PracaGrupypl.praca.dyskusje › Te chore pracodawcow wymagania...

  • 1. Data: 2003-10-14 10:01:03
    Temat: Te chore pracodawcow wymagania...
    Od: "Michal " <m...@g...pl>

    Czytam sobie wczoraj ogloszenia o prace w Wyborczej i co widze: w co drugim
    ogloszeniu cytuje "wiek do 35 lat" oraz wymagane przyslanie zdjecia.
    Czy nie uwazacie szanowni grupowicze ze taka dyskryminacja do skandal?!!!
    Przeciez takie klauzule sa nie do pomyslenia w UE czy USA.
    Rozumiem gdy sa stawiane wymagania ktore czlowiek jest w stanie sprostac, ale
    na wiek czy wyglad czy plec chyba nikt nie ma wplywu.
    A nasi poslowie znowu maja nas w dupie i nie uchwala prawa zakazujacego
    takiej dyskryminacji, bo zeby siedziec w parlamencie takich wymagan nie
    ma...poza ponad przecietna glupota.

  • 2. Data: 2003-10-14 10:28:14
    Temat: Re: Te chore pracodawcow wymagania...
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik Michal napisał, Dnia 03-10-14 12:01:

    > Czytam sobie wczoraj ogloszenia o prace w Wyborczej i co widze: w co drugim
    > ogloszeniu cytuje "wiek do 35 lat" oraz wymagane przyslanie zdjecia.
    > Czy nie uwazacie szanowni grupowicze ze taka dyskryminacja do skandal?!!!

    Uważam, przynajmniej w kwestii wieku, wygląd, hmm zależy jeśli to praca
    przy obsłudze klienta to jestem w stanie to zrozumieć.

    > Przeciez takie klauzule sa nie do pomyslenia w UE czy USA.

    Tego nie wiem, ale być może kłania się tu nasza gramatyka, tzn. w
    kwestii dyskryminacji płci. Można napisać np. Główna Księgowa co jest
    jednak mniej rzucającym się w oczy, IMO, przykladem dyskryminacji niż
    np. "kobietę na stanowisko - Szef działu rachunkowości".

    > A nasi poslowie znowu maja nas w dupie i nie uchwala prawa zakazujacego
    > takiej dyskryminacji,

    Dyskryminacja ze względu na płeć jest zakazana przez KP, tylko jak
    udowodnić, że nie przyjeli Cię ze względu na płeć właśnie? Może pora
    zacząć skarżyć wszystkich pracodawców ujawniających w ogłoszeniach
    preferencje co do płci poszukiwanych kandydatów? Poza tym, acz dotyczy
    to tylko - chyba, prac fizycznych, są inne (niższe) normy dla kobiet,
    niż dla mężczyzn. Czy pracodawca, który woli zatrudnić np. 3 meżczyzn
    niż 4 kobiety dyskryminuje pisząc, że woli facetów? Do pracy oczywiście.
    ;-)?
    Poza tym nawet jeśli ogłoszenia będą obojniacze, to i tak można będzie
    sobie w spokoju posegregować oferty wg imion. I pies z kulawą nogą się o
    tym nie dowie.

    bo zeby siedziec w parlamencie takich wymagan nie
    > ma...poza ponad przecietna glupota.

    Ja właśnie doszedłem do wniosku, że podawanie wieku nie ma sensu właśnie
    z przyczyn programowo-kompozycyjnych. Ale zdjęcie do CV to bym dołączał,
    zawsze stajesz się wtedy bardziej "żywym" kandydatem, a nie kartką
    papieru. Chociaż niesie to pewne ryzyko. :-/

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 3. Data: 2003-10-14 10:31:54
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-10-14 12:01:03 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Michal* skreślił te oto słowa:

    > Czy nie uwazacie szanowni grupowicze ze taka dyskryminacja do skandal?!!!

    Uwazamy...

    > Przeciez takie klauzule sa nie do pomyslenia w UE czy USA.
    > Rozumiem gdy sa stawiane wymagania ktore czlowiek jest w stanie sprostac, ale
    > na wiek czy wyglad czy plec chyba nikt nie ma wplywu.

    To jest jakas chora moda. Przeciez nikt nie przejdzie dalej przez sito
    rektutacyjne dlatego, ze ma piekny usmiech ( wiem, wiem, panowie prezesi
    czesto przyjmuja asystentki bo maja piekne niebieskie oczy... ale cóż
    zrobic).
    I tak naprawde przy selekcji CV nie zwraca sie uwagi na zdjecia ( no ok,
    odrzuca sie CV, do ktorych ktos dolaczyl fotke z wakacji starajac sie o
    prace w Banku - autentyk z Poznania). Dopiero na rozmowie wyglad zaczyna
    miec znaczenie...

    A wiek? To tez czesto fanaberia, ktora ma sie nijak do stanowiska.

    > A nasi poslowie znowu maja nas w dupie i nie uchwala prawa zakazujacego
    > takiej dyskryminacji, bo zeby siedziec w parlamencie takich wymagan nie
    > ma...poza ponad przecietna glupota.

