PracaGrupypl.praca.dyskusje › UBEZPIECZENIE A BEZROBOCIE

  • 1. Data: 2005-11-11 15:03:07
    Temat: UBEZPIECZENIE A BEZROBOCIE
    Od: Stiles <s...@i...pl>

    Teoretycznie jestem jeszcze studentką, z absolutorium, aczkolwiek mam
    wiecej niż 26 lat więc nie przysługuje mi już możliwość takiego
    ubezpieczenia jak miałam do tej pory. Od kilku miesięcy jestem również
    osobą bezrobotną. W zeszłym tygodniu dostałam od lekarza skierowanie na
    zabieg, w przychodni jeszcze być może się nie zorientowali, że nie mam
    ubezpieczenia, ale jak poszłabym do szpitala to wyszłoby to na pewno.
    Moje pytanie w związku z tym, gdzie mogłabym się ubezpieczyć nawet na
    miesiąc by móc wykonac ten zabieg. Mam nadzieje że później znajdę już
    prace, ale do tego czasu potrzebne mi ubezpieczenie.

  • 2. Data: 2005-11-11 15:08:49
    Temat: Re: UBEZPIECZENIE A BEZROBOCIE
    Od: Stiles <s...@i...pl>

    gostek napisał(a):

    > co znaczy jestes jeszcze studentka z absolutorium?
    >
    > chyba mozesz zarejestrowac sie jako bezrobotna w urzedzie pracy i wowczas
    > masz skladke zdrowotna (chyba, podpytaj)
    >
    > zawrzec dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne z NFZ (okolo 200 zl na miesiac)
    >
    > nie wiem tez, czy nie mozesz sie podczepic z ubezpieczeniem pod osoba na
    > ktorej jestes utrzymaniu (ale chyba nie)

    To znaczy ze juz nie mam zajec, zrobilam w zeszlym roku absolutorium,
    ale nie obronilam sie jeszcze, mam nadzieje ze do kilku miesiecy udda mi
    sie rowniez obronic

  • 3. Data: 2005-11-11 15:14:16
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

  • 4. Data: 2005-11-11 16:25:31
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Stiles" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > by móc wykonac ten zabieg. Mam nadzieje że później znajdę już prace, ale
    > do tego czasu potrzebne mi ubezpieczenie.

    po ukonczeniu 26 roku zycia Twoj UP ma obowiazek cie ubezpieczyc. Wczesniej
    jest sie podpietym pod ubezpieczenie rodzicow (jesli nie ma sie swojego). W
    UP powinni Ci dac ksiazeczke i ja podpic.

  • 5. Data: 2005-11-11 16:31:42
    Od: Stiles <s...@i...pl>

    the_foe napisał(a):

> [...]
    > Wczesniej jest sie podpietym pod ubezpieczenie rodzicow (jesli nie ma
    > sie swojego). W UP powinni Ci dac ksiazeczke i ja podpic.
    nawet gdy jestem osoba bezrobotna tak?
    Dziekuje za odpowiedz

  • 6. Data: 2005-11-11 16:48:24
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > nawet gdy jestem osoba bezrobotna tak?

    No TYLKO w przypadku, kiedy jestes bezrobotna, co tak mieszacie w tych pojeciach?
    Jak nie jestes bezrobotna, to nie masz prawa do takiego swiadczenia, bo niby
    dlaczego.
    Wojtek

  • 7. Data: 2005-11-11 17:56:28
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Fotech w news:dl2i65$9p1$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > No TYLKO w przypadku, kiedy jestes bezrobotna,
    > co tak mieszacie w tych pojeciach?

    Przy czym nie chodzi wyłącznie o sam fakt braku zatrudnienia. Owa
    bezrobotność musi być stwierdzona przez UP, zcyli trzeba się zarejestrować.

    pozdrawiam
    Greg