PracaGrupypl.praca.dyskusjeUtrzymanie pracownika › Re: Utrzymanie pracownika
    From: Bartsmz <C...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Utrzymanie pracownika
    Date: Mon, 20 Aug 2007 21:37:38 +0200

    On Sun, 19 Aug 2007 17:49:34 +0200, Piotr Skawiński wrote:

    > Witam
    >
    > Jak macie pomysly na dobry socjal dla pracownikow fizycznych ale fachowcow w
    > swoich dziedzinach, taki zeby przywiazac ich do firmy.
    >
    > Wiadomo najpopularniejsze sa paczki czy bony na swieta ale do swiat daleko,
    > trzeba sobie jakos radzic przez caly rok:)
    >

    > Pozdrawiam
    > Piotr

    Moim skromnym zdaniem nalezy postepowac wedlug piramidy Maslowa. Zabiegi
    takie o ile wiaza sie z realnmi pieniedzmi dla poszczegolnych osob, nie
    zmotywuja go do pozostania w firmie. Wiem to nie tylko z wlasnego, ale
    rowniez z doswiadczenia pracodawcy. Zabiegi takie przydaja sie przy
    zatrudnianiu pracownikow. Najlepszym tego dowodem jest polityczna kielbasa
    dla mas. Jesli zapewnisz pracownikowi cos pozamaterialnego, co oczywiscie
    "uderzy" w jego gusta to efekt bedzie troche lepszy. Niestety zabiegi
    spelzna na niczym jesli pensja bedzie niska. Jesli sam czulbys sie
    oszukany, lub nieusatysfakcjonowany takim postepowaniem pracodawcy, to
    musisz to przyjac za pewnik w stosunku do pracownika. Jesli stac cie na
    wiecej to tak po prostu zrob, bo inaczej moze sie okazac ze pieniadze
    szybciej wyplyna z twojego portfela, nizeli zaufanie z pracownika. Glowna
    zasada "primum non nocere". Dobrym pracodawca ten, ktory nie mysli, ale
    promuje myslenie. Mozesz na przyklad zwracac czesc, badz calosc
    poniesionych wydatkow na imprezy, ktore zaproponuje pracownicy.