PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy o pracę- co przysługuje?

  • 1. Data: 2003-06-26 17:40:50
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę- co przysługuje?
    Od: "B." <m...@N...gazeta.pl>

    Witam grupowiczów
    Przy rozwiązaniu umowy o pracę przez pracownika z Art 55 par 1. z powodu
    braku wypłaty wynagrodzenia przysługuje jakieś dodatkowe odszkodowanie,
    mam pytanie w jakiej wysokości ( za ile miesięcy )?

    Pozdrawiam
    Dziękuję za wszelkie wypowiedzi

  • 2. Data: 2003-06-28 13:07:23
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę- co przysługuje?
    Od: Mieczysława Mazur <m...@p...onet.pl>

    KODEKS PRACY
    Art. 55. § 1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia, jeżeli
    zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzające szkodliwy wpływ wykonywanej pracy
    na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go w terminie wskazanym w
    orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej ze względu na stan jego zdrowia i
    kwalifikacje zawodowe.
    § 1(1) Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1 także wtedy,
    gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych obowiązków wobec
    pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysokości
    wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli umowa o pracę została zawarta na czas
    określony lub na czas wykonania określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres
    2 tygodni.
    § 2. Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia powinno
    nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny uzasadniającej rozwiązanie umowy. Przepis
    art. 52 § 2 stosuje się odpowiednio.
    § 3. Rozwiązanie umowy o pracę z przyczyn określonych w § 1 i 1(1) pociąga za sobą
    skutki, jakie przepisy prawa wiążą z rozwiązaniem umowy przez pracodawcę za
    wypowiedzeniem.

    Pozdrawiam
    J. Borowski