PracaGrupypl.praca.dyskusje › Służbowy telefon komórkowy - pytanie

  • 21. Data: 2006-05-25 08:36:25
    Temat: Re: Służbowy telefon komórkowy - pytanie
    Od: "jacek533" <j...@i...pl>

    > poniedzialek, tylko normalnie kasy. Jak nie dostawalem, to okazywalo sie,
    > ze nie mam czasu, i mowilem to bezczelnie szefowi, on wiedzial, na czym
    > stoi, i dzieki temu jakos dawalo sie zyc :)

    I to mi się podoba.

    Otóż pytanie zadałem, ponieważ niedawno miałem taką akcję.

    Zadzwonił szef po godz. 21 z problemem ( palmtop P. Handlowy miał problemy z
    replikacją i należało coś tam naprawić, przeinstalować itp...).
    Pech chciał, że akurat sprawdzałem stan swojego konta...i coż zobaczyłem?
    Coś mi się nie zgadzało - premia niższa od oczekiwanej /płaconej regularnie
    co mies./ aż o 100 zł!!!!
    No cóż, odebrałem telefon.
    Powiedziałem im, że mają pecha, bo teraz jestem u klienta, który w
    odróżnieniu od nich po prostu mi płaci.
    (Poniekąd była to prawda, bo obok leżał laptop z bazami do "naprawienia" za
    konktretną sumkę).
    A PH niech zostawi palmtopa - jutro rano zajmę się tym w godzinach pracy.
    Reakcja szefa (akurat pion IT podlega pod centralę i formalnie on nie jest
    moim szefem) ?
    "No przecież jak on się nie zrzuci z zamówieniami to..." - wiadomo, nie
    będzie dostaw na czas...itd, itp
    Szef "dostanie" po premii, handlowcy nie zrobią targetów...

    Tylko co z tego ma informatyk?
    On też ma rodzinę na utrzymaniu i oczekuje za wykonaną pracę zapłaty!
    Jego czas jest równie cenny.

    Trochę obrazili się na mnie.
    Chodzili ze spuszczonymi głowami przez kilka dni.
    Unikali mojego wzroku. Jak dzieci.
    Nieprzyjemna atmosfera z biegiem czasu rozeszła się "po kościach".

    Wiedzą, że mam gdzie odejść, że branża produktów tzw. szybko rotujących jest
    raczej nielubiana przez informatyków ze względu na swą "upierdliwość"...
    Wielu informatyków z zachodniopomorskiego wyjeżdża na Zachód i powoli
    zaczyna ich brakować tutaj.

    Równolegle prowadzę i rozwijam własną działalność.
    Myślę, że w Polsce jeśli ktoś chce naprawdę zarobić konkretne pieniądze,
    musi prędzej czy później przejść na SWOJE, bo to jeszcze dziki kraj, gdzie
    nie ustanowiono jasnych zasad współżycia społecznego, a ludzie nie wyzbyli
    się socjalistycznego myślenia. Niestety, takie jest moje zdanie o własnym
    kraju.

    Zobaczę. Jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie w przeciągu miesiąca, może
    dwóch... poproszę o podwyżkę.
    Jeśli i to nie pomoże - odejdę i...będę miał to wszystko w...głębokim
    poważaniu ;-)
    Owszem, przyjadę chętnie, ale jako zleceniobiorca, który wystawi odpowiednią
    fakturkę za wykonaną usługę.

    pozdr.

    J.M.

  • 22. Data: 2006-05-29 12:00:22
    Od: "Zbyniu" <k...@p...onet.pl>

    Cześć,

    > A na powaznie: nie musisz. Tyle ze praca to poza ramami formalnymi rowniez
    > te nieformalne. Pomozesz ludziom - ludzie tobie pomoga. No i beda brali
    > rozne drobiazgi pod uwage przy podwyzkach awansach, itp.
    Nieformalny kontakt to ta prywatna komórka - znają ją Ci którzy powinni. A i tak
    tych "drobnych drobiazgów" nie biorą pod uwagę. Tyle, że tutaj z czystym
    sumieniem ją wyłączam/odbieram kiedy chcę natomiast w przpyadku służbowej numer
    będize powszechnie znany i przynajmniej próby dzwonienia będą o dowolnej porze.

    > Piszesz ze czasami dzwoni - to na prawde taki problem czasami odebrac?
    Czasem tak. Telefon od osoby z pracy po godzinach=kłopoty.

    > Pomijam juz fakt, ze lepiej jest nie bedac mocno zwiazanym z pracodawca i
    > nie planujac z nim rozwoju kariery i przyszlosci podawac ludziom prywatny a
    > nie sluzbowy numer telefonu...
    Póki co innego nie mam i właśnie taki podaję.

    Pozdr,
    Zbyszek