PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie - wypowiedzenie PILNE!!!

  • 1. Data: 2004-12-09 12:52:29
    Temat: Umowa zlecenie - wypowiedzenie PILNE!!!
    Od: "Marek" <m...@p...wp.pl>

    Czy wypowiadajac umowe zlecenie (umowe wypowiada zleceniobiorca) zawarta na
    3 miesiace po jednym miesiacu naleza mi sie pieniadze za okres
    przepracowanego 1 miesiaca.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2004-12-09 16:28:05
    Temat: Re: Umowa zlecenie - wypowiedzenie PILNE!!!
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Marek w news:cp9hqb$9en$1@news.onet.pl napisał(a):

    > Czy wypowiadajac umowe zlecenie (umowe wypowiada
    > zleceniobiorca) zawarta na 3 miesiace po jednym miesiacu naleza
    > mi sie pieniadze za okres przepracowanego 1 miesiaca.

    Art. 742. Dający zlecenie powinien zwrócić przyjmującemu zlecenie wydatki,
    które ten poczynił w celu należytego wykonania zlecenia, wraz z odsetkami
    ustawowymi; powinien również zwolnić przyjmującego zlecenie od zobowiązań,
    które ten w powyższym celu zaciągnął w imieniu własnym.

    Art. 744. W razie odpłatnego zlecenia wynagrodzenie należy się przyjmującemu
    dopiero po wykonaniu zlecenia, chyba że co innego wynika z umowy lub z
    przepisów szczególnych.

    Art. 746.
    § 1. Dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Powinien jednak
    zwrócić przyjmującemu zlecenie wydatki, które ten poczynił w celu należytego
    wykonania zlecenia; w razie odpłatnego zlecenia obowiązany jest uiścić
    przyjmującemu zlecenie część wynagrodzenia odpowiadającą jego dotychczasowym
    czynnościom, a jeżeli wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, powinien
    także naprawić szkodę.
    § 2. Przyjmujący zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Jednakże gdy
    zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu,
    przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę

    pozdrawiam
    Greg

    P.S. Jak na mój gust to Ci się wynagrodzenie nie należy. Jak Ci dadzą to
    świetnie. Ja bym się cieszył gdyby mnie zleceniobiorca nie podał do sądu o
    odszkodowanie ;-) No chyba, że miałeś ważne powody.