PracaGrupypl.praca.dyskusje › Samozatrudnienie

  • 1. Data: 2004-06-30 12:41:47
    Temat: Samozatrudnienie
    Od: "Fungio" <f...@o...pl>

    W związku z propozycją pracodawcy z kategorii "nie do odrzucenia" polegającą
    na konieczności samozatrudnienia (zarejestrowania działalności gospodarczej)
    mam pytania o wysokość obciążeń jakie musi ponieść osoba prowadząca
    działalność gospodarczą tzn ZUS, ubezpieczenia, podatki (VAT,PIT i CIT).
    Fungio

  • 2. Data: 2004-06-30 12:53:47
    Temat: Re: Samozatrudnienie
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > mam pytania o wysokość obciążeń jakie musi ponieść osoba prowadząca
    > działalność gospodarczą tzn ZUS, ubezpieczenia, podatki (VAT,PIT i CIT).

    Jestem przeciwnikiem odsyłania w google, ale tym razem warto, zobacz tez
    http://www.twoja-firma.pl/artykuly/1,zakladanie-dzia
    lalnosci-gospodarczej.html
    www.mf.gov.pl

    W uproszczeniu koszty działalnosci na rzecz wszelakich ubezpieczen sa
    obecnie na poziomie 655 zł, podatek dochodowy stawką 19% (po odjeciu
    kosztow), VAT jesli konieczny 22% wartości sprzedaży (chyba, ze rocznie
    sprzedasz za nie wiecej niz ok 10000 euro), ale i tak sa tu pewne
    ograniczenia co do charakteru świadczonych usług.
    100-250 zł prowadzenie księgowości mikrofirmy w zawodowym biurze, 9zł -
    250zł prowadzenie rachunku w banku ...
    Chyba nic nie pominąłem ? :)
    Wojtek

  • 3. Data: 2004-06-30 16:01:48
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [fotech] - 2004-06-30 14:53:

    > 100-250 zł prowadzenie księgowości mikrofirmy w zawodowym biurze, 9zł -
    > 250zł prowadzenie rachunku w banku ...

    KPiR prowadzi się w domu za darmo a rachunek w mBanku też 0 zł :)

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 4. Data: 2004-06-30 16:05:55
    Od: "Havoc" <h...@p...onet.pl>

    > KPiR prowadzi się w domu za darmo a rachunek w mBanku też 0 zł :)

    Dokladnie tak jest, sam prowadze taka dzialalnosc (u siebie w domu = 0 zl) i
    mam konto w mBanku (0zl).

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-06-30 19:22:41
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 30 cze 2004 w liście [news:cbuoij$gg6$1@nemesis.news.tpi.pl]
    Havoc [h...@p...onet.pl] napisał(a):

    > Dokladnie tak jest, sam prowadze taka dzialalnosc (u siebie w domu
    > = 0 zl) i mam konto w mBanku (0zl).

    Już nie tak za darmo. 1 zł za przelew, to nic? Żartuję oczywiście, bo
    to naprawdę mało. Zwłaszcza, że jeszcze do ZUS'u są przelewy za darmo.

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki

  • 6. Data: 2004-07-01 06:02:16
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

    > KPiR prowadzi się w domu za darmo a rachunek w mBanku też 0 zł :)

    Porada byla dla człowieka, ktory nie ma pojecia w co sie pcha:) z
    zaznaczeniem, ze to ksozty przy obsludze biura. Swoja droga ciekaw jestem,
    ile błedów sie robi przy spontaniczym prowadzeniu książki w domu :)
    Wojtek