PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sąd pracy

  • 1. Data: 2005-03-31 14:11:40
    Temat: Sąd pracy
    Od: "Rocco" <r...@g...pl>

    witam

    Pracuje w pewnej firmie ósmy miesiąc.Od okolo 2 mi-cy zrobil sie syf i nie
    wyplacaja kasy.
    Czy na moim miejscu dopracowalibyscie jeszcze te 4 m-ce zeby dojsc do
    kuronia czy nie?
    Bo moze byc tak ze przepracuje te 4 m-ce i nie dostawal bede kasy za te 4
    m-ce (wisza mi juz za 2 poprzednie tak wiec byloby 6 niewyplaconych pensji
    gdyby nie zaplacili za te przyszle 4 miesiace.

    I mam teraz pytanie czy dlugo sie czeka w sadzie pracy na pozytywne
    rozstrzygniecie tej sprawy i jak ma sie do tego przyznanie "kuronia".

    Bo jezeli nie bede mial kwitkow wyplaty pensji za wszytskie 12 m-cy to
    chyba nie przyznaja mi a sadzie ze nie szybko sad roztrzygnie sprawe na moja
    korzysc i wtedy "kuron" moze przepasc?
    Jak to jest wtedy z przyznaniem, bo jezeli dopiero przypusmy (po pol roku od
    wniesienia sprawy bo tak przyjalem ze dopiero po tym czasie od wszczecia
    sprawy moga mi pozytywnie rozpatrzyc wrac z wyplaceniem przez pracodawce
    zaleglych pensji) czyli (wszesien 2005+pol roku na "formalnosci") czyli
    okolo marca 2006 (wtedy przypuszczam hipotetycznie ze byloby wszytsko
    zalatwione wraz z wypatami zaleglymi_ to wtedy jeszcze moge sie starac o
    kuroniowke czy nie?

    pozdr.

  • 2. Data: 2005-04-01 08:14:48
    Temat: Re: Sąd pracy
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Thu, 31 Mar 2005 16:11:40 +0200, na pl.praca.dyskusje, Rocco napisał(a):

    > Czy na moim miejscu dopracowalibyscie jeszcze te 4 m-ce zeby dojsc do
    > kuronia czy nie?
    to musi być twoja decyzja

    > Bo jezeli nie bede mial kwitkow wyplaty pensji za wszytskie 12 m-cy to
    > chyba nie przyznaja mi
    Przyznają.
    Z wyrokiem sądu możesz podać tę firmę do komornika i być może odzyskasz
    pieniądze.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 3. Data: 2005-04-01 11:12:26
    Od: "bca" <p...@o...pl>

    Terminy w Sądzie pracy są wielomiesięczne. Ale to może zależeć od miasta .
    np. 10 miesięcy - Warszawa Praga. (a więc bliżej słowa kilkunasto miesięczne
    niż kilku miesięczne).
    To musi być twoja decyzja. Do roku niedaleko, zasiłek pewniejszy.
    Ale moja ogólna zasada: nie pracować za darmo.