PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szukanie pracy

  • 11. Data: 2003-01-05 06:32:05
    Temat: Re: Szukanie pracy (dlugie i nudne :) )
    Od: "Maxx" <m...@a...net>

    Kazdy
> [...]
    > poslac
    > podstawowych
    > dopuscic
    > ze
    > diodach
    >
    > A po co instalatorowi taka wiedza?? Przeciez to jest zwykly wyrobnik,
    ktory
    > w razie wiekszysch problemow ma wezwac "wlasciwych" ludzi. Jak by wszyscy
    > instalatorzy w firmach mieli taka wiedze to firma by z torbami poszla. Do
    > instalacji okablowania np. najlepiej nadaja sie elektrycy po
    > przeszkoleniu(nalezy wybic ze lba "lamanie" kabli)

    Taki czysty wyrobnik co tylko ma kable polozyc to jeszcze by sie jakos
    obszedl bez tej wiedzy. Ale juz technicy ktorzy dokonuja podlaczenia czy
    swiadcza serwis powinni miec _podstawowa_ wiedze. Piszac o przesylaniu fal
    czy tlumieniu chodzi mi o to, zeby taki technik mial _podstawowa_ i
    _lopatologiczna_ wiedze o tym, ze wogole jest takie cos jak tlumienie i
    mierzy sie to w dB. Albo prosta, lopatologiczna wiedze na temat tego czym
    sie rozni maska podsieci 255.255.0.0 od 255.255.255.0, czy tez ze mozna miec
    zainstalowane takie cos jak NAT. To sa rzeczy, ktore mozna _lopatologicznie_
    wyjasnic w dosc krotkim czasie. Nie wymagam, zeby mi taki technik podawal
    definicje, wzory i wyliczal takie rzeczy, bo to faktycznie do niczego mu sie
    nie przyda. Jednak jest zenujace, kiedy mowie technikowi, ze na pewno siec
    nie dziala, bo jest za maly poziom sygnalu w kanale zwrotnym (problem sie
    powtarzal regularnie), a on mi na to (trzymajac w reku analizator ustawiony
    na pokazywanie mocy sygnalu) odpowiada, ze to zupelnie nie o to chodzi, po
    czym do kolegi mowi, zeby poszedl pokrecic przy wzmacniaczu, bo mu sie za
    malo na wyswietlaczu pokazuje.

    > Rownie dobrze moglbys narzekac w stylu:
    > jak mozna dopuszczac do budowy domu ludzi, ktorzy nie wiedza jak rozchodza
    > sie naprezenia w konstrukcjach nosnych(przepraszam jezeli cos palnalem
    > jestem laikiem ;))

    Tez sie na tym nie znam :), ale mysle, ze nie spotyka sie budowlancow,
    ktorzy nie wiedza co to jest szpachla, zaprawa, cegla, pustak i tynk.
    Natomiast jest wielu "technikow", ktorzy nie znaja rownie podstawowych pojec
    z dziedziny ktora sie zajmuja.

    > Jak wyzej zwykly wyrobnik nie musi tego wiedziec,

    Jak wyzej :)

    > wystarczy kilkugodzinne
    > przeszolenie, instrukcja i procedury.

    No wlasnie, ale wyglada na to, ze nawet tego nie ma. A jesli jest to nikt
    tego potem w zaden sposob nie weryfikuje.

    > Widzisz tutaj chodzi o to ze taki pracownik jest tanszy, a wiec zysk firmy
    > jest wiekszy.

    IMHO Do czasu. Firm jest teraz duzo i jest kilka, w ktorych pracuja
    kompetenti ludzie. Klientow w koncu znudzi sie tracenie dlugich godzin (i
    zaczna tez liczyc ile na tym traca pieniedzy) z niekompentnymi ludzmi,
    ktorzy prosty, podrecznikowy problem na 5 minut rozwiazuja 4 godziny.

    Maxx

  • 12. Data: 2003-01-05 12:37:43
    Temat: Re: Szukanie pracy
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:av7dd6$32i$1@news.onet.pl...
    > Wiele pisze sie o tym, ze firmy sa takie i owakie. Ze nie odpisuja, ze
    > maja w dupie i tak dalej.
    >
    > Znajomy szuka pracownika (ogloszenie jest m.in. na
    > pl.praca.oferowana). W tresci jest wyraznie, ze rtzeba wyslac CV + LM.
    > Co robia ludzie? Wysylaja samo CV jak leci - kto pierwszy ten lepszy.

    zle robia inna sprawa ze pracodawca jest "dziwny" jezeli sadzi ze bajki z LM
    sa w 30% prawdziwe. Jak chce im wymyslec jakies zdania to niech maluja trawe
    na zielono - przynajmniej bedzie wiadomo kto jest zawziety i uparty. Znajomy
    ostatnio tez zadal LM (i to w wordzie) nie po to zeby to czytac, ale zeby
    sprawdzic na jakim poziomie ktos obsluguje go (znaczniki formatowania,
    szablony itd).

    --
    l...@s...pl

  • 13. Data: 2003-01-05 12:58:18
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    "Nina M. Miller" w news:m265t4bll3.fsf@pierdol.ninka.net napisał(a):

    > czyli, ludzie szukaja pracy poprzez medium, z ktorego
    > nie potrafia korzystac.

    Kurcze, wiec jak to jest? Skoro cala masa popelnia takie bledy, to ja
    powinienem dostac przynajmniej odpowiedz - wysylam zawsze to o co prosza
    (najczesciej CV i list motywacyjny) :)

    pozdrawiam
    Greg

  • 14. Data: 2003-01-07 19:06:48
    Od: ".:kolor:." <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > pl.praca.oferowana). W tresci jest wyraznie, ze rtzeba wyslac CV + LM.
    > Co robia ludzie? Wysylaja samo CV jak leci - kto pierwszy ten lepszy.

