PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop wychowawczy a własna firma

  • 1. Data: 2005-11-29 09:37:37
    Temat: Urlop wychowawczy a własna firma
    Od: copied <c...@w...pl>

    Witam :)
    W związku z tym, że mój pracodawca stwierdził, że nie potrzebuje mnie w roli
    pracownicy, z racji tego iż mam dziecko to wybrałam się na wychowawczy. Ale
    że zasiłek (pieniążki) mi nie przysługują, wiec nagle z budżetu domowego
    znika nie 400 zł (gdzieś tyle jest zasiłku) a 800 (tyle netto zarabiałam).

    Chciałabym założyć sobie działalność gospodarczą. Handelek jakiś, trochę na
    targu, trochę w Internecie itp. Generalnie zysk szacuję na około 1000 zł -
    podatki, prąd itp. Na rękę może uda mi się dorobić chociaż tyle co tego
    zasiłku bym miała.

    Czy możecie mi polecić jakąś stronę gdzie jest opisana moja sytuacja?
    Ile mogę zarobić, aby ktoś (ZUS, US czy inna biurokracja) się nie czepił?
    Czy np. mogę na 4 godziny 3 razy w tygodniu zostawić swoje dzieciątko ze
    swoją mamą?
    Czy będę musiała płacić jakieś składki ZUS?
    Jakie podatki najłatwiejsze wybrać? I czy w ogóle można wybierać będąc w
    mojej sytuacji?
    Czy będę musiała informować mojego pracodawcę o tym że mam DG?

    I inne pytania o których nie wiem, a powinnam je zadać :-)

    --
    pozdrawiam,
    copied