PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie - pytania.

  • 1. Data: 2005-01-10 22:43:55
    Temat: Umowa zlecenie - pytania.
    Od: " Jac" <n...@W...gazeta.pl>

    Witam!
    Chciałbym wkrótce popracować troszkę, podczas studiów, jako grafik/webmaster.
    Forma zatrudnienia - umowa zlecenie/umowa o dzieło (czym to się różni, jakaś
    krótka charakteryzacja).
    Czy mogę się dowiedzieć od Was jakie przepisy prawne dotyczą tego rodzaju
    zatrudnienia, abym mógł je przeczytać i w przyszłości nie dać się wyrolować.

    Za wszystkie informacje bardzo dziękuję.

  • 2. Data: 2005-01-11 09:22:55
    Temat: Re: Umowa zlecenie - pytania.
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > zatrudnienia, abym mógł je przeczytać i w przyszłości nie dać się wyrolować.

    Umowa zlecenie to art. 734 kodeksu cywilnego i kolejne. Co prawda jest tam
    napisane, że zlecenie obejmuje jedynie wykonaine określonej czynności prawnej,
    ale do innych umów o świadczenie usług można zastosować również te przepisy na
    podstawie art. 750kc.
    Od umowy zlecenia płacisz ZUS, chyba że jesteś studentem, który nie ukończył
    26 roku życia.

    Umowa o dzieło to art. 627 kodeksu cywilnego i kolejne. ZUSu nie płacisz.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2005-01-11 13:34:47
    Od: "marcin" <m...@o...pl>

    > Umowa o dzieło to art. 627 kodeksu cywilnego i kolejne. ZUSu nie
    płacisz.

    dodam tylko że w przypadku stron www (i nie tylko) bierz umowę o
    dzieło
    z racji 50% kosztów uzyskania przychodu

    marcin