PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop - wymiar - policzyć

  • 1. Data: 2006-12-05 09:24:24
    Temat: Urlop - wymiar - policzyć
    Od: Tomasz Sokólski <a...@N...pl>

    Witam.

    Rozpocząłem swoją (pierwszą) pracę 1 października 2005 (1 miesiąc okres
    próbny, potem umowa na czas określony i teraz na nieokreślony).
    Pracowałem więc jeszcze 3 miesiące w roku 2005. Do tej pory
    wykorzystałem już 15 dni urlopu (od początku zatrudnienia). Ile dni
    urlopu przysługuje mi do końca tego roku (jestem po wyższej uczelni -
    więc to na razie 20 dni rocznie) i czy muszę je wykorzystać w tym roku -
    czy mogę też w następnym?
    Mam wątpliwości jak policzyć czy należy mi się urlop za 3 miesiące
    ubiegłego roku.

    Dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-05 14:58:27
    Temat: Re: Urlop - wymiar - policzyć
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    > Rozpocząłem swoją (pierwszą) pracę 1 października 2005 (1 miesiąc okres
    > próbny, potem umowa na czas określony i teraz na nieokreślony).
    od kilku lat masz urlop za kazdy miesiąc przepraowany w wymiarze 1/12
    podstawy

    > Pracowałem więc jeszcze 3 miesiące w roku 2005. Do tej pory
    w 2005 roku pracowałeś 3 miesiace, a nie "jeszcze trzy miesiace"
    podstawa - 20 dni.
    3 * 1/12 * 20 = 5 dni urlopu za 2005 rok

    > wykorzystałem już 15 dni urlopu (od początku zatrudnienia).
    liczymy ten rok. mamy grudzień, więc do policzenia jest pełen rok (zakładam,
    że pracujesz ciagle w tej samej firmie)
    w sumie nie ma za wiele do liczenia. masz 20 dni urlopu za ten rok.
    5 za poprzedni. łącznie 25 dni.
    wykorzystałes 15 dni, czyli pozostało ci 10.

    > Ile dni urlopu przysługuje mi do końca tego roku (jestem po wyższej
    > uczelni - więc to na razie 20 dni rocznie)
    jw. 10 dni

    > i czy muszę je wykorzystać w tym roku - czy mogę też w następnym?
    powinienes wykorzystać najpóźniej w pierwszym kwartale przyszłego roku

    > Mam wątpliwości jak policzyć czy należy mi się urlop za 3 miesiące
    > ubiegłego roku.
    a czemu miałoby nie dotyczyć?

    proponuje poczytać KP odnosnie urlopów.
    legalne zatrudnienie = legalna praca = obowiazujące przepisy dotyczące
    pracy, czyli przydała by sie przynajmniej podstawowa znajomość własnych
    praw..

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*