PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wpowiedzialem umowe o prace.

  • 1. Data: 2002-08-03 06:36:38
    Temat: Wpowiedzialem umowe o prace.
    Od: Tyrmand <b...@k...net.pl>

    Moj chlebodawca (typ choleryka) placil niewiele - nadgodziny, to bezplatny
    standard i nie placil za nie wcale, wymagal za dwoch, ciagle byl
    niezadowolony. Wreszcie 31 lipca rzucilem podaniem o zwolnienie, dzien
    pozniej podaniem o urlop (do konca wypowiedzenia). I _laskawca_ przebudzil
    sie. *Czolgal* sie przede mna. Prosil bym zostal, ze da podwyzke, wyplaci
    ekwiwalent za urlop byle pracowac dalej. 'Zmieklem' - pytam ile bede wiecej
    zarabial - odpowiada 50pln, zaskoczony pytam dziennie 50pln? i znow zaczal
    cos glosno nadawac.

    Tyle tytulem przydlugiego wstepu. Mam pytanie, czy moze zmusic mnie z KP w
    reku do pracy w czasie przyslugujacego mi urlopu w zamian za ekwiwalent?
    --
    Pozdrawiam,
    Tyrmand

  • 2. Data: 2002-08-03 07:42:31
    Temat: Re: Wpowiedzialem umowe o prace.
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...poczta.gazeta.pl>

    Uzytkownik "Tyrmand" <b...@k...net.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    wiecej
    > zarabial - odpowiada 50pln, zaskoczony pytam dziennie 50pln? i znow zaczal

    Ech.....gdzie te czasy gdy zblizonym sposobem udalo mi sie wynegocjowac
    prawia trzykrotny wzrost zarobkow. 4mln x 3= 11 mln. ;)

    > Tyle tytulem przydlugiego wstepu. Mam pytanie, czy moze zmusic mnie z KP w
    > reku do pracy w czasie przyslugujacego mi urlopu w zamian za ekwiwalent?

    Nie mam pojecia, musialbym przejzec w necie (www.infor.pl) ten sam kodeks co
    ty.

    > Pozdrawiam,
    > Tyrmand

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-08-03 08:49:30
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Tyrmand napisał(a):
    [...]
    : Tyle tytulem przydlugiego wstepu. Mam pytanie, czy moze zmusic mnie z KP w
    : reku do pracy w czasie przyslugujacego mi urlopu w zamian za ekwiwalent?

    Nie. Tylko pamiętaj, że przysługuje Ci nie cały urlop na ten rok, tylko
    proporcjonalna część (7/12). No chyba że masz jeszcze zaległy z zeszłego
    roku.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... You can check out any time you like

  • 4. Data: 2002-08-03 08:52:58
    Od: "KBK" <d...@w...pl>

    Źle to rozegrałeś

    1. Prosimy o urlop.
    Po podpisaniu urlopu.
    2. Dajemy świstek z wymówieniem.

    KBK

  • 5. Data: 2002-08-03 09:21:12
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...poczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "KBK" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Źle to rozegrałeś
    >
    > 1. Prosimy o urlop.
    > Po podpisaniu urlopu.
    > 2. Dajemy świstek z wymówieniem.
    >
    > KBK

    W ktorym zakladzie daja potwierdzenia zgody na urlop?
    Ja wszedzie dotad dawalem kwitek, ktory szef podpisywal i dawal do kadr
    (nieproblem wycofac i zniszczyc przed rozpoczeciem urlopu). Nigdzie nie
    dostawalem potwierdzenia zgody na urlop, podpisanej kopii itp.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-08-03 10:08:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 03 Aug 2002 08:36:38 +0200, Tyrmand
    <b...@k...net.pl> zakodował:

    >niezadowolony. Wreszcie 31 lipca rzucilem podaniem o zwolnienie, dzien

    No, to jak to podanie o zwolnienie, to wcale nie spodziewaj się, że
    skończysz dzięki temu pracę u tego pracodawcy (nie znam dokładnie
    treści, ale nazwa sugeruje podanie o rozwiązanie umowy za
    porozumieniem stron, na co pracodawca musiałby wyrazić zgodę). Trzeba
    było złożyć wypowiedzenie.

