PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brutto ->netto

  • 1. Data: 2002-12-29 11:48:24
    Temat: Brutto ->netto
    Od: "Sequan" <a...@r...alpha.net.pl>

    Witam
    mam takie proste pytanie - jesli zarabiam X PLN brutto to ile to netto(czyli
    na reke) bo cos mi sie nie zgadza w tym jak to przeliczyl moj pracodawca.

    Pozdrawaiam
    Artur

  • 2. Data: 2002-12-29 14:45:43
    Temat: Re: Brutto ->netto
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Sequan" <a...@r...alpha.net.pl> wrote in

    > Witam
    > mam takie proste pytanie - jesli zarabiam X PLN brutto to ile to
    > netto(czyli na reke) bo cos mi sie nie zgadza w tym jak to przeliczyl
    > moj pracodawca.

    http://www.jobpilot.pl/content/service/calc/index.ht
    ml

    Wojtek

  • 3. Data: 2002-12-29 19:07:40
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    ..

    Albo http://www2.gazeta.pl/praca/0,22610.html

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2002-12-30 09:00:32
    Od: "Long" <a...@g...pl>

    "Sequan" <a...@r...alpha.net.pl> wrote in message
    > Witam
    > mam takie proste pytanie - jesli zarabiam X PLN brutto to ile to
    netto(czyli
    > na reke) bo cos mi sie nie zgadza w tym jak to przeliczyl moj pracodawca.

    Tak zasadniczo pobieznie to mniej wiecej netto=2/3 brutto :D

  • 5. Data: 2002-12-30 11:32:45
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    A mnie sie nie zgadza. Odjelam juz nieobowiazkowe ubezpieczenie w PZU, a
    mimo to moja netto jest mniejsza niz w wyliczeniach.
    Czy od premii tez sie placi podatek, skladke na kase chorych itd?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-12-30 13:58:04
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > A mnie sie nie zgadza. Odjelam juz nieobowiazkowe ubezpieczenie w PZU, a
    > mimo to moja netto jest mniejsza niz w wyliczeniach.
    nieobowiazkowe ubezpieczenie w PZU (pewnie jakas ksiegowa z firmy
    zalatwia ubezpieczenie zbiorowe pracownikow?) to potracenie z kwoty
    netto - nie bierze to udzialu w obliczeniach brutto->netto.
    po prostu to jest Twoja dobrowolna wplata na ubezpieczenie z tego,
    co dostalas do reki. Byc moze realizowane dzieki jakims upowaznieniom
    w ksiegowosci tak, ze po prostu tej kasy nie widzisz.

    > Czy od premii tez sie placi podatek, skladke na kase chorych itd?
    oczywiscie :-)
    to jest skladnik wynagrodzenia _brutto_.

    pozdrawiam

    romekk

  • 7. Data: 2002-12-30 14:17:29
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co dostalas do reki. Byc moze realizowane dzieki jakims upowaznieniom
    > w ksiegowosci tak, ze po prostu tej kasy nie widzisz.

    Wiec wpisalam w programikach na stronie gazety i jobpilot kwote brutto
    wynagrodzenia powiekszona o premie brutto (30% placy zasadniczej). Program
    wyliczyl mi kwote netto. Odjelam od tej kwoty moje dobrowolne ubezpieczenie
    35 zł i mimo to wyliczenie wychdozi zupelnie inne niz to co wplywa mi na
    konto.
    Cos jeszcze nalezy odjac?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-12-30 14:34:13
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > 35 zł i mimo to wyliczenie wychdozi zupelnie inne niz to co wplywa mi na
    bardzo trudno powiedziec jak sie nie wie :-)
    moze masz potracane jakies prywatne telefony?
    czy roznica jest bardzo duza?
    Moze jestes osoba dojezdzajaca wiec masz wyzsze koszty uzyskania przychodu?
    (115,70 zamiast 92,56)
    moze zarabiasz duzo i masz juz (w grudniu) inna stope podatkowa niz 19%?
    albo moze juz nie placisz FUSow em-re)?

    Czy nie mialas urlopu? Czy nie chorowalas? czy nie jestes z orzeczonym
    stopniem niepelnosprawnosci (czyli czy sama placisz swoja czesc FUSow)?
    Czy na pewno masz umowe o prace a nie umowe-zlecenie?

    pozdrawiam

    romekk

  • 9. Data: 2002-12-30 14:54:53
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Program
    > bardzo trudno powiedziec jak sie nie wie :-)
    > moze masz potracane jakies prywatne telefony?

    nie mam

    > czy roznica jest bardzo duza?
    okolo 30 zł, ale moj kolega, ktory zarabia wiecej ma te roznice okolo 80 zł

    > Moze jestes osoba dojezdzajaca wiec masz wyzsze koszty uzyskania
    przychodu?
    > (115,70 zamiast 92,56)
    nie jestem osoba dojezdzajaca. pracuje w tym samym miescie, co mieszkam

    > moze zarabiasz duzo i masz juz (w grudniu) inna stope podatkowa niz 19%?
    mam 19% podatku

    > albo moze juz nie placisz FUSow em-re)?

    mam 24 lata i do emerytury mi daleko :)))

    > Czy nie mialas urlopu? Czy nie chorowalas? czy nie jestes z orzeczonym
    > stopniem niepelnosprawnosci (czyli czy sama placisz swoja czesc FUSow)?
    na zwolnieniu chorobowym nie bylam od co najmniej roku, nie mam zadnego
    stopnia niepelnosprawnosci.
    A na urlopie bylam ostatni raz w sierpniu.

    > Czy na pewno masz umowe o prace a nie umowe-zlecenie?
    umowa na czas nieokreslony od poltora roku

    sprawdze jeszcze czy mojemu koledze z innej firmy sie zgadza. moze u nas cos
    inaczej licza :))))

  • 10. Data: 2002-12-30 15:08:16
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > okolo 30 zł, ale moj kolega, ktory zarabia wiecej ma te roznice okolo 80 zł
    moze te kalkulatory inaczej zaokraglaja niz Wasza ksiegowosc?
    Moze macie premie wyplacana osobna lista plac, czyli osobno sie zaokragla
    przeliczajac premie a osobno przeliczajac place podstawowa
    itd. itp.
    zawsze gdzies cos sie moze rozjechac ;-)

    ale az o 30 czy 80 PLN ? raczej dziwne... za malo zeby to byl gruby blad
    w zalozeniach, a za duzo, zeby to mogly byc inne sposoby zaokraglania...
    moze jednak Was za cos pracodawca co miesiac scina?
    albo cos dorzuca w jakis specyficzny sposob...

    pozdrawiam

    romekk