PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak sie dobrze zwolnic..

  • 1. Data: 2003-10-14 06:59:46
    Temat: Jak sie dobrze zwolnic..
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

    mam taki przpadek:
    Obecnie pacuje w firme X. Prowadze rozmowy z firma Y i oni chca mnie
    zatrudnic.
    Po jakim okresie od przedstawienia tego faktu pracodawcy X moge sie zwolnic
    czy jest to 2 tygodnie , czy miesiac.
    Czy nie groza mi jakies konsekwencje z X ze chce sie zwolnic z firmy X i
    pracowac dla Y.

    Dzieki za wszelkie uwagi

  • 2. Data: 2003-10-14 09:36:25
    Temat: Re: Jak sie dobrze zwolnic..
    Od: Karolina <k...@i...pl>

    Rafal wrote:

> [...]
    > Po jakim okresie od przedstawienia tego faktu pracodawcy X moge sie
    > zwolnic czy jest to 2 tygodnie , czy miesiac.

    to zależy, jak masz zapisane w umowie o pracę. a jeśli nie ma takiej
    klauzuli, to wtedy obowiązują zasady kodeksu pracy.

    > Czy nie groza mi jakies konsekwencje z X ze chce sie zwolnic z firmy X i
    > pracowac dla Y.

    teoretycznie nie powinny, o ile pracodawca X nie zażądał od Ciebie
    zobowiązania, że nie możesz w ciągu iluś tam lat po zakończeniu pracy
    pracować w firmie konkurencyjnej (znam taki przypadek, gdzie pracodawca w
    interesie ochrony swoich patentów i rozwiązań technologicznych zawiera z
    pracownikami taką właśnie umowę). Nie wiem, czy ma to jakieś podstawy w
    polskim prawie.

    Zawsze istnieje możliwość rozwiązania umowy za porozumieniem stron. I to
    jest chyba najrozsądniejsze rozwiązanie.

    Pozdrawiam.