    No dobra.. - ale jak sensownie uzasadnić motywacje do pracy w firmie,
    która nie jest znana, nie podaje adresu strony internetowej z opisanym
    profilem działalności, a na dodatek podaje w ogłoszeniu nieprecyzyjny
    opis wymagań i zakresu obowiązków?

    Pozdrawiam,
    .:kolor:.

  • 15. Data: 2003-01-07 22:08:51
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    ".:kolor:." <k...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > która nie jest znana, nie podaje adresu strony internetowej z opisanym
    > profilem działalności, a na dodatek podaje w ogłoszeniu nieprecyzyjny

    ale dlaczego kazdy sie upiera, ze w liscie motywacyjnym trzeba
    uzasadnic chec do pracy _wlasnie w tej firmie_?

    mozna przeciez napisac, i uzasadnic, jaki rodzaj pracy ciebie
    interesuje i dlaczego. co chcialbys robic, jaka masz wlasnie
    MOTYWACJE.

    a co do poszukiwania informacji o firmach: myslec, myslec trzeba. jak
    nie ma nic na www, to co, juz inne zrodla informacji sa odciete?
    posucha? a panorama firm? jesli masz adres siedziby firmy, to naprawde
    nie bedzie takim az problemem zorientowac sie, co robia.
    mozna nawet zadzwonic i udwac klienta, ktory nie bardzo wie czego chce
    - zapewne juz ci wtedy wszystko naswietla, w sensie co firma moze a co
    nie :)

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 16. Data: 2003-01-08 02:45:28
    Od: ".:kolor:." <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

    > ale dlaczego każdy się upiera, ze w liście motywacyjnym trzeba
    > uzasadnić chęć do pracy _właśnie w tej firmie_?

    Chyba jest naturalne, że zwracając się do osoby/firmy piszę co mogę
    zaoferować i czego oczekuję w danym konkretnym przypadku.
    Czy nie jest tak, że np. zbyt duże motywacje i osiągnięcia zawodowe w
    stosunku do możliwości i planów firmy będą odstraszały..?

    Pozdrawiam,
    .:kolor:.

  • 17. Data: 2003-01-08 13:53:46
    Od: f...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Ale szczyt szczytow - sa kwiatki w postaci - "co do panstwa goloszenia
    > moje CV i informacje sa na stronie www.adres.strony.pl." No i ze
    > odpowie oczywiscie na wszelkie pytania.
    > Inne kwiatki? Prosze cos wiecej napisac o firmie i stanowisku pracy,
    > to napisze dobry list motywacyjny... (firma jest na prawde duza i
    > znana...)
    >
    > I niestety taka jest wiekszosc odpowiedzi....
    > Takie zgloszenia sa a i owszem drukowane, ale od razu laduja na
    > osobnej kupce..
    >
    > A potem sie ludzie sie dziwia, ze nikt sie do nich nie odezwal, ze

    jAK NP. MOŻNA NAPISAĆ LIST MOTYWACYJNY JESLI WIĘKSZOŚĆ FIRM DAJE OGŁOSZENIA
    TYPU PRZYJMĘ PRZEDSTWICIELA HANDLOWEGO I SZNUREK WYMAGAŃ, ANI NIE WIADOMO JAK
    BRANŻA, CO MIAŁOBY BY SIĘ SPRZEDAWAĆ, I CZASEM NAWET NIEWIADOMO JAKIEGOTERENU
    OFERTA DOTYCZY?

    CZY TU JEST SENS - LIST MOTYWACYJNY DO ANONIMOWEJ FIRMY?

  • 18. Data: 2003-01-14 12:29:14
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On 07 Jan 2003 14:08:51 -0800, n...@p...ninka.net (Nina M.
    Miller) wrote:

    >a co do poszukiwania informacji o firmach: myslec, myslec trzeba. jak
    >nie ma nic na www, to co, juz inne zrodla informacji sa odciete?
    >posucha? a panorama firm?

    Taa... Ogłoszenie o treści "Znana na rynku firma z branży FMCG w
    związku z dynamicznym rozwoejem (...) Oferty nadsyłać na adres Biuro
    Ogłoszeń Gazety Wyborczej (...) nr oferty xxx". Może powiesz mi gdzie
    szukać tej firmy???

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 19. Data: 2003-01-14 22:39:30
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    jerzu <j...@i...pl> writes:

> [...]
    > związku z dynamicznym rozwoejem (...) Oferty nadsyłać na adres Biuro
    > Ogłoszeń Gazety Wyborczej (...) nr oferty xxx". Może powiesz mi gdzie

    no nie powiesz mi, ze jak idziesz na rozmowe kwalifikacyjna, to nie
    wiesz, do jakies firmy! ogloszenie ogloszeniem, ale musza sie ujawnic
    na jakims etapie.

    a na ogloszenie tego typu wysylasz cv i jesli zadaja listu
    motywacyjnego - to ogolny.
    i tyle.

  • 20. Data: 2003-01-14 23:07:21
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    jerzu wrote:

> [...]
    > związku z dynamicznym rozwoejem (...) Oferty nadsyłać na adres Biuro
    > Ogłoszeń Gazety Wyborczej (...) nr oferty xxx". Może powiesz mi gdzie

    Chyba z "dynamicznym zwojem" ;).

    Czesc firm podajacych tylko telefon badz ogolnikowy adres daje sie odszukac.

    Flyer