PracaGrupypl.praca.dyskusje › ankieta

  • 1. Data: 2004-12-09 11:28:49
    Temat: ankieta
    Od: "zibi" <p...@w...pl>

    Witam,
    Zostałem poproszony w moim miejscu pracy o wypełnienie ankiety dotyczacej
    ochrony informacji niejawnych. Jeżeli chce sie mieć dostęp do danych poufnych
    trzeba podać bardzo szczególowe dane o sobie. Moim zdaniem pracodawca wchodzi "
    z brudnymi buciorami" w moje prywatne życie. Czy mogę żadać od pracodawcy
    dodatkowego wynagrodzenia za podanie tych informacji? Co mi grozi za odmowe??
    z góry dziękuję z odpowiedż
    zibi
    ps. ankieta znajduje sie tu: http://www.iniejawna.pl/doc/ankieta.doc

  • 2. Data: 2004-12-09 11:43:03
    Temat: Re: ankieta
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-09, zibi <p...@w...pl> wrote:
    > Moim zdaniem pracodawca wchodzi "z brudnymi buciorami" w moje prywatne
    > życie.
    Albo rybki, albo akwarium. Akurat kwestie informacji niejawnych regulują
    inne ustawy.

    > Czy mogę żadać od pracodawcy dodatkowego wynagrodzenia za podanie tych
    > informacji?
    Za samo podanie informacji? Wątpię. Prędzej za zwiększenie odpowiedzialności.

    > Co mi grozi za odmowe??
    W najlepszym wypadku? Nie będziesz miał dostępu do informacji niejawnych.
    W najgorszym? Pracodawca może stwierdzić, że jesteś nieprzydatny w firmie,
    bo osoba na Twoim stanowisku powinna mieć dostęp do tych informacji.

    > ps. ankieta znajduje sie tu: http://www.iniejawna.pl/doc/ankieta.doc
    A nie ma tego w bardziej ludzkim formacie?

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    "Czy napijesz się czegoś? I nie mów, że tak"
    /Socjonetka/

  • 3. Data: 2004-12-09 11:47:58
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 9 Dec 2004 12:28:49 +0100, zibi <p...@w...pl> napisał:

> [...]
    > z brudnymi buciorami" w moje prywatne życie. Czy mogę żadać od pracodawcy
    > dodatkowego wynagrodzenia za podanie tych informacji? Co mi grozi za

    Wyglada, ze ankiete wzorowano na stosowanych w placowkach rzadowych, gdzie
    faktycznie ma sie do czynienia z informacjami tajnymi. Pytanie jakie
    informacje niejawne beda ci udostepniane gdy przejdziesz weryfikacje po
    wypelnieniu ankiety?
    Jesli to pierdoly typu listy klientow i plany sprzedazne to przesadzaja.
    Jesli np firma pracuje nad nowymi technologiami czy rozwiazaniami, ktore
    moga zostac wykradzione i kradzierz ta spowoduje powazne straty, a
    zainteresowanie jest faktycznie miedzynarodowe - to ankieta nie jest az
    tak wnikliwa, zeby z butami wchodzila w zycie prywatne - raczej sluzy do
    wychwycenia osob z lewymi dokumentami i sfalszowanym zyciorysem.
    Powazna bogata firma chyba nie bawilaby sie tak naprawde danymi z tej
    ankiety, tylko zrobila powazny wywiad srodowiskowy (i chyba glownie temu
    sluzy ta ankieta)

    Podejscie do ankiety zalezy od tego gdzie pracujesz i jakie informacje
    masz obslugiwac.

  • 4. Data: 2004-12-09 11:50:02
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 9 Dec 2004 11:43:03 +0000 (UTC), Artur R. Czechowski
    <a...@h...pl> napisał:

    > A nie ma tego w bardziej ludzkim formacie?

    A nie masz kworda?

  • 5. Data: 2004-12-09 11:59:48
    Od: p...@w...pl

    > faktycznie ma sie do czynienia z informacjami tajnymi. Pytanie jakie
    > informacje niejawne beda ci udostepniane gdy przejdziesz weryfikacje po
    > wypelnieniu ankiety?

