PracaGrupypl.praca.dyskusje › Utrzymanie pracownika

  • 11. Data: 2007-08-19 20:48:10
    Temat: Re: Utrzymanie pracownika
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Piotr Skawiński pisze:
    > Witam
    >
    > Jak macie pomysly na dobry socjal dla pracownikow fizycznych ale fachowcow w
    > swoich dziedzinach, taki zeby przywiazac ich do firmy.
    A może zapytaj pracowników, np. za pomocą ankiety. Zbierz ich
    wszystkich, powiadom że chcesz wprowadzić socjal, że informacje będziesz
    zbierał za pomocą ankiety. Rozdaj, zlicz wyniki, ogłoś je na zebraniu.
    Bo inaczej możesz nie utrafić w prawdziwe potrzeby. Wówczas wydasz
    pieniądze na rzeczy, których nikt nie chce i nikt nie docenia. Czyli
    koszty wzrosną a lojalność się nie zmieni.

    Pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 12. Data: 2007-08-19 20:53:21
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:faaa9j$t73$2@inews.gazeta.pl, *Maciek Sobczyk* wrote:

> [...]
    > wydasz pieniądze na rzeczy, których nikt nie chce i nikt nie docenia.
    > Czyli koszty wzrosną a lojalność się nie zmieni.

    Ale lepsza jest ankieta z pytaniami zamknietymi + ewentualne miejsce na
    uwagi i swoje prozpozycje.
    Bo skoro tego socjalu nie bylo to pracownicy moga nie wiedziec czego
    oczekiwac i o co prosic.
    A jesli cos zaproponuje sam to moze im to przypasowac lub nie + ewentualnie
    sami dodadza cos od siebie.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 13. Data: 2007-08-20 17:21:38
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Skawiński" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dobrym sposobem jest cos takiego co duzo daje satysfakcji ale duzo nie
    > kosztuje pracodawcy :)

    Zjeść ciastko i mieć ciastko. Nie da się. Fachowcy w swojej dziedzinie raczej
    będą potrafili przeliczyć pozapłacowy dodatek z powrotem na pieniądze i odkryć
    podstęp :). Chyba, że potrafisz im załatwić coś (im potrzebnego), czego sami
    za takie same pieniądze nie kupią (_znaczące_ zniżki na jakieś towary lub
    usługi itp - ale pewnie nie masz dojść) albo zaoferować atrakcję związaną z
    samym "świadczeniem pracy" - elastyczne godziny itp.

    e.

  • 14. Data: 2007-08-20 17:28:22
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 19 Aug 2007 17:49:34 +0200, Piotr Skawiński <b...@o...pl>
    w <fa9os5$sag$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

> [...]
    >
    > Wiadomo najpopularniejsze sa paczki czy bony na swieta ale do swiat daleko,
    > trzeba sobie jakos radzic przez caly rok:)

    Dofinansowanie obiadów (trzeba pogadać z najbliższą garkuchnią, albo
    kilkoma, bo jakość żarcia w tej jedynej spadnie po jakimś czasie jak
    będzie miała pewny zbyt), dofinansowanie sportu (szybko, nie raz na pół
    roku po bojach, chociaż może nie dla fizycznych).
    Ewentualnie jakiś grill czy coś takiego.
    Problem jest taki, że ten socjal jest ozusowany i opodatkowany i
    pracownik buli za to.

    > Piotr

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 15. Data: 2007-08-20 19:37:38
    Od: Bartsmz <C...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Aug 2007 17:49:34 +0200, Piotr Skawiński wrote:

> [...]
    >
    > Wiadomo najpopularniejsze sa paczki czy bony na swieta ale do swiat daleko,
    > trzeba sobie jakos radzic przez caly rok:)

    Moim skromnym zdaniem nalezy postepowac wedlug piramidy Maslowa. Zabiegi
    takie o ile wiaza sie z realnmi pieniedzmi dla poszczegolnych osob, nie
    zmotywuja go do pozostania w firmie. Wiem to nie tylko z wlasnego, ale
    rowniez z doswiadczenia pracodawcy. Zabiegi takie przydaja sie przy
    zatrudnianiu pracownikow. Najlepszym tego dowodem jest polityczna kielbasa
    dla mas. Jesli zapewnisz pracownikowi cos pozamaterialnego, co oczywiscie
    "uderzy" w jego gusta to efekt bedzie troche lepszy. Niestety zabiegi
    spelzna na niczym jesli pensja bedzie niska. Jesli sam czulbys sie
    oszukany, lub nieusatysfakcjonowany takim postepowaniem pracodawcy, to
    musisz to przyjac za pewnik w stosunku do pracownika. Jesli stac cie na
    wiecej to tak po prostu zrob, bo inaczej moze sie okazac ze pieniadze
    szybciej wyplyna z twojego portfela, nizeli zaufanie z pracownika. Glowna
    zasada "primum non nocere". Dobrym pracodawca ten, ktory nie mysli, ale
    promuje myslenie. Mozesz na przyklad zwracac czesc, badz calosc
    poniesionych wydatkow na imprezy, ktore zaproponuje pracownicy.

  • 16. Data: 2007-08-22 01:22:53
    Od: "Paweł " <j...@W...gazeta.pl>

    rownowartosc 15 eoro za godzine tyle co w normalnym kraju, to powinno
    wystarczyc