PracaGrupypl.praca.dyskusjeSąd Pracy - jak wnieść wniosek? › Sąd Pracy - jak wnieść wniosek?
    From: "Piotr J." <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Sąd Pracy - jak wnieść wniosek?
    Date: Fri, 23 May 2003 22:14:51 +0200

    Cześć,
    Być może to banalne pytanie ale nigdy nie miałem styczności z sądami
    wogóle.
    Interesuje mnie poza tym parę innych rzeczy:

    1. Czy Sądy Pracy są wydzielone, czy też po prostu przy każdym Sądzie
    Rejonowym istnieje jakaś jednostka, która się tym zajmuje?
    Przypuszczam, że to pierwsze ale chcę mieć pewność. Może ktoś wie
    gdzie mieści się Sąd Pracy we Wrocławiu?

    2. Jak wygląda złożenie wniosku, czy trzeba za to płacić (jakieś
    opłaty skarbowe itp.)? Jak długo trzeba czekać aby sprawa trafiła na
    wokandę?

    3. Jak wygląda sprawa sądowa? Przypuszczam, że jest to postępowanie
    czysto administracyjne, bez świadków; czy jest konieczne pojawienie
    się pozwanego pracodawcy na rozprawie? Pytam bo wiem jak wyglądają
    rozprawy w Polsce, wystarczy mieć znajomego lekarza i proces ciągnie
    się latami...

    Jeśli ktoś ma w tym temacie jakies doświadczenia, bardzo prosze o
    informacje.

    Piotr J.