PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyjście prywatne - pytanie prawne ?

  • 11. Data: 2003-01-03 21:17:42
    Temat: Re: Wyjście prywatne - pytanie prawne ?
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > Owszem, ale chyba prawo niepowinno dopuszczać do tego, że nagła śmierć
    > matki/ojca nie uprawnia do opuszczenia stanowiska pracy bez ryzyka
    > legalnego zwolnienia dyscyplinarnego.

    Prawo w ogóle nie powinno tego regulować. Zdrowy rozsądek podpowiada, że
    taka osoba nie będzie wydajna. Ale z drugiej strony, jeśli wyjście tej osoby
    spowoduje paraliż firmy, to niestety musi zostać.

    > Nadużywać? No jeśli zakład przyjmie, że pracownik ma wiele matek-ojców?

    No przecież była mowa o "przyczynach rodzinnych", a to niekoniecznie musi
    oznaczać czyjąś śmierć.

    > Ja w mojej pracy nie dostałem nawet zwolnienia z powodu śmierci dziadka.

    "Nawet" to chyba przesada.
    Nie wiem gdzie pracujesz, ale albo była to głupota pracodawcy
    (przełożonego), albo siła wyższa.

    --
    Pozdrawiam