PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop, ubezpieczenie

  • 1. Data: 2004-07-30 07:43:39
    Temat: Urlop, ubezpieczenie
    Od: gumis <g...@g...pl>

    Cze,

    mam dwa pytania jedno dotyczace urlopu a drugie ubezpieczenia

    Urlop

    Sytuacja jest taka:
    od maja 1996 zaczalem pracowac, pracowalem na etat do kwietnia
    (wlacznie) 2002 roku, potem zostalem zwolniony z przyczyn
    gospodarczych, po miesiacu zarejestrowalem sie jako bezrobotny,
    pol roku zasilek, potem utrata prawa do zasilku, potem jeszcze pol roku
    bezrobocia, nastepnie od lipca 2003 zaczalemprowadzic dzialalnosc
    gospodarcza i tak jest do tej pory, ale mam zamiar zawiesic
    dzialalnosc/zamknac i zaczac pracowac znowu na etat.
    W zwiazku z tym jaki bedzie wymiar mojego platnego urlopu u
    nowego pracodawcy ? Dopoki pracowalem na etacie mialem 26 dni
    (nauka i lata pracy). Czy nadal bede mial 26 dni platnego urlopu
    czy ten rok bez pracy jednak mi zaszkodzil w tym temacie i bede mial
    mniejszy wymiar urlopu platnego ?

    Ubezpieczenie

    Sytuacja taka sama, ale chce zawiescic dzialalnosc gospodarcza
    i przez jakis okres nie pracowac nigdzie. Ile czasu bede mial
    ubezpiecznie ? Przez miesiac czy dluzej ? Czy moze w ogole ?

    Piotrek

  • 2. Data: 2004-07-30 07:59:57
    Temat: Re: Urlop, ubezpieczenie
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "gumis" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nowego pracodawcy ? Dopoki pracowalem na etacie mialem 26 dni
    > (nauka i lata pracy). Czy nadal bede mial 26 dni platnego urlopu

    Tak, nadal roczny wymiar urlopu wypoczynkowego będzie 26 dni roboczych.

> [...]
    > i przez jakis okres nie pracowac nigdzie. Ile czasu bede mial
    > ubezpiecznie ? Przez miesiac czy dluzej ? Czy moze w ogole ?

    Ubezpieczenie zdrowotne przez 30 dni od zawieszenia działalności
    gospodarczej.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-07-30 08:45:45
    Od: Przemysław Osmański <p...@g...pl>

    > Ubezpieczenie zdrowotne przez 30 dni od zawieszenia działalności
    > gospodarczej.

    W tej chwili w ZUS nie istnieje pojecie 'zawieszenia działalności' tak jak
    to bylo kiedys. Jest tylko i wylacznie likwidacja (lacznie ze
    zlikwidowaniem jej w US i Urzedzie Miasta/Gminy itp.)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---

  • 4. Data: 2004-07-30 08:55:36
    Od: gumis <g...@g...pl>

    Przemysław Osmański wrote:

    > W tej chwili w ZUS nie istnieje pojecie 'zawieszenia działalności' tak jak
    > to bylo kiedys. Jest tylko i wylacznie likwidacja (lacznie ze
    > zlikwidowaniem jej w US i Urzedzie Miasta/Gminy itp.)

    Znaczy w ogole nie ma teraz czegos takiego jak zawieszenie
    dzialalnosci ?

    Bo jesli nie ma to w takim razie inne pytanie:
    Jesli bede musial zlikwidowac dzialalnosc to cos sie dzieje ze
    srodkami trwalymi ktore mam ? Znaczy od strony papierkowej.

    Piotrek

  • 5. Data: 2004-07-30 08:57:41
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Przemysław Osmański] - 2004-07-30 10:45:

    > W tej chwili w ZUS nie istnieje pojecie 'zawieszenia działalności' tak jak

    Hmm, od kiedy? Ja zawiesiłem od 1 lipca i w ZUSie problemów nie było.
    Urzędu skarbowego nawet nie informowałem bo na zasadach ogólnych niema
    zawieszenia. Po prostu składam zerowe pity i vaty. W ZUSie podaje się
    inny kod wyrejestrowania niż przy likwidacji.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\