    Jesli chodzi o zdjecia... tak sie sklada ze Polska ratifikowala ustalenia
    Miedzynarodowej Organizacji Pracy, i wymaganie zdjecia jest niezgodne z
    prawem takze i u nas... wyjatkiem sa oczywscie takie posady jak prezenterka
    TV, hostessa itp ( to jest calkowicie naturalne).
    Prawo nie jest przestrzegane... ale niewiele da sie zrobic...
    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154

  • 4. Data: 2003-10-14 10:39:28
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 14 Oct 2003 10:01:03 +0000 (UTC)
    "Michal " <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    > A nasi poslowie znowu maja nas w dupie i nie uchwala prawa zakazujacego
    > takiej dyskryminacji, bo zeby siedziec w parlamencie takich wymagan nie

    coz, nie tylko od tej strony brakuje nam daleko do usa czy bogatych krajow unii.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 5. Data: 2003-10-14 11:31:15
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    Podanie takich wymogów w ogłoszeniu oszczędza kłopotu obu stronom.
    Jeśli ustawa zabroni takiej treści ogłoszeń, to Cię uwalą na rozmowie
    kwalifikacyjnej i uzasadnią to tym, że inny kandydat był lepszy
    merytorycznie.

  • 6. Data: 2003-10-14 11:46:47
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 14 Oct 2003 12:31:54 +0200
    Lia <L...@a...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > posady jak prezenterka TV, hostessa itp ( to jest calkowicie
    > naturalne). Prawo nie jest przestrzegane... ale niewiele da sie

    do tego, zeby sie cos dalo zrobic, musi byc sprawny mechanizm
    egzekwowania tego prawa. jak to wyglada w Polsce, kazdy wie.

    Dopoki nie bedzie mozliwosci w _rozsadnym_ czasie pozwac do sadu
    pracodawcy za takie praktyki, prawo nadal bedzie nieprzestrzegane.

  • 7. Data: 2003-10-14 11:59:36
    Od: "ek" <x...@g...pl>

    Użytkownik "Michal " <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ogloszeniu cytuje "wiek do 35 lat" oraz wymagane przyslanie zdjecia.
    > Czy nie uwazacie szanowni grupowicze ze taka dyskryminacja do skandal?!!!

    nie
    dlaczego chcialbys zabronic pracodawcy dowolnego wyboru pracownkow

    > Przeciez takie klauzule sa nie do pomyslenia w UE czy USA.

    ale czy sa _praktycznie_ skuteczne?
    dochodzi do spotkania
    i zamiast uslyszec
    jest pani kobieta/powyzej 40 lat/
    dowiem sie ze sytuacja w firmie sie zmienila
    juz nie potrzebuja pracownika

    > Rozumiem gdy sa stawiane wymagania ktore czlowiek jest w stanie sprostac,
    ale
    > na wiek czy wyglad czy plec chyba nikt nie ma wplywu.

    coz z tego ze nie ma
    ale co to obchodzi pracodawce

    > A nasi poslowie znowu maja nas w dupie i nie uchwala prawa zakazujacego
    > takiej dyskryminacji, bo zeby siedziec w parlamencie takich wymagan nie
    > ma...poza ponad przecietna glupota.

    moge zaproponowac tylko popieranie zmiany systemu wyborczego
    wprowadzenie JOW
    ek

  • 8. Data: 2003-10-14 12:53:27
    Od: "PiotrP" <p...@a...com.pl>

    > Tego nie wiem, ale być może kłania się tu nasza gramatyka, tzn. w
    > kwestii dyskryminacji płci. Można napisać np. Główna Księgowa co jest

    a mnie się wydawało, że istnieje tylko stanowisko Główny Księgowy

    Główna Księgowa to chyba żona głównego księgowego
    tak jak doktorowa, prezesowa itd
    ale może się mylę.....

    pozdr.
    PiotrP

  • 9. Data: 2003-10-14 14:03:54
    Od: "boniedydy" <b...@z...pl>

    Użytkownik "ek" <x...@g...pl> napisał w wiadomości

    > moge zaproponowac tylko popieranie zmiany systemu wyborczego
    > wprowadzenie JOW

    Nawet JOW nie pomoże, jak ludzie zechcą zagłosować na Leppera. JOW to nie
    panaceum.

    boniedydy

  • 10. Data: 2003-10-14 14:07:00
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik PiotrP napisał, Dnia 03-10-14 14:53:

    > a mnie się wydawało, że istnieje tylko stanowisko Główny Księgowy
    >
    > Główna Księgowa to chyba żona głównego księgowego
    > tak jak doktorowa, prezesowa itd

    Sugerujesz, że księgowa, to żona księgowego? ;-)
    co prawda tu <http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=27373>
    twierdzą inaczej, ale ...

    > ale może się mylę....

    Hmm, otworzyłeś mi oczy, teraz już wiem, że instytucje poszukujące w
    ogłoszeniach np. głównej księgowej właśnie, to tak naprawdę biura
    matrymonialne, albo nawet agencje towarzyskie. >8-O

    A serio:
    <http://slowniki.pwn.pl/poradnia/lista.php?szukaj=g%
    B3%F3wny+ksi%EAgowy&kat=18>

    pozdrawiam