PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wlasna dzialalnosc poczatki

  • 1. Data: 2005-03-13 10:51:53
    Temat: Wlasna dzialalnosc poczatki
    Od: Kitarodos <n...@g...com.invalid>

    Witam,

    Zauwazylem w mojej miejscowosci pewna luke w galezi uslug.
    Zaczynam myslec nad swiadczeniem, nazwijmy to pogotowia komputerowego.

    Nie wiem jednak jak sie za to prawnie zabrac.

    Nie chcialbym na poczatku rejestrowac dzialalnosci, aby zobaczyc jakie
    jest rzeczywiste zapotrzebowanie na lokalnym rynku na tego typu uslugi.
    W zwiazku z tym mam pytanie. Czy moge sie reklamowac i swiadczyc swoja
    pomoc, bez obawy iz moge miec z tego powodu klopoty ze strony chociazby US ?

  • 2. Data: 2005-03-13 11:00:02
    Temat: Odp: Wlasna dzialalnosc poczatki
    Od: "konto" <k...@o...pl>

> [...]
    > W zwiazku z tym mam pytanie. Czy moge sie reklamowac i swiadczyc swoja
    > pomoc, bez obawy iz moge miec z tego powodu klopoty ze strony chociazby US
    ?

    przygotuj sie jak do rejestracji działalności i papiery miej pod reka .
    Daj ogloszenia drobne w bezplatnej prasie (o ile taka jest) i ew. rozklei
    ogloszenia.
    W ten sposób przeprowadzisz pierwsze badania rynku.
    Jesli bedziesz mial 5-6 tys przychodu to jest sens zakladania dzialalnosci o
    swidczenia uslug na fakture dla "firm".

    rafal

  • 3. Data: 2005-03-13 11:34:38
    Temat: Re: Odp: Wlasna dzialalnosc poczatki
    Od: Kitarodos <n...@g...com.invalid>

    > ?
    >
    > przygotuj sie jak do rejestracji działalności i papiery miej pod reka .

    No wlasnie... Nie wiem zupelnie jak sie do tego zabrac.
    Mozesz mi podpowiedziec co miales na mysli piszac "papiery" ?
    Bardziej precyzyjnie prosze.

    > Daj ogloszenia drobne w bezplatnej prasie (o ile taka jest) i ew. rozklei
    > ogloszenia.
    > W ten sposób przeprowadzisz pierwsze badania rynku.

    Chcialbym wlasnie od tego zaczac, ale obawiam sie iz pozniej moze ktos
    domagac sie ode mnie np. udokumentowania przychodow.

    > Jesli bedziesz mial 5-6 tys przychodu to jest sens zakladania dzialalnosci o
    > swidczenia uslug na fakture dla "firm".

    Hehe :) Poki co mysle nad dorobieniem do oplat za studia, aczkolwiek nie
    chce miec pozniej w zwiazku z tym problemow. Stad tez wlasnie ten post.

  • 4. Data: 2005-03-13 11:44:37
    Temat: Odp: Odp: Wlasna dzialalnosc poczatki
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    ....... Bardziej precyzyjnie prosze.
    wnioski z UM (rejestracja dzialanosci) ,GUS, ZUS, US 0 przejdz sie po
    urzedach popytaj i wez wnioski

    rozklei
    > Chcialbym wlasnie od tego zaczac, ale obawiam sie iz pozniej moze ktos
    > domagac sie ode mnie np. udokumentowania przychodow.
    czyli "chalupnictwo" jak bedziesz swiadczyl dla gospodarstw domowych

    > Hehe :) Poki co mysle nad dorobieniem do oplat za studia, aczkolwiek nie
    > chce miec pozniej w zwiazku z tym problemow. Stad tez wlasnie ten post.
    to zapomnij o firmie bo oplaty Cie zjedza -pozostaje "dorywcze
    chalupnictwo" czyli kup "pop-a " daj bezpaltne ogloszenia i czeakj na
    telefon ,
    *tylko skalkuluj sobie stawke za godzine

    rafal

  • 5. Data: 2005-03-13 11:52:38
    Temat: Re: Wlasna dzialalnosc poczatki
    Od: "Mobistel" <n...@m...pl>

    co znaczy miej dokumenty pod reka ??
    swiadczysz uslugi, kasujesz kase a jak us sie przyczepi to mowisz wlasnie
    mialem rejstrowac firme ??

