PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skladki

  • 1. Data: 2003-08-28 11:03:32
    Temat: Skladki
    Od: "Maczkin" <m...@i...pl>

    Witam
    Mam pracownika zatrudnionego na umowe o prace, chcialabym mu zlecic inna
    dodatkowa prace - na uwowe zlecenie. Czy od tej umowy zlecenia musze rowniez
    oplacic wszystkie skladki ZUS czy wystarczy sam podatek i skladka zdrowotna?

    Pozdrowienia
    Magda (z...@i...pl)

  • 2. Data: 2003-08-28 16:51:25
    Temat: Re: Skladki
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

> [...]
    rowniez
    > oplacic wszystkie skladki ZUS czy wystarczy sam podatek i skladka
    Wszystkie składki.

  • 3. Data: 2003-08-28 19:12:27
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    I to jest wlasnie zdzierstwo. Dzieki, potwierdziles moja wiedze,
    Magda

  • 4. Data: 2003-08-28 19:56:46
    Od: Ela Suchenia <e...@a...w.sygnaturce>

    Maczkin napisał(a):

> [...]
    > oplacic wszystkie skladki ZUS czy wystarczy sam podatek i skladka zdrowotna?

    Nie może jedna firma podpisać z pracownikiem zarówno umowy o pracę i
    umowy zlecenia.

    Pozdrawiam.

    --
    ..:: Ela Suchenia == elcik<at>wp<dot>pl == GG #165056 ::..
    [ ,,Think positive in life always and look for opportunities ]

  • 5. Data: 2003-08-28 20:31:54
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

    > Nie może jedna firma podpisać z pracownikiem zarówno umowy o pracę i
    > umowy zlecenia.
    A gdzie napisane, że nie ?

  • 6. Data: 2003-08-29 16:11:03
    Od: Ela Suchenia <e...@a...w.sygnaturce>

    pisarz programów napisał(a):

    > A gdzie napisane, że nie ?

    Tego to niestety nie wiem, ale spotkałam się osobiście z taką sytuacją.

    Pozdrówka.

  • 7. Data: 2003-08-29 16:18:59
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

    > Tego to niestety nie wiem, ale spotkałam się osobiście z taką sytuacją.
    U moich klientów jest to na porządku dziennym, a w przepisy wnikają bardzo,
    więc można. Chyba, że Twoja sytuacja była wielce nietypowa.

  • 8. Data: 2003-08-30 12:03:10
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Ela Suchenia napisał:

    > Tego to niestety nie wiem, ale spotkałam się osobiście z taką sytuacją.

    Pewnie chodzi o to, że taka forma jest w świetle ustawy bezcelowa:

    art 8 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

    "2a. Za pracownika, w rozumieniu ustawy, uważa się także osobę
    wykonującą pracę
    na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy o
    świadczenie usług, do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się
    przepisy
    dotyczące zlecenia, albo umowy o dzieło, jeżeli umowę taką zawarła z
    pracodawcą, z którym pozostaje w stosunku pracy, lub jeżeli w ramach
    takiej
    umowy wykonuje pracę na rzecz pracodawcy, z którym pozostaje w stosunku
    pracy."

    Tudzież mogą istnieć wewnętrzne regulacje w firmach, mające zapobiegać
    omijaniu rygorów budżetu lub po prostu wyprowadzaniu kasy z firmy.

    Flyer

  • 9. Data: 2003-08-30 15:39:41
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    Nigdzie sie nie spotkalam, aby byl jakis zakaz z zatrudnianiem osoby na
    umowe o prace i dodatkowo zleceniem- a szczegolnie jesli umowa o prace
    opiewa jakies obowiazki, a um. zlec. inne.
    Jesli chodzi o platnosc skladek, to i tu i tu trzeba odproiwadzic wszystkie?
    Magda