PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace - netto czy brutto?

  • 1. Data: 2004-06-29 14:00:55
    Temat: Umowa o prace - netto czy brutto?
    Od: "HASAN_SAS" <p...@N...gazeta.pl>

    W umowie o prace napisane jest dokladnie tak:

    Wynagrodzenie kat. "XIV" /czternastej/ w kwocie miesięcznej "820.00"- zł
    /osiemset dwadzieścia złotych/.

    i teraz moje pytanie: czy to jest brutto czy netto?

  • 2. Data: 2004-06-29 14:06:55
    Temat: Re: Umowa o prace - netto czy brutto?
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    > W umowie o prace napisane jest dokladnie tak:
    >
    > Wynagrodzenie kat. "XIV" /czternastej/ w kwocie miesięcznej "820.00"- zł
    > /osiemset dwadzieścia złotych/.
    >
    > i teraz moje pytanie: czy to jest brutto czy netto?

    Nominalnie zawsze powinno byc brutto.

    tomek

  • 3. Data: 2004-06-29 14:11:47
    Od: "HASAN_SAS" <p...@N...gazeta.pl>

    > Nominalnie zawsze powinno byc brutto.

    a czy powinno byc napisane czy to domyslnie jest przyjmowane?

  • 4. Data: 2004-06-29 14:21:19
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    Użytkownik "HASAN_SAS" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > a czy powinno byc napisane czy to domyslnie jest przyjmowane?

    nie musi sie pisac - brutto jest z automatu (chociaz pracodawcy raczej
    pisza, zeby nie bylo potem placzu)

    Tomek

  • 5. Data: 2004-06-29 22:08:13
    Od: "Jarek" <p...@n...polbox.com>

    > Wynagrodzenie kat. "XIV" /czternastej/ w kwocie miesięcznej "820.00"- zł
    > /osiemset dwadzieścia złotych/.

    jako ze minumum socjalne, tak lubiane przez elite polskiego "byzmesu". jest
    820 brutto, to pewnie chodzi o brutto. Poza tym w umowach wlasnie brutto sie
    podaje.

  • 6. Data: 2004-06-30 20:37:54
    Od: jelen <j...@s...org>

    HASAN_SAS piszac na pl.praca.dyskusje wymodzil(a) takiego oto niuuuwsa:

    > a czy powinno byc napisane czy to domyslnie jest przyjmowane?
    nie powinno - tyle pracodawca Ci placi (brutto)
    podatki oplacasz Ty i zostaje CI netto
    --
    pozdrawiam,
    jelen

  • 7. Data: 2004-07-01 18:28:22
    Od: RSujak @ plusnet. POLSKA (Prof)

    On Tue, 29 Jun 2004 22:08:13 GMT, "Jarek" <p...@n...polbox.com>
    wrote:

    >jako ze minumum socjalne, tak lubiane przez elite polskiego "byzmesu". jest
    >820 brutto, to pewnie chodzi o brutto. Poza tym w umowach wlasnie brutto sie
    >podaje.

    To trochę za mało ;-) bo obecnie najniższa stawka to 824PLN.
    Brutto, żeby nie było niedomówień.

    Pozdrawiam
    Prof

  • 8. Data: 2004-07-01 19:45:28
    Od: "Jarek" <p...@n...polbox.com>

    > To trochę za mało ;-) bo obecnie najniższa stawka to 824PLN.
    > Brutto, żeby nie było niedomówień.

    Zaokraglilem po prostu w dol, bo nie bylem pewny ogonka. Pewnie te 3 PLN
    netto kogos uratuje przed smiercia glodowa :-) / :-(

  • 9. Data: 2004-07-01 23:23:32
    Od: "WR666" <w...@w...to.poczta.onet.pl>

> [...]

    > /osiemset dwadzieścia złotych/.
    > i teraz moje pytanie: czy to jest brutto czy netto?

    Jak sądzę chodzi o uczelnię wyższą lub jakąś inną instytucję państwową - oni
    głównie korzystają z kategorii wynagrodzeń. Chodzi definitywnie o
    wynagrodzenie brutto.

    Pozdrawiam
    WR666

  • 10. Data: 2004-07-02 15:58:07
    Od: RSujak @ plusnet. POLSKA (Prof)

    On Thu, 01 Jul 2004 19:45:28 GMT, "Jarek" <p...@n...polbox.com>
    wrote:

    >Zaokraglilem po prostu w dol, bo nie bylem pewny ogonka. Pewnie te 3 PLN
    >netto kogos uratuje przed smiercia glodowa :-) / :-(

    Mnie nie chodziło o 4PLN wystarczające na dodatkowy bochenek chleba
    (lub dwa), a o fakt, że robi to różnicę czy wynagrodzenie jest
    sprzeczne z prawem czy nie ...

    Aż tyle i tylko tyle ;-)

    Pozdrawiam
    Prof