    ulotki, reklamy mozesz dac tylko w celu zbadania reakcji rynku jednak uslug
    swiadczyc nie mozesz chyba ze dla firm na umowe zlecenie

    pozdrawiam

    imho - jesli to ma byc jedyna dzialalnosc to nie wyzyjesz i nie starczy na
    zus i podatki

  • 6. Data: 2005-03-13 11:56:59
    Od: "Mobistel" <n...@m...pl>

    pewnie:
    zanizaj ceny legalnie dzialajacej konkurencji i czekaj az na ciebie doniosa
    i rob w majtki slyszac dzwonek do drzwi

  • 7. Data: 2005-03-13 11:58:01
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    > zanizaj ceny legalnie dzialajacej konkurencji i czekaj az na ciebie
    doniosa
    > i rob w majtki slyszac dzwonek do drzwi
    wiesz swiadczenie uslug np. chodzac po "domach" w celu konfiguracji
    neostrady itp jest dla ciebie konkurencja ??
    tak dorabia 500 tys studnetow w polsce .
    Jest w tym troszke racji lecz ludzie kradna miliony i spia spokojnie.

    rafal

  • 8. Data: 2005-03-13 12:21:31
    Od: "Mobistel" <n...@m...pl>

    > wiesz swiadczenie uslug np. chodzac po "domach" w celu konfiguracji
    > neostrady itp jest dla ciebie konkurencja ??
    tak, w swojej dzialalnosci tez mam taka usluge jako dodatkowa
    jesli ktos chc byc konkurencja niech zalozy dg placi podatki i inne
    zlodziejskie oplaty i wtedy stosuje konkurencje cenowa

    > tak dorabia 500 tys studnetow w polsce .
    kazdy kiedys zaczynal, i popieram chec do dzialania autora watku jednak to
    nie zmienia faktu, ze pozniej rynek wyglada jak wyglada: strony internetowe
    robi sie za 150 zl, pozycjonuje za 200, plyty nagrywa za 3 zl, itd - itp

    > Jest w tym troszke racji lecz ludzie kradna miliony i spia spokojnie.
    to nie powinno pozostalych usprawiedliwiac, ze kradziec jest ok

    pozdr
    andrzej

  • 9. Data: 2005-03-13 12:21:59
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Kitarodos" <n...@g...com.invalid> napisał w
    wiadomości news:d118ob$kc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Hehe :) Poki co mysle nad dorobieniem do oplat za studia, aczkolwiek nie
    > chce miec pozniej w zwiazku z tym problemow. Stad tez wlasnie ten post.

    Zakladac DG nie bardzo Ci sie oplaca. Legalnym wyjsciem mogloby byc
    znalezienie juz dzialajacej firmy, przez ktora bedziesz to robic - tzn.
    oficjalnie firma to wykonuje i wystawia rachunek klientowi, a z Toba
    podpisuje umowe zlecenie na wykonanie tego. O znajdowanie klientow dbasz
    sam. Oczywiscie dostaniesz mniej niz za usluge zaplaci klient. Jest mnostwo
    osob prowadzacych male firmy majace wpisany odpowiedni zakres uslug w
    dzialalnosc - najlepiej, gdyby udalo sie znalezc jakas prowadzona przez
    kogos znajomego.

    I.

  • 10. Data: 2005-03-13 12:25:50
    Temat: Re: Odp: Odp: Wlasna dzialalnosc poczatki
    Od: Kitarodos <n...@g...com.invalid>

    konto napisał(a):

> [...]
    > tak dorabia 500 tys studnetow w polsce .
    > Jest w tym troszke racji lecz ludzie kradna miliony i spia spokojnie.

    Raczej "krasc" milionow to ja nie bede, spij spokojnie ;-)