PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiazanie umowy o prace bez wypowiedzenia.

  • 1. Data: 2005-04-26 20:08:00
    Temat: Rozwiazanie umowy o prace bez wypowiedzenia.
    Od: Ania i Grześ <b...@m...pl>

    Witam

    Chcialem sie dowiedziec czy Art. 30 $1, pkt.3 Kodeksu Pracy mozna
    zastosowac "zawsze"?

    Tresc tego punktu: "przez oświadczenie jednej ze stron bez zachowania
    okresu wypowiedzenia (rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia)"

    Chodzi o to, ze umowe mam do 30 kwietnia (okres probny) chce ja
    przedluzyc, ale do czasu az znajde nowa prace po czym rozwiazac ja
    (umowa bedzie przedluzona na rok), czy w tym wypadku moge rozwiazac
    umowe korzystajac z w/w. przepisu?

    Jak zalatwic to formalnie z pracodawca? Wystarczy przyjsc i powiedziec,
    ze zgodnie z takim i takim przepisem rozwiazuje umowe, czy podac mu to
    na pismie?

    --
    Pozdrawiam, Ania i Grzes (Od 26.12.2004 mąż i żona)
    - Żwirek kręci z Muchomorkiem!?

  • 2. Data: 2005-04-26 20:30:56
    Temat: Re: Rozwiazanie umowy o prace bez wypowiedzenia.
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2005 22:08:00 +0200, Ania i Grześ <b...@m...pl> napisał:

    > Jak zalatwic to formalnie z pracodawca? Wystarczy przyjsc i powiedziec,
    > ze zgodnie z takim i takim przepisem rozwiazuje umowe, czy podac mu to
    > na pismie?

    Cos ci sie....
    http://praca.gazeta.pl/praca/1,47406,459081.html?as=
    8

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2005-04-26 22:22:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 26 Apr 2005 22:08:00 +0200, Ania i Grześ
    <b...@m...pl> zakodował:

    >Jak zalatwic to formalnie z pracodawca? Wystarczy przyjsc i powiedziec,
    >ze zgodnie z takim i takim przepisem rozwiazuje umowe, czy podac mu to
    >na pismie?

    Przecież w tym samym przepisie masz:
    § 3. O?wiadczenie każdej ze stron o wypowiedzeniu lub rozwi?zaniu
    umowy o pracę bez wypowiedzenia powinno nast?pić na pi?mie.

    Polecam też lekturę Art. 55.

    Generalnie rozwiązać umowę bez wypowiedzenia możesz zawsze - i taka
    informacja pojawi się na świadectwie pracy. Ale jeżeli rozwiązanie
    było nieuzasadnione (przyczyna nieprawdziwa bądź nie uzasadniająca
    tego trybu rozwiązania umowy przez pracownika) pracodawca
    prawdopodobnie wygra w sądzie pracy odszkodowanie i zmianę trybu
    rozwiązania oraz sprostowanie świadectwa.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-04-26 23:07:34
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    A nie lepiej dojść do porozumienia z pracodawcą i rozwiązać umowę za
    porozumieniem stron?
    Albo za wypowiedzeniem. Każdą umowę o pracę na okres próbny można
    wypowiedzieć. Okres wypowiedzenia umowy na okres próbny:
    - 2 tygodnie - wynosi 3 dni,
    - ponad 2 tygodnie, a mniej niż 3 mies. - 1 tydzień,
    - 3 miesiące - 2 tygodnie.
    Do rozwiązania bez wypowiedzenia musi być uzasadnienie, należy podać
    przyczynę.

    wa

  • 5. Data: 2005-04-27 07:17:31
    Od: Ania i Grześ <b...@m...pl>

    Dnia 2005-04-26 22:08, Ania i Grześ napisał(a):

    > Jak zalatwic to formalnie z pracodawca? Wystarczy przyjsc i powiedziec,
    > ze zgodnie z takim i takim przepisem rozwiazuje umowe, czy podac mu to
    > na pismie?

