PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ubezpieczenie zdrowotne a zakaz konkurencji

  • 1. Data: 2004-02-21 10:19:41
    Temat: Ubezpieczenie zdrowotne a zakaz konkurencji
    Od: g...@p...onet.pl

    Mam pytanie zwiazane z okresem zakazu pracy u konkurencji. Poniewaz praktycznie
    rzecz biorac nie moge podjac pracy w zawodzie (), co z ubezpieczeniem
    zdrowotnym w okresie po 30 dniach od rozwiazania umowy? Czy jestem zmuszona do
    samodzielnego oplacania sobie tego ubezpieczenia?
    Z gory dzieki za odpowiedz.

  • 2. Data: 2004-02-21 10:33:41
    Temat: Re: Ubezpieczenie zdrowotne a zakaz konkurencji
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-02-21 11:19, osoba przedstawiająca się jako
    "g...@p...onet.pl" napisała co następuje:

    > Mam pytanie zwiazane z okresem zakazu pracy u konkurencji. Poniewaz praktycznie
    > rzecz biorac nie moge podjac pracy w zawodzie (), co z ubezpieczeniem

    To chyba zależy od zawodu ale generalnie nie jest tak źle. Parę dni temu
    oglądałem w TV ( to był chyba "Przystanek Praca") wypowiedź jakiegoś
    pana z PIP w tej sprawie. Mówił on że zakaz konkurencji może dotyczyć
    tylko pracy na porównywalnym stanowisku. Nie wyklucza całkowicie
    zatrudnienia w firmach konkurencyjnych a tym bardziej zatrudnienia w
    zawodzie.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-02-22 09:34:11
    Od: s...@o...pl

> [...]
    do
    > samodzielnego oplacania sobie tego ubezpieczenia?

    Hej,
    jeśli masz pracującego męża, niech Cie zgłosi do ubezpieczenia zdrowotnego jako
    członka rodziny w swoim zakładzie pracy, jeżeli zarejestrujesz się w PUP jako
    bezrobotna i będziesz pobierała zasiłek to będziesz zgłoszona do ubezpieczenia
    zdrowotnego przez PUP.
    pozdrawiam
    magda

  • 4. Data: 2004-02-22 11:45:36
    Od: Witiia <K...@p...onet.pl>

    Dnia 2004-02-21 11:19, Użytkownik g...@p...onet.pl napisał:

    > Mam pytanie zwiazane z okresem zakazu pracy u konkurencji. Poniewaz praktycznie
    > rzecz biorac nie moge podjac pracy w zawodzie (), co z ubezpieczeniem

    wg mnie nikt nie może zakazać Ci pracować w zawodzie - przecież to
    byłoby chore! W takim razie po zwolnieniu, firma powinna Ci do emerytury
    płacić comiesięczną pensję - no bo przecież przez nich nie możesz sama
    pracować.

    --
    Witiia

  • 5. Data: 2004-02-23 14:13:04
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    napisał:

> [...]
    > byłoby chore! W takim razie po zwolnieniu, firma powinna Ci do emerytury
    > płacić comiesięczną pensję - no bo przecież przez nich nie możesz sama

    No właśnie... nie wiem jak masz sformułowany ten zakaz: jeśli jest to wogóle
    zakaz pracy w zawodzie - albo muszą ci płacić, albo możesz spokojnie ten
    zakaz olać - przed sądem wygrasz (nie można zakazć pracy w zawodzie). A
    jeśłi jest on sformułowany za szeroko, przy czym nie masz w zamian żadnych
    benefitów (typu pensja), skonsultuj sięz jakimś prawnikiem-specjalistą prawa
    pracy, czy aby tego zakazu nie można po prostu olać lub zaskarżyć do sądu