PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o prace - pytanie › Umowa o prace - pytanie
    From: "tgtrg grtgtg" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Umowa o prace - pytanie
    Date: Wed, 3 Nov 2004 20:49:41 +0000 (UTC)

    Nie jestem pewien uczciwosci pracodawcy stad pytanie.
    Po 2 miesiacach poszukiwan wyglada ze znalazlem prace. Po probnym tygodniu
    postanowiono mnie przyjac na poczatek na miesiac, potem jak bedzie ok to na
    trzy potem na rok potem bezokresu. Pierwsza umowa ma byc oczywiscie na
    zlecenie (chyba tak to sie nazywa, jeszcze nie ma to byc umowa o prace).
    Wszystko jest juz uzgodnione odnosnie zarobkow (za probny tydzien tez mam
    miec zaplacone) ale tylko ustnie. Nie mam z nimi nic podpisanego, bo
    powiedziano mi ze umowy podpisuja zawsze pod koniec miesiac i wtedy przeleja
    mi pieniadze.

    W okolicznosciach (pomimo 18% bezrobocia) w ktorych 56% pracodawcow nie
    placi
    lub nie placi na czas chyba trzeba byc jednak lekko podejrzliwym. A ze nie
    mam w tej materii doswiadczenia pytam was o rade.

    Czy powinienem obowiazkowo miec podpisana umowe juz od poczatku (moze nie
    probnego tygodnia ale juz po tym jak mnie przyjeli) pracy czy to nie ma
    znaczenia? Czy swiadczy to o zlych zamiarach pracodawcy, jego
    nieprofesjonalizmie czy moze to normalka. Przeciez ja juz tam pracuje,
    podpisuje sie, robie czasami wazne i odpowiedzialne rzeczy a tak naprawde
    nie
    mam niczego na papierze. Co wy byscie zrobili, zarzadac umowy czy czekac do
    konca miesiaca?
    Dzieki za opinie !!!