PracaGrupypl.praca.dyskusje › Minimalna krajowa - Problem

  • 1. Data: 2005-01-10 20:25:47
    Temat: Minimalna krajowa - Problem
    Od: "Trystero" <t...@t...pl>

    Witam, wszystkich grupowiczow.
    Mam nastepujacy problem:
    Rok temu podpisałem UMOWE ZLECENIE z pracodawca na pół roku. Praca polegała
    na obsłudze klienta w punkcie handlowym od 9:00 - 17:00 . Umawialiśmy sie na
    minimalną krajową płace. Złorzylismy podpisy i obie strony byly zadowolone.
    Do czasu ... :( Po okresie kiedy skonczyla sie pierwsza umowa ,
    podpisalismy nastepna. Jednak pod koniec trwania kolejnej umowy dowiedzialem
    sie ze stawka ktora mam na umowie różni sie troche od tej minimalnej jaka
    mamy w Polsce ( chodzi także o tą pierwszą umowe z przed roku) . Była niższa
    o około 100zł miesięcznie.
    W związku z tym mam następujące pytanie. Czy to było zgodne z prawem i czy
    przysługują mi z tego powodu jakies prawa odzyskania tej sumy jakiej
    brakowało? Wiem ze jest w tym troche mojej winy bo mogłem sie lepiej
    doinformowac ... ale trudno - człowiek uczy sie na bledach :/

    Prosze o podpowiedz osoby ktore orientuja sie w tym troche lepiej ode mnie.
    Serdecznie Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-10 20:44:40
    Temat: Re: Minimalna krajowa - Problem
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    na umowe zlecenie mozesz pracowac i za mniejsza kwote niz minimalne
    wynagrodzenie...........
    i jeszcze jedno, czy na umowie masz napisane od ktorej do ktorej pracujesz?

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 3. Data: 2005-01-10 20:54:31
    Od: "Trystero" <t...@t...pl>

    niestety nie :( ani slowa o wymiarze godzin :(

  • 4. Data: 2005-01-10 21:03:40
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    szkoda, a ciaglasc miedzy umowami jest?
    bo moze by tak udowodnic w sadzie pracy ze to zlecenie tozsame z umowa o
    prace.....

  • 5. Data: 2005-01-10 21:23:17
    Od: "Trystero" <t...@t...pl>

    Spojrzałem własnie dokładnie w te umowy ...okazało sie ze byly aż 4 (z tym
    ze dwie krociotkie) ... pierwsza od grudnia do maja. druga tylko na czerwiec
    (czyli byla ciaglość z poprzednia) . Potem trzecia od sierpnia do listopada,
    no I ostatnia na grudzien. Tak więc byla przerwa miesięczna w lipcu.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-01-10 21:37:00
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    zawsze mozesz probowac udowodnic, ze praca wykonywana na podstawie tej
    umowy-zlecenia byla niczym innym jak praca pelnoetatowa, ale moze w tej
    kwestii posluchasz jeszcze madrzejszych ode mnie......
    nawet ta miesieczna przerwa wskazywalaby na to ze pracodawca bronil sie
    przed utozsamieniem tych umow - zlece z umowami o prace na czas
    okreslony.........., gdyby to byly takie umowy i brak byloby przerwy,
    grudniowa bylaby juz umowa o prace na czas nieokreslony.......

    pozdrawiam i zycze powodzenia