PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę, umowa zlecenie czy dzieło?

  • 11. Data: 2006-07-01 11:12:17
    Temat: Re: Umowa o pracę, umowa zlecenie czy dzieło?
    Od: e...@p...onet.pl

    > W wiadomości news:e76ng8$95g$1@news.dialog.net.pl Jotte

    > Oczywiście w pewnych okolicznościach - zapomniałem dodać.
    >
    > A możesz podaćprzykład takich okoliczności?

    Ewa
    Włoski dolce vita!! http://tinyurl.com/mfhgg

  • 12. Data: 2006-07-01 11:29:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:3396.00000050.44a65890@newsgate.onet.pl
    e...@p...onet.pl <e...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    Określa je kodeks pracy w art. 22
    § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do
    wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego
    kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a
    pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
    § 1^1. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy.
    § 1^2. Nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową cywilnoprawną
    przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych w § 1.

    Jotte

  • 13. Data: 2006-07-02 11:58:33
    Od: e...@i...pl

    Marcin wrote:
    > Jak w temacie. Napiszcie co sądzicie na temat zatrudniania na poszczególne
    > rodzaje umów.

    Jeśli pracodawca wymaga od pracownika 8 godzin pracy dziennie we
    wszystki dni robocze itp itd (czy tzw. "normalnej" pracy), to kazda
    forma zatrudnienia rozna od umowy o prace na czas nieokreslony jest
    rodzajem oszukiwania pracownika. Najmniej oszukancza jest umowa o prace
    na czas okreslony oraz na "firme" (to drugie jest relatywnie malo
    oszukancze przy zaproponowaniu odpowiednio wysokiej placy, duzo wyzszej
    niz w umowach na czas okreslony/nieokreslony). Umowa o dzielo czy
    zlecenie to zwykly wyzysk (z wylaczeniem tych nielicznych zawodow,
    gdzie jest wlasciwa ze wzgledu na specyfike tychze).