PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rezygnacja z pracy przed podpisaniem umowy.. co dalej?

  • 1. Data: 2005-01-10 21:20:46
    Temat: Rezygnacja z pracy przed podpisaniem umowy.. co dalej?
    Od: "Arti" <a...@e...szczecin.pl>

    Podjołem prace na caly etat pracowalem 6 dni z dzisiejszym dzis dostalem
    umowe o prace na caly etat i dali mi okres probny 7 miesiecy za nie
    zadawalajace wynagrodzenie.
    Zdecydowalem sie nie podpisywac umowy i zrezygnowac z tej pracy.

    Co powinno byc dalej czy dostane zwrot pieniedzy za badanie lekarskie?
    nop i czy moge miec nadzieje za jakiekolwiek wynagrodzenie za ten okres
    pracy co wykonalem czyli 6 dni prosze o szybkie odpowiedzi i podpowiedzi bo
    jutro ide zrezygnowac

    Dziekuej i pozdrawiam
    Artur Filipiak
    Systemy uzdatniania wody
    mail: arti(at)elzbiety.szczecin.pl
    http://elzbiety.szczecin.pl/
    GG: 1474497
    GSM:509071504

  • 2. Data: 2005-01-10 21:41:31
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Arti <a...@e...szczecin.pl>
    wystukał[a]:
    > Podjołem prace na caly etat pracowalem 6 dni z dzisiejszym dzis
    > dostalem umowe o prace na caly etat i dali mi okres probny 7
    > miesiecy za nie zadawalajace wynagrodzenie.

    Okres próbny na 7 miesięcy?? Umowa na okres próbny maksymalnie może być
    na 3 miesiące, umowa na czas określony może być na dowolny czas.

> [...]
    > nop i czy moge miec nadzieje za jakiekolwiek wynagrodzenie za ten
    > okres pracy co wykonalem czyli 6 dni prosze o szybkie odpowiedzi i

    Zależy od charakteru pracy, ale przeważnie przez te pierwsze dni to
    człowiek niewiele się 'przydaje' - przecież samo wprowadzenie w
    organizację, specyfikę danej firmy nieco zajmuje. Teoretycznie zakład
    pracy powinien zwrócić za badania, ale... postaw się w roli pracodawcy.
    Czy to wynagrodzenie aż tak niskie by było? To wcześniej o tym nie
    dyskutowaliście.
    Ja bym tu proponowała jakieś takie 'polubowne' rozwiazanie, nie wiem czy
    kosztowne to badania były, ale daj sobie z nimi spokój, za te dni co
    przepracowałeś zaproponuj umowę zlecenia/dzieła. Nigdy nie wiadomo, czy
    nie przyjdzie nam jeszcze raz spotkać się z daną osobą/pracodawcą.

    Teoretycznie to powinieneś na te 6 dni mieć umowę o pracę /na czas
    próbny na przykład/, zakład zwraca koszty badania. Ale wtedy ty
    musiałbyś taką umowę rozwiązać, wypowiedzieć - co potem źle by wyglądało
    w UP - czemu pan zrezygnował?, u innego pracodawcy - przez 6 dni
    pracował i mu nie odpowiadało - podejrzane to jest, etc...

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-01-10 21:47:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 10 Jan 2005 22:20:46 +0100, "Arti"
    <a...@e...szczecin.pl> zakodował:

    >dali mi okres probny 7 miesiecy

    Lamerzy
    KP:
    Art. 25. § 1. {(19)} Umowę o pracę zawiera się na czas nie okre?lony,
    na czas okre?lony lub na czas wykonania okre?lonej pracy.
    [...]
    § 2. Każda z umów, o których mowa w § 1, może być poprzedzona umow? o
    pracę na okres próbny, nie przekraczaj?cy 3 miesięcy.

    >Zdecydowalem sie nie podpisywac umowy i zrezygnowac z tej pracy.

    Twoje prawo.

> [...]
    >pracy co wykonalem czyli 6 dni prosze o szybkie odpowiedzi i podpowiedzi bo

    To pracodawca ma problem.

    KP
    Art. 29.[...]
    § 2. Umowę o pracę zawiera się na pi?mie. Jeżeli umowa o pracę nie
    została zawarta z zachowaniem formy pisemnej, pracodawca powinien,
    najpóĽniej w dniu rozpoczęcia pracy przez pracownika, potwierdzić
    pracownikowi na pi?mie ustalenia co do rodzaju umowy oraz jej
    warunków.

    Jeżeli tylko jesteś w stanie udowodnić, że pracowałeś - to dzwoń do
    PIP (a powinieneś mieć skierowanie na badania).
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-01-10 21:53:09
    Od: "Arti" <a...@e...szczecin.pl>

    > Zależy od charakteru pracy, ale przeważnie przez te pierwsze dni to
    > człowiek niewiele się 'przydaje' - przecież samo wprowadzenie w
    > organizację, specyfikę danej firmy nieco zajmuje.