    >Tyle tytulem przydlugiego wstepu. Mam pytanie, czy moze zmusic mnie z KP w
    >reku do pracy w czasie przyslugujacego mi urlopu w zamian za ekwiwalent?

    Urlopu ma Ci udzielić zgodnie z planem urlopów (jak go nie ma, to
    zadzwoń do PIP, niech sprawdzą i ukarają). Jak w planie urlopów nie
    masz urlopu w tym okresie, to będzie bardzo trudno (w zasadzie bez
    zgody pracodawcy nie ma urlopu). Jak masz zaplanowany w tym czasie
    urlop, to musi podać ważną przyczynę i pokryć koszty związane z
    odwołaniem zaplanowanego urlopu.

    KP
    Art. 163. Par. 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem
    urlopów. Plan urlopów ustala pracodawca, w uzgodnieniu z zakładow?
    organizacj? zwi?zkow?, bior?c pod uwagę wnioski pracowników i
    konieczno?ć zapewnienia normalnego toku pracy.
    Par. 2. Plan urlopów podaje się do wiadomo?ci pracowników w sposób
    przyjęty u danego pracodawcy.
    Par. 3. Na wniosek pracownicy udziela się jej urlopu bezpo?rednio po
    urlopie macierzyńskim.

    Art. 164. Par. 1. Przesunięcie terminu urlopu może nast?pić na wniosek
    pracownika umotywowany ważnymi przyczynami.
    Par. 2. Przesunięcie terminu urlopu jest także dopuszczalne z powodu
    szczególnych potrzeb pracodawcy, jeżeli nieobecno?ć pracownika
    spowodowałaby poważne zakłócenie toku pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-08-03 10:59:11
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Tyle tytulem przydlugiego wstepu. Mam pytanie, czy moze zmusic mnie z KP w
    > reku do pracy w czasie przyslugujacego mi urlopu w zamian za ekwiwalent?

    moze.
    odejscie pracownika z pracy jest waznym powodem, wystarczajacym
    zeby cofnac mu nawet wczesniej zaplanowany urlop.
    Jesli wiaze sie to z jakimis kosztami z Twojej strony (zaplacone wczasy
    bez mozliwosci zwrotu) to koszty te pracodawca powinien Ci zwrocic...

    pozdrawiam

    romekk

  • 8. Data: 2002-08-03 12:18:03
    Od: a...@i...com.pl (Andrzej Briske)

> [...]
    > (nieproblem wycofac i zniszczyc przed rozpoczeciem urlopu). Nigdzie nie
    > dostawalem potwierdzenia zgody na urlop, podpisanej kopii itp.

    A to już Twoja wina .
    Masz prawo porosić Dział Kadr o tzw. Kartę Urlopową , która potwierdza Twoje
    prawo do urlopu w podanym terminie .

    Pozdrawiam
    ________________________

    AB

  • 9. Data: 2002-08-03 12:22:44
    Od: Tyrmand <b...@k...net.pl>

    Kaizen napisal:
    [...]
    > Trzeba było złożyć wypowiedzenie.
    [...]
    Zlozylem (jak w temacie) *wypowiedzenie* z ostatnim dniem miesiaca. Okres
    mojego wypowiedzenia, to jeden miesiac.

> [...]
    > zadzwoń do PIP, niech sprawdzą i ukarają). Jak w planie urlopów nie
    > masz urlopu w tym okresie, to będzie bardzo trudno
    Chyba (w razie problemow) wybiore sie do lekarza - czas na kontrole mojego
    stanu zdrowia. Lekarz jakas chorobe znajdzie.

    Dziekuje _wszystkim_ za pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Tyrmand

  • 10. Data: 2002-08-03 22:40:04
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...poczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "Andrzej Briske" <a...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > A to już Twoja wina .
    > Masz prawo porosić Dział Kadr o tzw. Kartę Urlopową , która potwierdza
    Twoje
    > prawo do urlopu w podanym terminie .

    Akurat nigdy praktyczny problem mi sie z tym nie zdazyl
    Ale....przeczytaj dokladnie moja wypowiedz.
    Zapewne pracujesz w b.duzej firmie, ktora ma caly dzial kadr, wprowadzajacy
    takie kwitki na biezaco, a nie jednoosobowo przed naliczniem wynagrodzen?

    > Pozdrawiam
    >
    > AB

    Pozdrawiam
    Krzysztof