PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop macierzyński a umowa na 3/4 etatu

  • 1. Data: 2003-12-14 11:44:59
    Temat: Urlop macierzyński a umowa na 3/4 etatu
    Od: "burgos" <b...@g...pl>

    Witam
    Moja żona właśnie dostała propozycję od swojego pracodawcy, z rodzaju tych
    "nie do odrzucenia", zmiany umowy z pełnego etatu na 3/4, nie będzie to
    miało zasadniczego wpływu na realne zarobki, ponieważ wynagrodzenie jest
    uzależnione od ilości przepracowanych godzin, która nie ulegnie zmianie ale
    umowa jest spisana na określoną kwotę, oczywiście najniższą krajową, a teraz
    byłoby to 3/4 najniższej krajowej. Zastanawiamy się tylko jaki to ma wpływ
    na potencjalne świadczenia z tytułu urodzenia dziecka (w chwili obecnej żona
    nie jest w ciąży ale planujemy je w najbliższej przyszłości), czyli zasiłek
    porodowy, urlop macierzyński oraz wychowawczy.
    Wiem, że w przypadku ew zwolnienia, zasiłek dla bezrobotnych jest wypłacany,
    tylko w przypadku jeśli nie przepracuje więcej niż pół roku na niepełny
    etat, a dokładnie musi mieć przepracowane co najmniej 12 z ostatnich 18
    miesięcy na pełny etat, a ponieważ pracuje w pełnym wymiarze godzin od ok 7
    lat bez żadnych przerw, jedno drugiemu równa się.
    W chwili obecnej zastanawiamy się czy podpisać nową umowę, czy też przyjąć
    wypowiedzenie, przejść na płatny zasiłek dla bezrobotnych i szukać nowej
    pracy.
    Z góry dzięki za wszelkie informacje

    Pozdrawiam burgos
    b...@g...pl

  • 2. Data: 2003-12-14 15:56:40
    Temat: Re: Urlop macierzyński a umowa na 3/4 etatu
    Od: "Lech S" <s...@g...pl>

    burgos <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > wypowiedzenie, przejść na płatny zasiłek dla bezrobotnych i szukać nowej

    Przyjąć nowe warunki pracy i płacy i szukać nowej pracy.Przejście na 3/4 nie
    ma żadnego ( ze względu na przepisy prawa pracy ) znaczenia na ewentualne
    urlopy żony związane z macierzyństwem.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-12-14 19:43:04
    Temat: Odp: Urlop macierzyński a umowa na 3/4 etatu
    Od: "burgos" <b...@g...pl>

    Użytkownik Lech S <s...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:
> [...]
    > ma żadnego ( ze względu na przepisy prawa pracy ) znaczenia na ewentualne
    > urlopy żony związane z macierzyństwem.Pozdrawiam.

    Od czego uzależniona jest wysokość urlopu macierzyńskiego i wychowawczego,
    czy stanowi to pewien procent od ostatniego wynagrodzenia, czy też jest to
    stała kwota

  • 4. Data: 2003-12-15 14:15:33
    Od: "zdfgh" <z...@p...onet.pl>

    > burgos <b...@g...pl> napisał(a):
    niech bierze tę pracę - jak zajdzie w ciążę to sie nie przyzna a po trzecim
    miesiącu ciąży pracodawca nie będzi mógł jej zwolnić aż do porodu a potem
    dostanie urlop macirzyński (100% poborów). Poza tym jak zajdzie w ciąże to może
    pójść na chorobowe (100% poborów)- oczywiście najlepiej po 3 miesiącu ciąży