PracaGrupypl.praca.dyskusje › ------------Sterowniki PLC - ile???-----------

  • 1. Data: 2004-08-26 15:37:31
    Temat: ------------Sterowniki PLC - ile???-----------
    Od: l...@w...pl

    Witam,
    Ludzie oferuja rozne uslugi przez net, chcialbym sie dowiedziec na ile mozna
    wycenic programowanie sterownikow PLC, np. program obslugujacy sygnalizacje
    przejazdu kolejowego i dla porownania program odpowiedzilny za sterowanie
    silownikiem umieszczajacym detale do obrobki na obrotowej tarczy.
    Wiem naiwne ale od czegos trzeba zaczac:)
    Moze ktos sie orientuje w stronkach o tej tematyce (ciekawe projekty itp.)
    albo w grupach dyskusyjnych.

    Dzieki za kazda podpowiedz
    Pozdrawiam
    Lisu

  • 2. Data: 2004-08-26 16:05:45
    Temat: Re: ------------Sterowniki PLC - ile???-----------
    Od: "bezrobotny" <A...@g...pl>

    już się chyba o to pytałeś... ja nie wiem ile konkretnie zarabiają, ale
    wiem, że za nieco bardziej skompikowane (a może nie, tylko większe projekty)
    biorą kupę kasy (i mają klientów).

  • 3. Data: 2004-08-26 17:42:09
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    l...@w...pl wrote:

> [...]
    > tarczy. Wiem naiwne ale od czegos trzeba zaczac:)
    > Moze ktos sie orientuje w stronkach o tej tematyce (ciekawe projekty itp.)

    Można zarobić i to bardzo dużo ale to zależy jak dobrze znasz temat. Jeśli
    jesteś na etapie pisania programów w "ladder diagram" to raczej żadnego
    zlecenia nie znajdziesz, natomiast gdy dobrze znasz jakiś typ PLC z różnymi
    jego "kruczkami", potrafisz oprogramować sieć (Profibus, ASI, itp.) i
    współpracę z urządzeniami peryferyjnymi (np. falowniki) oraz panele
    operatorskie to możesz konkretnie zarobić. Procedurki które tu podałeś
    można wycenic na kilkadziesiąt złotych, natomiast oprogramowanie kompletnej
    obrabiarki czy linii produkcyjnej, z wizualizacją procesu nawet na
    kilkanaście tysięcy i więcej - zależy to od wielkości przedsięwzięcia a
    przede wszystkim od tego ile uda Ci się wynegocjować od klienta ;-)
    BTW: jaki typ sterowników programujesz?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2004-08-26 21:38:22
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <1...@n...onet.pl> l...@w...pl writes:
> [...]

    >przejazdu kolejowego i dla porownania program odpowiedzilny za sterowanie

    Przepraszam ze wtrace swoje 3 grosze:
    To do tego zeby zamykac i otwierac zapory trzeba napisac program?

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 5. Data: 2004-08-26 22:15:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...TO.komorka.org>

    Stanislaw Chmielarz wrote:

    > Przepraszam ze wtrace swoje 3 grosze:
    > To do tego zeby zamykac i otwierac zapory trzeba napisac program?

    Zawsze można postawić dróżnika. Tyle, że nie zawsze takowy się sprawdza.

    M.

  • 6. Data: 2004-08-30 14:35:18
    Od: l...@w...pl

    W odpowiedzi na pytanko "sterowniki PLC ile?":
    powiem to tak chce nauczyc sie programowac sterowniki PLC, za
    bardzo nie znam jeszcze tego tematu i nie mam skonczonych
    zadnych kursow w tym kierunku, na razie jestem na etapie
    programow o jakich napisalem, widze ze sie orientujesz w
    tematcie wiec moze podpowiedzalnys mi czy jako samouk (z
    ksiazek) mozna wejsc w ten temat czy raczej sobie dac spokoj,
    czy na necie sa jakies materialy? albo symulatory sterownikow?
    wogole na co najpierw zwrocic uwage? ja na razie zaczalem od sterownikuow
    Zimensa i programow S5 i S7.

    Pozdrawiam i dzieki za odzew
    Lisu

  • 7. Data: 2004-08-31 19:37:49
    Od: "qbaem" <q...@o...pl>

    > Przepraszam ze wtrace swoje 3 grosze:
    > To do tego zeby zamykac i otwierac zapory trzeba napisac program?

    I to bardziej skomplikowany niż Ci się wydaje... A sprzęt musi spełniać wysokie
    wymagania. W warunkach polskich głównie sterowniki B&R, GeFanuc jeśli idzie o
    "seryjnie produkowane" sterowniki. To tak na marginesie....
    qbaem

  • 8. Data: 2004-08-31 20:28:02
    Od: "darek" <d...@p...onet.pl>

    Na laborkach programowalismy General Electric Fanuc, ale jakos nie widzialem
    zadnych ofert z takimi wymaganiami.

  • 9. Data: 2004-09-02 06:50:37
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <7...@n...onet.pl> "qbaem" <q...@o...pl>
    writes:
> [...]

    >wymagania. W warunkach polskich głównie sterowniki B&R, GeFanuc jeśli idzie o

    No prosze jaki postep :-((( A kiedys wystarczylo do tego pare przekaznikow i
    stycznikow ...