PracaGrupypl.praca.dyskusje › Uprawnienia pedagogiczne

  • 1. Data: 2004-07-30 09:19:24
    Temat: Uprawnienia pedagogiczne
    Od: "Rocco" <r...@w...pl>

    witam

    Jak to jest z tymi uprawnieniami pedagogicznymi?
    Skonczylem Akademie Bydgoską poprzednia Wyższa Szkoła Pedagogiczna (5 letnie
    magisterskie) i sie okazuje ze niektore szkoly prywatne np SKK w Bydgoszczy
    oprocz dyplomu wymagaja jeszcze zaswiadczenia z uprawnieniami
    pedagogicznymi. Dziwne moim zdaniem bo skoro sie konczy studia dyplomem mgr
    (to oczywiscie trzeba miec zaliczone praktyki szkolach) to po co oni
    wymagaja jeszcze to zaswiadczenie?

    pozdr.

  • 2. Data: 2004-07-30 10:30:20
    Temat: Re: Uprawnienia pedagogiczne
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rocco" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dziwne moim zdaniem bo skoro sie konczy studia dyplomem mgr
    > (to oczywiscie trzeba miec zaliczone praktyki szkolach) to po co oni
    > wymagaja jeszcze to zaswiadczenie?

    A skąd mają wiedzieć, że te praktyki zaliczyłeś? Nie każdy mgr oznacza
    uprawnienia pedagogiczne. Poza tym oprócz praktyk trzeba też chyba mieć
    ukończony kurs metodyki - ale tego akurat nie jestem pewna.
    Generalnie biurokracja:)) Zadzwoń do dziekanatu - jeśli kierunek daje
    uprawnienia pedagogiczne powinni Ci bez problemu wystawić takie
    zaświadczenie.

    pzdr,
    Aga

  • 3. Data: 2004-07-30 14:49:07
    Od: "Jola" <j...@a...pl>

    Organem uprawnionym do określania uprawnień pedagogicznych jest stosowne
    Kuratorium Oświaty. Jednakże o zatrudnieniu pracownika w szkole decyduje
    dyrektor.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-07-31 19:15:01
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Organem uprawnionym do określania uprawnień pedagogicznych jest stosowne
    > Kuratorium Oświaty.

    Ogólnie wymagania dla nauczyciela określa KN (art. 9).
    Szczegółowe wymagania określa Rozp. Menis z dnia 10 września 2002 r. w
    sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia
    szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego
    wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
    A także parę innych aktów prawnych.

    --
    Pozdrowienia
    Jotte