PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy o pracę na czas określony

  • 1. Data: 2005-08-29 10:44:11
    Temat: Wypowiedzenie umowy o pracę na czas określony
    Od: "strażnik" <d...@o...pl>

    Witam,

    obejrzalem już sobie archiwum, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie
    pytanie.
    Sytuacja jest taka:
    Podpisuję umowę na czas określnony(3 miesiące). Pierwszy dzień pracy to
    powiedzmy 1 X 2005. Umowę podpisałem więc 1,5 miesiąca wcześniej. Zakładam, że
    w ciągu tego miesiąca dostaję dużo ciekawszą propozycję pracy. Czy mogę jakoś
    wyplątać się z tej wcześniej podpisanej umowy? Teoretycznie nie można rozwiązać
    umowy na czas określony (chyba, że za porozumieniem stron; ew. na siłę z wpisem
    do świadectwa pracy ;-)), ale skoro jeszcze nie zacząłem pracować?

    Pozdrawiam,
    Strażnik
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2005-08-29 10:55:21
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę na czas określony
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Teoretycznie nie można rozwiązać
    > umowy na czas określony (chyba, że za porozumieniem stron; ew. na siłę z wpisem
    > do świadectwa pracy ;-)), ale skoro jeszcze nie zacząłem pracować?

    1. A gdyby to pracodawca *po* podpisaniu umowy dzień przed datą
    rozpoczęcia przez ciebie pracy chciał się z niej wyplątać - bez żadnych
    konsekwencji - też byłoby ok?
    2. A co to zmienia w waszej umowie?
    3. Tak, trzeba się dogadać. (porozumienie stron znaczy się).

    Zbyszek