    Pytalem dlatego, ze tesciu posiada wlasna firme i mowi mi za kazdym
    razem, zeby sie nie przejmowac, bo moge zwolnic sie kiedy chce, np: w
    sposob taki, ze przestane przychodzic do pracy, gdy mowie mu, ze bedzie
    to porzucenie pracy, to zaprzecza, mowiac, ze nie ma juz takiego czegos.

    Pracodawca nie chce wyrazic zgody na porozumienie stron, juz rozmawialem
    z nim o tym.

    Czy w czasie okresu wypowiedzenia, np: 2 tygodnie, musze pracowac u
    niego, czy jest to "moj czas"? Mozna wystapic z pismem o wypisanie
    urlopu bezplatnego na okres tych dwoch tygodni?

  • 6. Data: 2005-04-27 07:22:09
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Ania i Grześ" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > taki, ze przestane przychodzic do pracy, gdy mowie mu, ze bedzie to
    > porzucenie pracy, to zaprzecza, mowiac, ze nie ma juz takiego czegos.

    Jest i zasadniczo lepiej nie miec tego na swiadectwie.

> [...]
    > czy jest to "moj czas"? Mozna wystapic z pismem o wypisanie urlopu
    > bezplatnego na okres tych dwoch tygodni?

    Mozesz wystapic o urlop bezplatny - on nie musi sie zgodzic.
    Jesli masz platny urlop do wykorzystania, powinienes go w tym czasie
    wykorzystac.
    Pracodawca moze Cie zwolnic ze swiadczenia pracy w okresie wypowiedzenia,
    ale zalezy to tylko od jego dobrej woli.

    Ogolnie, jesli w zaden sposob sie z pracodawca nie dogadasz, najgorsza
    wersja jest taka, jest pracujesz te dwa tygodnie wypowiedzenia minus dni
    platnego urlopu.

    I.

  • 7. Data: 2005-04-27 08:48:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 27 Apr 2005 09:22:09 +0200, "Immona"
    <c...@W...zpds.com.pl> zakodował:

    >Jest i zasadniczo lepiej nie miec tego na swiadectwie.

    Wskaż przepis, bo AFAIK nie ma. Jak ktoś nie chodzi do pracy bez
    usprawiedliwienia, to narusza podstawowy obowiązek i to MOŻE być
    przyczyną rozwiązania umowy przez pracodawcę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika.

    >Mozesz wystapic o urlop bezplatny - on nie musi sie zgodzic.
    >Jesli masz platny urlop do wykorzystania, powinienes go w tym czasie
    >wykorzystac.

    Na jakiej podstawie "powinien"? Nie ma takiego obowiązku - to
    pracodawca decyduje kiedy udzieli urlopu (uwzględniając wnioski
    pracowników i potrzeby firmy).

  • 8. Data: 2005-04-27 09:27:33
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    > Pięknego dnia Wed, 27 Apr 2005 09:22:09 +0200, "Immona"
    > <c...@W...zpds.com.pl> zakodował:

    > Wskaż przepis, bo AFAIK nie ma. Jak ktoś nie chodzi do pracy bez

    Nie bede sie klocic, bo wiedze mam "obiegowa" - tzn. jak jakis czas temu
    ktos znajomy zmienial prace, to nie chcacy dac porozumienia stron pracodawca
    grozil "porzuceniem pracy" w papierach (praca podczas okresu wypowiedzenia u
    starego pracodawcy nie byla mozliwa). No ale to bylo szkolnictwo - i moze
    mial na mysli dyscyplinarke z podanym powodem "porzucenie pracy". W jednej i
    drugiej wersji, zle to miec w papierach.

> [...]
    > pracownika.

    > Na jakiej podstawie "powinien"? Nie ma takiego obowiązku - to

    Obowiazku nie ma - bodajze w zmianach kp w 96 zniesiono. Ale moj przedpisca
    pisal tak, jakby mu bylo spieszno rzucic robote z dnia na dzien i zaczac
    wykonywac inna i wykorzystanie urlopu to lepsze rozwiazanie dla obu stron
    niz wyplacanie przez pracodawce ekwiwalentu za nie wykorzystany.

    I.