    Praca w hurtowni, nowy rok wiec inwenteryzacja wiec sadze ze bardzo sie
    przydalem.

    > Teoretycznie zakład pracy powinien zwrócić za badania, ale... postaw się w
    > roli pracodawcy.
    > Czy to wynagrodzenie aż tak niskie by było? To wcześniej o tym nie
    > dyskutowaliście.

    Dyskutowalismy no i powiedzialem im ze moje wymagania co do placy wynosza na
    poczatek (majac na mysli okres probny pozniej jak cos jakas podwyzka
    myslalem o 3 mies)
    1000-1200
    > Ja bym tu proponowała jakieś takie 'polubowne' rozwiazanie, nie wiem czy
    > kosztowne to badania były, ale daj sobie z nimi spokój,
    badania 44 zł (zawsze cos o obiecali zwrocic no ale jak rezygnuje to nie
    wiem)

    > za te dni co przepracowałeś zaproponuj umowę zlecenia/dzieła. Nigdy nie
    > wiadomo, czy
    > nie przyjdzie nam jeszcze raz spotkać się z daną osobą/pracodawcą.

    Nie zamierzam sie spotykac z tym pracodawca a tym bardziej pracowac dla
    niego ;-)

> [...]
    > w UP - czemu pan zrezygnował?, u innego pracodawcy - przez 6 dni
    > pracował i mu nie odpowiadało - podejrzane to jest, etc...

    Ogolnie wynagrodzenie bym wytrzymal bo nie jest zle jak na poczatek jesli
    patrzec 3 mies a nie 7 to mnie przekonalo do rezygnacji
    ale glownym powodem byly zle stosunki interpersonalne w firmie, ja tam lubie
    dobra atmosfere,
    pozatym mialem miec okres wdrozenia szkolenie itp itd a tym czasem zostalem
    zasypany papierami i obowiazkami z odpowiedzialnoscia pieniezna a jako
    niedoswiadczony pracownik pomylka bardzo prawdopopdobna, pozatym brak
    totalnego wdrozenia tylko zrob to zrob tamto czepainie sie o wszystko
    przepraszam ale mam swoje wartosci i wykorzystywany i poonizany nie bede
    KROPKA

    Pozdrawiam i dziekuje
    ArtiF

  • 5. Data: 2005-01-10 22:34:49
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik "Arti" <a...@e...szczecin.pl> napisał w wiadomości

    > przepraszam ale mam swoje wartosci i wykorzystywany i poonizany nie bede
    > KROPKA

    Brawo! Popieram

    Pozdr

  • 6. Data: 2005-01-11 09:53:41
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message

    > Lamerzy
    > KP:
    > Art. 25. § 1. {(19)} Umowę o pracę zawiera się na czas nie okre?lony,
    > na czas okre?lony lub na czas wykonania okre?lonej pracy.

    Lamerze: kodowanie by sie przydalo poprawic.
    :P

    marek

  • 7. Data: 2005-01-11 10:20:49
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 11 Jan 2005 09:53:41 -0000, "marek"
    <m...@b...com> zakodował:

    >Lamerze: kodowanie by sie przydalo poprawic.

    A co z nim nie tak, lamerze?
    Bo tekst jest dokładnie taki, jak wkleiłem (nie chce mi się
    przepisywać).

  • 8. Data: 2005-01-11 11:02:47
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2005 11:20:49 +0100, Kaizen <x...@c...sz> napisał:

> [...]
    > <m...@b...com> zakodował:

    > A co z nim nie tak, lamerze?
    > Bo tekst jest dokładnie taki, jak wkleiłem (nie chce mi się

    Marek jest lamerem, Marek jest lamerem..i uzywa w dodatku OE bez
    ustawionego kodowania :P

  • 9. Data: 2005-01-11 12:21:35
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-01-10 22:20, Użytkownik Arti napisał:

    > umowe o prace na caly etat i dali mi okres probny 7 miesiecy za nie
    > zadawalajace wynagrodzenie.

    podjąłeś się pracy nie wiedząc ile będziesz zarabiał? Trochę dziwne jak
    dla mnie.

    --
    Witiia

  • 10. Data: 2005-01-11 14:35:40
    Temat: Re: Rezygnacja z pracy przed podpisaniem umowy.. co dalej? - OT ;)
    Od: "marek" <m...@b...com>

> [...]
    > <m...@b...com> zakodował:

    > A co z nim nie tak, lamerze?
    > Bo tekst jest dokładnie taki, jak wkleiłem (nie chce mi się

    dlaczego (przy zalozeniu, ze niczego nie dotykalem w swoich ustawieniach) w
    Twoim poprzednim poscie / cytacie widze tu i owdzie "krzaki", a w Twoim
    powyzszym polskie diakrytyki?
    W sumie moglbym chetnie zgodzic sie, ze to "krzak" MS, ktory zle dekoduje w
    _moim_ czytniku :)

    marek