stronie wymienionej na umowie.
    > Albo ma jakiś sekretariat/biuro albo poleconym.

    Ale gdzie z tym iść.U nas w firmie z wszystkim wali się do kadrowej, z
    wypowiedzeniem tez?

  • 10. Data: 2008-06-18 11:28:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 18 Jun 2008 13:20:07 +0200, "Fox" <p...@g...pl> wrote:

    >Ale gdzie z tym iść.U nas w firmie z wszystkim wali się do kadrowej, z
    >wypowiedzeniem tez?

    Albo kadreowa, albo sekretariat. Najlepiej z dwoma egzemplarzami, żeby
    dostac potwierdzenie na kopii.
    --
    ___________/ GG: 3524356