    To jest własnie dla ABW i to właśnie ta agencja będzie "dokładnie" prześwietlać
    czy napiszę prawdę w tej ankiecie.

    > Podejscie do ankiety zalezy od tego gdzie pracujesz i jakie informacje
    > masz obslugiwac.
    Ogolnie to nie mam nic do ukrycia, tylko moje podejście jest takie, że nie ma
    nic za darmo:)

  • 6. Data: 2004-12-09 12:10:31
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 9 Dec 2004 12:59:48 +0100, <p...@w...pl> napisał:

    > To jest własnie dla ABW i to właśnie ta agencja będzie "dokładnie"
    > prześwietlać
    > czy napiszę prawdę w tej ankiecie.

    No to ie rozumiem czego sie dziwisz.
    Ty sie martw, jaka ankiete na twoj temat wypelnia weryfikujacy twoje dae.

    > Ogolnie to nie mam nic do ukrycia, tylko moje podejście jest takie, że
    > nie ma
    > nic za darmo:)

    Podejmujac prace w takim urzedzie z gory zgadzasz sie na powyzsze
    niedogodosci.
    Wybacz, ale nie rozumiem twoich rozterek.

  • 7. Data: 2004-12-09 12:17:06
    Od: "zibi" <p...@w...pl>

    > Podejmujac prace w takim urzedzie z gory zgadzasz sie na powyzsze
    > niedogodosci.
    > Wybacz, ale nie rozumiem twoich rozterek.
    Pracuję dla prywatnej firmy, która chce zebym miał certyfikat wydany przez ABW.
    Nie podaję jednak tych danych bezpośrednio ABW tylko przechodzą one przez łapy
    prywatnej firmy.
    A chodzi mi o to na jakiej podstawie pracodawca żada ode mnie podania takich
    informacji jemu??
    zibi

  • 8. Data: 2004-12-09 12:27:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:6af2.00000100.41b84241@newsgate.onet.pl zibi

    > A chodzi mi o to na jakiej podstawie pracodawca żada ode mnie podania
    > takich informacji jemu??

    Zobacz KP art. 22^1.
    Posiłkując się §4 tego artykułu zarządaj od pracodawcy podania odpowiednich
    przepisów.

    Jotte

  • 9. Data: 2004-12-09 12:33:26
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 9 Dec 2004 13:17:06 +0100, zibi <p...@w...pl> napisał:

    > Pracuję dla prywatnej firmy, która chce zebym miał certyfikat wydany
    > przez ABW.

    To odpowiadaj w ten sposob, a nie jakbys pracowal dla ABW - w ktorym to
    przypadku takie zastrezenia bylyby bezzasadne.

> [...]
    > przez łapy
    > prywatnej firmy.
    > A chodzi mi o to na jakiej podstawie pracodawca żada ode mnie podania

    Zloz zastrzezenie, ze chetnie sie "zweryfikujesz" dostarczajac dane
    bezposrednio do ABW, jesli nie masz ochoty ich ujawniac w firmie.
    Swoja droga dalej jest ciekawe, jakie tajne superdane ma pracodawca, ze
    weryfikuje pracownikow przez ABW.

    Tak przy okazji, kiedys podobne ankiety wypelnialo sie przy byle wniosku o
    wydanie paszportu, tak wiec nie sa dla mnie specjalnie szokujace :)

  • 10. Data: 2004-12-09 12:36:29
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-09, zibi <p...@w...pl> wrote:
    > A chodzi mi o to na jakiej podstawie pracodawca żada ode mnie podania takich
    > informacji jemu??
    Nie czytałem ustawy. Trochę pogooglałem. Z tego, co znalazłem wyciągnąłem
    wnioski. Mogę się mylić, ale Ty też możesz użyć google'a :]

    Sądzę, że wynika to z procedury. Pracodawca występuje o to, abyś miał
    dostęp do IN. Wypełniasz ankietę, dajesz pracodawcy. Pracodawca
    potwierdza podpisem i pieczątką, że chce, abyś miał dostęp do takowych
    informacji i przekazuje ankietę dalej.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Życie to życie - podobnie, jakbyś zamawiał konserwę w sklepie
    wysyłkowym - nigdy nie wiesz, czego się spodziewać :)