PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę a własna działalność

  • 1. Data: 2002-12-17 13:34:10
    Temat: Umowa o pracę a własna działalność
    Od: m...@h...com (Seval)

    Witam,
    Mam drobne pytanie, na które niestety nie znalazłam odpowiedzi w
    archiwum. Mam nadzieję, że mi pomożecie.

    Czy umowa o prace na czas nieokreślony w jakikolwiek sposób
    przeszkadza w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej w podobnym
    zakresie? (zakaz konkurencji nie stosuje się)

  • 2. Data: 2002-12-17 17:34:16
    Temat: Re: Umowa o pracę a własna działalnoś
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Seval" <m...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > przeszkadza w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej w podobnym
    > zakresie? (zakaz konkurencji nie stosuje się)

    w niczym tylko nie należy sie przyznawać w pracy bo można byc pierwszym w
    kolejce
    nic nie trzeba zgłaszac w księgowości co miesiąc składasz (US , PIT 5 ,VAT-7
    itp w zlezoności od działaności) w ZUS deklaracje i płacisz składkę ok 100
    PLN
    a na koniec roku u siebie w księgowości mowisz iz sam chcesz sie rozliczyc
    (ulgi itp ) i wyepłniasz deklaracje sam

    rafal

  • 3. Data: 2002-12-17 22:20:34
    Temat: Re: Umowa o pracę a własna działalno?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 17 Dec 2002 18:34:16 +0100), "rafal"
    <g...@o...pl> był(a) napisał(a):

    >nic nie trzeba zgłaszac w księgowości

    Nieprawda. Jeżeli osiągasz zyski musisz zgłosić pracodawcy rezygnację
    z odliczania ulgi przez niego!

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 4. Data: 2002-12-18 05:12:21
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    > Nieprawda. Jeżeli osiągasz zyski musisz zgłosić pracodawcy rezygnację
    > z odliczania ulgi przez niego!

    a jakie będzie efekt nadłapłata/niedopłata ? mozna odebrac na koniec roku

    rafal

  • 5. Data: 2002-12-18 09:16:26
    Od: "Gres" <g...@k...net.pl>

    Użytkownik "rafal" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    W księgowości nie ale w rachubie płac tak

    > a jakie będzie efekt nadłapłata/niedopłata ? mozna odebrac na koniec roku

    Razem z karą za nieprawne odliczanie podwójnej ulgi podatkowej

    GRES
    g...@k...net.pl
    GG #219469
    http://www.szkolnelata.pl - odnajdź przyjaciół ze szkolnych lat

  • 6. Data: 2002-12-18 18:56:12
    Temat: Re: Umowa o pracę a własna działalność
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Seval <m...@h...com> wrote:
    > Czy umowa o prace na czas nieokreślony w jakikolwiek sposób
    > przeszkadza w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej w podobnym
    > zakresie? (zakaz konkurencji nie stosuje się)

    NIE.

    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2002-12-18 20:45:22
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 18 Dec 2002 06:12:21 +0100), "rafal"
    <g...@o...pl> był(a) napisał(a):

    >a jakie będzie efekt nadłapłata/niedopłata ?

    Niedopłata... Ty będziesz odliczał ulgę w Pit-5 (a musisz, masz taki
    obowiązek), a jednocześnie pracodawca też odliczy ulgę i będzie
    zaniżony podatek.

    >mozna odebrac na koniec roku

    Nie odebrać, a dopłacić, ale jak złapią, to będzie kara

  • 8. Data: 2002-12-18 21:15:32
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > NIE.

    Tak. Przeszkadza i to bardzo, ponieważ umowa o pracę zawiera obowiązki,
    które zabierają czas. Prawo nie zakazuje, a pracodawca też nie może o
    ile wcześniej nie stawiał warunków, ale pytanie było, czy nie
    przeszkadza i do tego wzmocnione zwrotem: "w jakikolwiek sposób".

    MFG: Dogbert